Do akce DEN OKÉNEK, která proběhla v sobotu 7. listopadu, se zapojily tisíce restaurací po celé České republice. Jejím smyslem bylo motivovat lidi, aby si objednávali jídlo přímo ve výdejních okénkách restaurací a dali tak restauracím šanci neplatit až 30 procent tržby donáškovým společnostem. Organizátoři akce, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, Asociace hotelů a restaurací ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, se proto rozhodli akci opakovat i v dalším období.
„DNEM OKÉNEK jsme chtěli lidem otevřít oči i aktivně pomoci těžce postiženým restauracím a hospodám, které bojují o život a každá koruna je pro ně důležitá. Vládní omezení provozu znamenají, že již dnes je existenčně ohrožena polovina restaurací a hospod v Česku i jejich zaměstnanců,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident a Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a viceprezident Hospodářské komory ČR. „Chtěli bychom touto cestou poděkovat všem zákazníků, organizacím i jednotlivcům, kteří ani v této těžké době nezapomněli na svou oblíbenou restauraci a rozhodli se ji podpořit. Speciální poděkování patří i médiím, která nám pomohla DEN OKÉNEK zpravodajsky pokrýt,“ dodal Tomáš Prouza.
Přestože počasí mnohde k podzimním procházkám příliš nepřálo, zaznamenala řada restaurací v porovnání s předchozí sobotou nárůst počtu zákazníků. „Určitě je to dobrý nápad. Proti předchozímu týdnu jsme v sobotou prodali více jídel přímo než přes donáškové společnosti. Taková akce by ale měla být určitě častěji, aby se to dostalo více do povědomí veřejnosti,“ uvedl Zdeněk Babulík, majitel restaurace Legenda Steak House ze Zlína.
Pozitivní ohlasy ze všech regionů ČR motivují organizátory akci zopakovat. Budeme bojovat za to, aby podpora zákazníků šla skutečně jejich oblíbeným restauracím a abychom zvýšili šanci na jejich přežití.
„Během období, kdy restaurace bojují o holé přežití, a třetina z nich už musela zavřít, by se měl stát dnem okének každý den. Bez podpory, ze strany svých zákazníků, restaurace nepřežijí. S kampaní chceme pokračovat tak dlouho, dokud nebude toto dramatické období za námi,“ zdůraznil Luboš Kastner, garant projektu Moje restaurace Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).
Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR k tomu dodává: „Našim záměrem je pomoci gastro sektoru, který zaměstnává statisíce lidí a nemalou mírou přispívá do státního rozpočtu. A jedním z těchto způsobů je také plná transparentnost, aby zákazníci věděli, kolik platí za jídlo a kolik za jeho případné doručení rozvážkovou službou. Tento projekt není pouze jednorázová kampaň na podporu přímého prodeje, ale předpokládáme, že bude trvalým programem pro zájemce z řad restaurací, zvláště, pokud nabídnou za přímý prodej zákazníkovi něco navíc. Kampaň se setkala s velmi pozitivní reakcí z řad našich členských restaurací a je zájmem ji dále rozvíjet.“
Svaz obchodu a cestovního ruchu a NejBusiness.cz
11. listopadu 2020
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...