Studenti Masarykovy univerzity mají od letošního akademického roku novou příležitost, jak se v rámci studia přiblížit praxi. V zimním semestru je zde totiž nově vyučován předmět Cloud CRM, a to přímo specialisty z českých firem v čele s Enehano Solutions nebo Kiwi.com. Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti ohledně procesů řízení vztahů se zákazníky a jejich informační podpory pomocí cloudového CRM systému Salesforce.
Kurz, který vznikl na základě spolupráce mezi Ekonomicko-správní fakultou Masarykovy univerzity a společností Enehano Solutions, je zaměřen zejména na oblasti prodeje, služeb a marketingu. Studentům budou zároveň představena témata týkající se rozvoje CRM systému za účelem získání schopností tvorby systému podporujícího podnikové procesy.
S nápadem zařadit předmět o CRM do výukového plánu Masarykovy univerzity přišel David Brandejs, vedoucí předmětu a zároveň Senior Salesforce Developer společnosti Enehano Solutions: „CRM a Salesforce se neustále vyvíjí a počet uživatelů roste i ve střední a východní Evropě. Je pro nás podstatné vzbudit zájem studentů o toto téma, jelikož se v praxi sami potkáváme s nedostatkem specialistů v tomto oboru, především pak developerů a analytiků.“
Přednášek se účastní kromě Davida Brandejse a CEO Enehano Solutions Jiřího Macha i zástupci z řad klientů společnosti. „Je skvělé, že i oni považují praktické vzdělání studentů za velice důležité. Mnozí jsou ochotni si najít čas ve svých nabitých diářích a předat studentům cenné zkušenosti,“ zmiňuje Jiří Mach. Například David Petrović, Head of Fraud, Risk & Travel Insurance v Kiwi.com sdílel se studenty, jak ve firmě využívají Salesforce a jak jim pomáhá řídit B2B business a životní cyklus jejich partnerů.
Díky absolvování předmětu budou studenti na konci semestru schopni podrobně popsat procesy řízení vztahů se zákazníky v podnikovém prostředí anebo vyjmenovat a popsat typické činnosti a fáze projektu implementace CRM. Teoretické znalosti budou schopni aplikovat při nasazení či udržování CRM systému v praxi a v rámci skupinových projektů si vyzkouší vytvářet (konfigurovat a vyvíjet) části CRM systému na základě požadavků uživatelů či navrhnout plán inovace CRM projektu.
Osnova předmětu je koncipována zejména s ohledem na studijní povinnosti studentů bakalářského a magisterského programu. V podzimním semestru 2020 je osnova kurzu zkrácena na 12 týdnů kvůli výjimečným opatřením z důvodu pandemie. David Brandejs ale věří, že i tak si studenti odnesou plnohodnotné informace. V souvislosti se CRM se předpokládá, že se v dohledné době bude konat další pokračování k vybrané tématice v kooperaci s VŠE Praha.
Průkopníci digitální transformací, kteří od roku 2016 zefektivňují podnikání firem v oblasti prodeje, zákaznického servisu nebo marketingu, a to hlavně skrze implementaci a rozvoj platformy Salesforce. Mezi klienty Enehana patří největší značky u nás, v čele s velkými bankami, pojišťovnami nebo mobilními operátory. Pomáhá ale také menším a začínajícím firmám, které mají velké ambice vyrůst nebo expandovat do zahraničí. Kromě ČR má Enehano zkušenosti s prací pro klienty v USA, Německu, na Slovensku a také v Izraeli.
Masarykova univerzita a NejBusiness.cz
29. listopadu 2020
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...