DEN OKÉNEK pomohl řadě restaurací. Bude mít pokračování.

DEN OKÉNEK pomohl řadě restaurací. Bude mít pokračování.

Do akce DEN OKÉNEK, která proběhla v sobotu 7. listopadu, se zapojily tisíce restaurací po celé České republice. Jejím smyslem bylo motivovat lidi, aby si objednávali jídlo přímo ve výdejních okénkách restaurací a dali tak restauracím šanci neplatit až 30 procent tržby donáškovým společnostem. Organizátoři akce, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, Asociace hotelů a restaurací ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, se proto rozhodli akci opakovat i v dalším období.

„DNEM OKÉNEK jsme chtěli lidem otevřít oči i aktivně pomoci těžce postiženým restauracím a hospodám, které bojují o život a každá koruna je pro ně důležitá. Vládní omezení provozu znamenají, že již dnes je existenčně ohrožena polovina restaurací a hospod v Česku i jejich zaměstnanců,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident a Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a viceprezident Hospodářské komory ČR. „Chtěli bychom touto cestou poděkovat všem zákazníků, organizacím i jednotlivcům, kteří ani v této těžké době nezapomněli na svou oblíbenou restauraci a rozhodli se ji podpořit. Speciální poděkování patří i médiím, která nám pomohla DEN OKÉNEK zpravodajsky pokrýt,“ dodal Tomáš Prouza.

Přestože počasí mnohde k podzimním procházkám příliš nepřálo, zaznamenala řada restaurací v porovnání s předchozí sobotou nárůst počtu zákazníků. „Určitě je to dobrý nápad. Proti předchozímu týdnu jsme v sobotou prodali více jídel přímo než přes donáškové společnosti. Taková akce by ale měla být určitě častěji, aby se to dostalo více do povědomí veřejnosti,“ uvedl Zdeněk Babulík, majitel restaurace Legenda Steak House ze Zlína.

Pozitivní ohlasy ze všech regionů ČR motivují organizátory akci zopakovat. Budeme bojovat za to, aby podpora zákazníků šla skutečně jejich oblíbeným restauracím a abychom zvýšili šanci na jejich přežití.

„Během období, kdy restaurace bojují o holé přežití, a třetina z nich už musela zavřít, by se měl stát dnem okének každý den. Bez podpory, ze strany svých zákazníků, restaurace nepřežijí. S kampaní chceme pokračovat tak dlouho, dokud nebude toto dramatické období za námi,“ zdůraznil Luboš Kastner, garant projektu Moje restaurace Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).

Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR k tomu dodává: „Našim záměrem je pomoci gastro sektoru, který zaměstnává statisíce lidí a nemalou mírou přispívá do státního rozpočtu. A jedním z těchto způsobů je také plná transparentnost, aby zákazníci věděli, kolik platí za jídlo a kolik za jeho případné doručení rozvážkovou službou. Tento projekt není pouze jednorázová kampaň na podporu přímého prodeje, ale předpokládáme, že bude trvalým programem pro zájemce z řad restaurací, zvláště, pokud nabídnou za přímý prodej zákazníkovi něco navíc. Kampaň se setkala s velmi pozitivní reakcí z řad našich členských restaurací a je zájmem ji dále rozvíjet.“

Zdroj informací

Svaz obchodu a cestovního ruchu a NejBusiness.cz

Datum

11. listopadu 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.186 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál