Nové Audi e-tron GT zrcadlí veškerou vášeň, s níž Audi vyvíjí a vyrábí své vozy. Jejím výsledkem je mimořádná pozornost věnovaná detailům, maximální preciznost a nejvyšší kvalita. K výrobě elektricky poháněného modelu kategorie gran turismo v manufaktuře Audi Böllinger Höfe, která spadá pod závod Neckarsulm, využívá společnost na míru střižené nové technologie. Mnoho úkonů však vykonávají ručně zdatní řemeslníci. A protože dynamické umělecké dílo musí mít také dobrý zvuk, zkomponovala značka Audi pro model e-tron GT speciální zvukový projev s hudebním citem a technickým know-how. Nový elektromobil zní silně a progresivně - jako pravé Audi.
Audi e-tron GT je prvním elektromobilem značky, vyráběným v Německu. Automobil stylu Gran Turismo začne na konci roku 2020 sjíždět z montážní linky manufaktury Audi Böllinger Höfe, která patří k závodu Neckarsulm. Zdejší malosériová výroba prošla kvůli novému modelu rozšířením a modernizací. Řemeslné dovednosti dosavadní manufaktury přitom zůstaly zachovány. Doplňují je však digitální procesy a inteligentní technologie. Plánovači výroby využili při rozšíření nové virtuální metody. Zkoušky pracovních postupů při montáži a logistických procesů probíhaly poprvé virtuálně. Rovněž plánovaní kontejnerů využilo technologii virtuální reality. Výroba modelu e-tron GT byla koncipována bez fyzických prototypů, což je u Audi novinka.
Karoserie elektromobilu kategorie gran turismo je z velké části vyrobena z ultravysokopevnostní ocele a hliníku. Karosárna kombinuje řemeslné dovednosti zaměstnanců s veškerým potenciálem automatizace výroby, aby zajistila produkci dílů z uvedených materiálů v plánovaných počtech. Cestu na inovativní lince pro montáž karoserií absolvuje každý skelet dvakrát. Klíčový je úsek, na němž deset robotů připevňuje ke skeletu vnitřní a vnější boční díly. Zde jsou totiž do jednoho místa sloučeny veškeré kroky montáže bočních stěn karoserie. To umožnilo realizovat výrobu modelu Audi e-tron GT na již existující ploše.
Nové je také měření rozměrů karoserie v řadě bez korelace, které zvyšuje přesnost a umožňuje velmi rychle reagovat na nejmenší odchylky. Na konci linky montáže karoserií následuje precizní ruční práce. Zkušení řemeslníci připevňují ke skeletu vnější díly a kontrolují povrchovou úpravu hotových karoserií. Expresivní design modelu Audi e-tron GT klade neobvykle vysoké nároky na kvalitu výroby. Například u výlisku rámu boční stěny je rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším bodem, tzv. tažná hloubka, neobvykle velký, 35 centimetrů.
Rozšířená montážní linka zahrnuje 36 místo dosavadních 16 pracovních taktů. Model e-tron GT ji sdílí s modelem R8. Tato integrace dvou technicky zcela odlišných automobilů je v koncernu Volkswagen jedinečná. Oba modely se pohybují na stejných bezobslužných přepravních vozidlech a elektricky poháněném zavěšeném dopravníku. Na jedné montážní stanici probíhá bezprostřední spolupráce mezi lidmi a roboty. V případě potřeby vyrobí tiskárna 3D podle návrhu zaměstnanců na míru střižené montážní pomůcky. Každý automobil absolvuje po dokončení 40 kilometrů dlouhý okruh po veřejných silnicích, který zahrnuje také úseky s dálnicí a městským provozem.
"V manufaktuře Böllinger Höfe probíhá po sloučení výroby modelů Audi R8 a Audi e-tron GT jedinečná souhra řemeslného umění a chytré výroby," shrnuje stručně vedoucí výroby Wolfgang Schanz. "Obzvlášť hrdý jsem přitom na vášeň a nadšeného ducha našeho týmu."
Audi e-tron GT je automobilem, do něhož značka Audi vložila veškerou svou vášeň pro kvalitu, design a vyspělou techniku. To platí i pro zvuk elektricky poháněného automobilu "gran turismo". Inženýři Rudolf Halbmeir a Stephan Gsell koncipovali a navrhli progresivní elektronický zvuk - na počítači, ve zvukové laboratoři, za jízdy v automobilu i během poslechových testů se zákazníky.
Stejně jako všechny elektromobily je i e-tron GT vybaven legislativou vyžadovaným akustickým výstražným systémem AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), který však disponuje širším akustickým spektrem. Zvuk funkce AVAS vydává reproduktor na přídi vozidla. Pokud si zákazník objedná na přání dodávaný zvukový paket, doplní jej druhý, velký reproduktor na zádi. Emocionální akustické zážitky zajišťují současně dva reproduktory v interiéru. Zvuk modelu e-tron GT je nepřetržitě optimalizován dvěma řídicími jednotkami v závislosti na různých parametrech, například rychlosti jízdy nebo poloze pedálu plynu. Řidič si v systému Audi drive select nastaví, zda chce zvuk poslouchat a v jaké intenzitě.
Porsche Česká republika s.r.o. a NejBusiness.cz
25. října 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...