Peugeot e-Expert: Van of the Year 2021

Peugeot e-Expert: Van of the Year 2021

Nový Peugeot e-Expert byl ve čtvrtek 17. prosince 2020 zvolen Mezinárodní dodávkou roku 2021. Jde o ocenění úsilí týmů Peugeot, které se na projektu jakožto důležité součásti strategie značky, podílely.

Nový e-Expert je šestým vozem Peugeot korunovaným prestižní trofejí International Van of the Year od jejího vzniku v roce 1992.

Nový Peugeot e-Expert přináší řešení v mnoha různých situacích a dokáže se přizpůsobit jakékoli profesi zákazníka. Svým uživatelům poskytuje praktický pracovní prostor, nejmodernější palubní technologie a výrazný design. Se svým 100% elektrickým motorem umožňuje vjezd do městských center, kde platí ekologická omezení a představuje tak novou nabídku v  segmentu kompaktních furgonů.

Nový Peugeot e-Expert, který je dokonalým příkladem „power of choice“, nabízí:

  • 2 úrovně dojezdu, dle podle protokolu WLTP až 330 km;
  • 3 délky (L1, L2 a L3);
  • hmotnost přívěsu až 1000 kg a užitečné zatížení až 1275 kg;
  • objem nákladového prostoru shodný s verzí se spalovacím motorem, až 6,6 m³.

Má všechny vlastnosti vozu Peugeot Expert bez jakýchkoliv kompromisů, a navíc vykazuje nulové emise.

IVOTY

Tato zkratka označuje „International Van of the Year“ (Mezinárodní dodávka roku), tedy nejprestižnější ocenění, jaké může užitkový vůz získat. Vítěz je vyhlášen na základě hlasování poroty složené z 25 novinářů z různých zemí (Evropa, Rusko a Turecko), kteří zastupují časopisy specializované na užitkové vozy.

Vítězný model může používat titul po dobu jednoho roku, například zobrazením loga a nápisu „International Van of the Year“ na karoserii vozů. Tato cena odráží úsilí všech týmů projektu Peugeot e-Expert.

Sebevědomý styl

Peugeot e-Expert je věrný filosofii značky Peugeot označované jako „Power of choice“. Nový vůz si zachovává propracovaný, mohutný a současně elegantní styl, kterým se vyznačují verze se spalovacím motorem. Doplňuje ho však několika výraznými znaky specifickými pro elektrický pohon.

Exteriér vozu:

  • dichroická loga (mění barvu podle úhlu pohledu) vepředu i vzadu, jakožto součást doplňku „Pack Look“;
  • nabíjecí zásuvka na levém předním blatníku;
  • specifická střední část masky chladiče;
  • nápis „e-Expert“ vzadu.
    Interiér vozu:
  • analogový přístrojový panel s barevnou matricí uzpůsobený pro elektrický pohon;
  • specifická grafika centrálního dotykového displeje s on-line 3D navigací TomTom Traffic, která nyní zahrnuje informace o dostupných nabíjecích stancích a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu;
  • nový ovladač automatické převodovky „e-Toggle“;
  • ovladač režimu jízdy pro přepínání mezi režimy:
    ◦ Eco (60 kW, 190 Nm): optimalizace dojezdu,
    ◦ Normal (80 kW, 210 Nm): optimální komfort pro každodenní použití,
    ◦ Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při převážení těžkého nákladu
  • elektrická parkovací brzda.

Potěšení z jízdy a praktičnost v každodenním životě

Ve voze nový Peugeot e-Expert se spojují kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení stejně příjemné jako u verzí se spalovacím motorem.

Řidič vozu nový Peugeot e-Expert ocení přednosti vozu ve všech situacích, díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení je totiž ovládání vozu snadnější. Průměr otáčení je 11,3 m (u verze L1) a výška nepřesahující 190 cm (v závislosti na dané verzi) zaručuje vjezd do většiny parkovišť.

