Zájem Čechů o rozvoz jídla byl letos na Štědrý den dvakrát větší než loni. Ve srovnání s rokem 2018 vzrostl počet objednávek dokonce na čtyřnásobek. Data společnosti Dáme jídlo, největší české platformy, která partnerům z řad restaurací a obchodů přivádí zákazníky a pomáhá jim se správným komerčním nastavením a efektivností rozvozu, dále ukázala, že ve vánočních objednávkách i na Štědrý den převažovala pizza. Její podíl byl ale ve srovnání s běžnými dny nižší. Lidé naopak častěji volili českou kuchyni, výjimkou nebyl ani rozvoz tradičního kapra či řízku s bramborovým salátem. Vyšší zastoupení měl na Štědrý den v objednávkách také alkohol, mimo jiné například české pivo.
Počet objednávek uskutečněných prostřednictvím platformy Dáme jídlo byl letos na Štědrý den o 108 % větší než 24. prosince 2019. Ve srovnání s předminulým rokem dosáhly letošní objednávky dokonce téměř čtyřnásobku. Znovu se tak potvrdilo, že si čím dál více Čechů váží svého volného času natolik, že jej místo příprav štědrovečerní večeře raději tráví s rodinou. “Tentokrát ovšem rozvoz jídla na Štědrý den pravděpodobně využila i řada zákazníků, kteří byli jinak zvyklí vyrazit na štědrovečerní menu přímo do restaurace,” upozorňuje výkonný ředitel společnosti Dáme jídlo Filip Fingl.
Mezi objednávkami na Dáme jídlo převažovala i na Štědrý den pizza, kterou volil každý pátý zákazník. Její podíl byl ale ve srovnání s běžnými dny nižší. Na polovinu obvyklé hodnoty se pak propadl podíl objednávek z kategorie fast food. Lidé si naopak častěji než v běžné dny objednávali česká jídla. Nechyběly ani tradiční vánoční pokrmy jako je kapr či řízek s bramborovým salátem. Tuzemská kuchyně se tak v podílu objednávek zařadila na Štědrý den hned za pizzu, obvykle přitom bývá až čtvrtá v pořadí. “V posledních letech se učí rozvoz využívat více a více zákazníků a stejně tak restaurací, platí to i pro tento rok. To s sebou přináší větší pestrost jak na straně poptávky, tak na straně nabídky. Letos je jednoznačným vítězem tohoto trendu česká kuchyně," popisuje Břetislav Stromko, ředitel marketingu společnosti Dáme jídlo.
Kromě změny v běžné skladbě objednávek jídla na Štědrý den posílila také koncentrace rozvozu v rámci velkých měst. Podíl Prahy na celkovém počtu objednávek se ve srovnání s obvyklým pracovním dnem zvýšil o více než polovinu. Oproti předcházejícím rokům se letos na Štědrý den začalo více objednávat také v Jihomoravském kraji, což lze přičítat hlavně silnému zájmu zákazníků v Brně. “Větší koncentrace objednávek do velkoměst je na Štědrý den dána tím, že v nich ve svátek zůstává otevřených více restaurací než v regionech. Důvodem je mimo jiné také spotřebitelské chování obyvatel ve větších městech, kteří jsou obecně zvyklí více objednávat online,” říká Břetislav Stromko.
Meziroční nárůst počtu objednávek očekávají zástupci Dáme jídlo po letošním Štědrém dnu i na Silvestra a Nový rok. “Každý rok pozorujeme oproti tomu minulému zvýšenou poptávku zhruba o polovinu. Nicméně vzhledem k aktuálním opatřením bude zájem o silvestrovský a novoroční rozvoz pravděpodobně mírně vyšší,” říká výkonný ředitel společnosti Dáme jídlo Filip Fingl. Očekává, že pokud zákazníkům poslední večer v roce začne docházet občerstvení, zvolí právě rychlé doručení kurýrem.
Dáme jídlo je největší česká platforma, která partnerům z řad restaurací a obchodů přivádí zákazníky a pomáhá jim se správným komerčním nastavením a efektivností rozvozu. Společnost spolupracuje s téměř 5 000 partnery ve 170 obcích po celé České republice a svou pestrou nabídkou tak pokrývá přes 60 % tuzemské populace. Během denní špičky doručí více než 10 000 jídel a dalších položek za hodinu a toto číslo stále roste. Dáme jídlo je součástí Delivery Hero, celosvětově největšího hráče na trhu food delivery a quick commerce, který se v roce 2020 stal součástí klíčového evropského akciového indexu DAX, kam patří 30 nejvýznamnějších německých veřejně obchodovaných firem.
Dáme jídlo a NejBusiness.cz
31. prosince 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...