Poslanecká sněmovna v prvním čtení projednala návrh novely zákona o dráhách, který stanovuje jednotné podmínky na železnici v rámci Evropské unie a na národní úrovni zavádí monitoring doby řízení drážního vozidla na dráze celostátní nebo regionální.
„Jedním z našich cílů v oblasti železnice je další zvýšení její bezpečnosti a zlepšení podmínek pro drážní dopravu na evropském trhu. Tomu pomůže i projednávaný návrh novely zákona o dráhách. V něm obsažená úprava monitoringu doby řízení drážního vozidla na dráze celostátní nebo regionální umožní efektivnější výkon kontroly dodržování pravidel upravujících délku směny a dobu řízení drážního vozidla v mezinárodní dopravě,“ přibližuje ministr dopravy Karel Havlíček.
Hlavním cílem návrhu zákona je provedení transpozice evropských směrnic: Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/797 ze dne 11. května 2016 o interoperabilitě železničního systému v Evropské unii a směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/798 ze dne 11. května 2016 o bezpečnosti železnic, které jsou zaměřeny na interoperabilitu (vzájemnou spolupráci) železnice v evropském prostoru a její bezpečnost. Oba unijní předpisy jsou součástí technického pilíře čtvrtého železničního balíčku a většinou jde o závazné a přímo použitelné předpisy. Cílem unijní úpravy je uceleněji a přehledněji vymezit podmínky celkové kompatibility (interoperability) železničního systému Evropské unie, podpořit rozvoj služeb železniční dopravy v EU a dokončit vytvoření jednotného evropského železničního prostoru.
Návrh zákona tak stanoví základní podmínky a pravidla provozní a technické propojenosti dráhy celostátní, drah regionálních, vybraných drah jiných členských států a na nich provozovaných drážních vozidel. Vymezují se např. nové podmínky pro uvedení dráhy do provozu či uvedení drážních vozidel na trh. Návrh zákona též počítá s postupným přechodem od národních registrů drážních vozidel k centrálně (na úrovni Evropské unie) vedenému registru dle práva Evropské unie v roce 2024.
Po projednání návrhu zákona v prvém čtení následuje jeho projednání ve výborech a druhé čtení. Celým legislativním procesem by měl návrh zákona projít do konce volebního období.
Ministerstvo dopravy ČR a NejBusiness.cz
25. prosince 2020
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...