Nový Peugeot e-Expert je k dispozici ve stejných variantách karoserie jako Peugeot Expert se spalovacím motorem, takže dokáže splnit všechny požadavky:

  • furgony (3 délky: L1 / 460 cm, L2 / 495 cm a L3 / 530 cm),
  • polocombi (5 nebo 6 pevných nebo sklopitelných sedadel, v délce L2 a L3),
  • plošina s kabinou (pro karosářské přestavby, délka L2). 

Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v segmentu furgonů zcela exkluzivní, a to díky velkému otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo.  

Hmotnost přívěsu byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 1 000 kg. Užitečný objem 6,6 m³ je stejný jako verzí se spalovacími motory, užitečné zatížení 1275 kg je specifické pro elektromotory.

100% elektrická technologie

Nový Peugeot e-Expert je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Expert nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.

Nový e-Expert je prvním elektrickým vozem značky Peugeot, který nabízí dva různé dojezdy.  Kapacita lithium-iontových baterií je v závislosti na potřebách 50 kWh nebo 75 kWh.

Verze L1, L2, L3, které jsou k dispozici s baterií o kapacitě 50 kWh, umožňují dosahovat dojezdu až 230 km*, L2 a L3 mohou být také vybaveny baterií o kapacitě 75 kWh s dojezdem až 330 km*.

* Dle certifikačního protokolu WLTP.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení přes jednofázový proud 7,4 kW a za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení přes třífázový proud 11 kW.

Možnosti nabíjení:

  • standardní zásuvka (8A): plné nabití během 31 hodin (baterie 50 kWh) nebo 47 hodin (baterie 75 kWh);
  • zesílená zásuvka (16A): plné nabití během 15 hodin (baterie 50 kWh) nebo 23 hodin (baterie 75 kWh);
  • Wall Box 7,4 kW: plné nabití během 7,5 hodiny (baterie 50 kWh) nebo 11 hod. 20 min. (baterie 75 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
  • Wall Box 11 kW: plné nabití během 5 hodin (baterie 50 kWh) nebo 7,5 hodiny (baterie 75 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);
  • veřejná rychlodobíjecí stanice: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh). 

Ekosystém Peugeot

Značka Peugeot nabízí nové služby s cílem podpořit zákazníky v přechodu na nové zdroje energie. Služby se opírají o tři pilíře:

Peugeot Easy charge:

  • nabíjení z domova díky nabídce instalace zesílené zásuvky nebo Wallboxu,
  • ve 190 000 veřejných dobíjecích stanicích po celé Evropě prostřednictvím dobíjecí karty umožňující přístup k síti.

Peugeot Easy move:

  • zákazníci si mohou naplánovat organizaci dlouhých cest pomocí nástroje „Trip planner“, který je k dispozici v telefonu prostřednictvím aplikace „Free2move services“,
  • služby pronájmu vozu umožňující mít podle potřeb kdykoliv vůz k dispozici prostřednictvím paušálu „Mobility Pass“.

Peugeot Easy care:

  • díky digitálním trasám se mohou klienti seznámit s používáním elektromobilů,
  • smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách
  • baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity. Při každé servisní prohlídce se se vydává osvědčení o kapacitě baterie, které usnadňuje další prodej vozu.

Nabíjení lze naprogramovat přes displej on-line navigace nebo pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® Tento systém také umožňuje dobíjení kdykoli spustit nebo odložit nabíjení a zkontrolovat stav nabití.

Nový Peugeot e-Expert nabízí na míru širá řešení, takže dokáže uspokojit stále rostoucí potřeby zákazníků. Bude k dispozici v úrovních výbavy Pro a Premium, dále ve stupních výbavy Asphalt (pro silniční přepravu) a Urban (použití ve městě)**. Každá verze může být vybavena technologiemi a asistenčními systémy poslední generace.

Nový Peugeot e-Expert byl uveden na evropský trh letos na podzim. V České republice mohou klienti objednávat tento model od října.

Výrobní závod ve Francii poblíž Valenciennes je v plném provozu tak, aby co nejrychleji plnil rostoucí počet objednávek.

** V ČR zatím tyto verze nejsou k dispozici.

Zdroj informací

P Automobil Import, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

1. ledna 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2786 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál