Beneš & Michl: Jak na logo a vizuální styl

Beneš & Michl: Jak na logo a vizuální styl

Pokud chcete nové logo, máte v podstatě tři možnosti, jak toho dosáhnout. Buďto si ho nakreslíte sami, případně ho necháte vytvořit třeba vaši neteř, protože moc pěkně kreslí. Nebo oslovíte grafika na volné noze. Třetí možností je oslovit studio nebo agenturu, které se specializuje na tvorbu značky.

Neteř vám nakreslí logo, které sice bude vypadat hezky a bude se vám líbit, ale nejspíš nebude plnit svůj účel, respektive nebude se ani dobře aplikovat nebo bude obtížné jej používat. „Naproti tomu samostatný designer bude řešit u loga spíše technické věci. Pokud chcete, aby logo plnilo vaše cíle a mělo smysl, svěřte jeho tvorbu specialistům na tvorbu značek. Tím se dostávám k tomu, co je klíčové stanovit, než se do tvorby pustíte,“ říká Jan Beneš, Art Director, Beneš & Michl.

Je třeba říct, že logo není značka

Logo, stejně jako třeba design prodejny, polep firemního vozu nebo to, jak funguje vaše reklamační oddělení, je součástí vaší značky a zároveň kontaktní bod (tzv. touchpoint), kde se klienti s vaší značkou setkávají. Logo by mělo oslovit správnou cílovou skupinu a reflektovat smysl a hodnoty vaší značky.

Vnímání loga jako součást značky od neteře zkrátka nečekejte. Pokud ani grafik nebude dostatečně zkušený v tvorbě značky, tak ani u něj. O logu je potřeba přemýšlet v souvislostech a cíle, které má plnit do něj promítnout. Má vaše značka působit na klienty luxusně, dostupně, vesele nebo lacině? Logo, stejně jako ostatní touchpointy, by tyto vlastnosti mělo reflektovat.

Tvorba loga ale i vizuálního stylu je v našem podání přesný proces, kde se výsledek každé části porovnává s definovanými potřebami, které má vyjadřovat. Tou nejdůležitější částí tvorby je společný workshop s klientem, kde analyzujeme potřeby, připravujeme rešerše, prototypujeme a modelujeme řešení. Výsledkem je pak jasná specifikace, podle které přesně víme, co bude logo nebo vizuál obsahovat a jak jej budeme navrhovat.

A proč zrovna workshop? Protože zkrátka funguje. Na workshopu postupujeme podle základních principů design thinking. Tedy, v prvním kroku definujeme problém a ve druhém následně hledáme řešení, které ověřujeme. U tvorby loga nebo vizuálu problém definujeme jako potřeby klienta a jeho očekávání. Následně hledáme nejlepší řešení, které tyto cíle plní.

Na workshopu analyzujme cílový obor, připravujeme rešerši konkurence, tvoříme persony a detailně definujeme cílovou skupinu. Stanovujeme způsob zpracování loga, jeho specifické vlastnosti, základní představu o motivu a barevnosti, tonalitu komunikace, případně další vlastnosti.

Po workshopu se tak můžeme se pustit do další části procesu - skicování. Skici jsou to, co jako první klientovi prezentujeme. Skic prezentujeme maximálně pět. Ne více, protože bychom ho zahltili a ztížili bychom mu rozhodování. Každý návrh navíc komentuje designér, který tak předá jeho hlavní myšlenku. Skici následně rozpracováváme v grafických programech. Zkoušíme různé techniky zpracování a porovnáváme dílčí zpracování s původním zápisem, aby výsledek stále plnil očekávané cíle. Vítěznou variantu finálně ladíme i po technické stránce.

Finálním výstupem jsou exporty a manuál loga, potažmo vizuálního stylu, který definuje kromě technických věcí i umístění loga, kodifikace barev, definice grafických prvků, stanovený postup pro další realizaci materiálů, způsob aplikace vizuálního stylu, ukázky použití a další upřesnění. Díky manuálu pak můžete poslat logo do výroby, protože budou vědět, jak s ním mají pracovat.

Co je tedy na tvorbě loga či vizuálu nejdůležitější? Na začátku věnujte maximum sil a pozornosti pro stanovení cílů a očekávání, která má plnit. Jinak je to pro toho, kdo ho bude tvořit jen střílení od boku. Pokud nebude plnit vaše cíle, tak jen vyhodíte peníze oknem.

Zdroj informací

Beneš & Michl s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

18. prosince 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.284 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál