Společnost Nexen Tire, přední světový výrobce pneumatik, oznámila, že vyvvinula umělou inteligenci (AI) a metodiku, která dokáže navrhnout optimální snížení hlučnosti při jízdě a zároveň pneumatiku, která takový cíl naplní. Takzvaný výzkum velkých dat pro hluk, vibrace a pronikavost zvuku (big data research for Noise, Vibration, and Harshness, NVH) byl proveden společně s Hyundai-Kia Automotive Group a univerzitou Inha v Jižní Koreji.
Společný výzkum provádí společnost Nexen Tire s dlouholetým partnerem Hyundai-Kia Automotive Group již od roku 2018. Cílem výzkumu je zvýšit spokojenost zákazníků a zároveň ulevit okolnímu prostředí snížením hladiny hluku při jízdě. Projekt byl navíc od počátku nastaven tak, aby snížil celkové náklady i čas výzkumných a vývojových aktivit.
Technologie AI a big research se stávají nedílnou součástí čtvrté průmyslové revoluce, budoucnosti mobility a rychle se měnícího automobilového průmyslu. Vědci z výzkumného institutu THE NEXEN univerCITY společně se zástupci Hyundai-Kia a univerzitou Inha dokázali využít obrovského množství dat, důkladného studia algoritmů, založeného na konkrétních vzorcích pneumatik, a faktorů hlukového designu k vytvoření systému umělé inteligence. Ten umí detekovat a navrhnout optimální snížení hluku jedoucího automobilu a pneumatik. Na základě těchto výsledků dokázala společnost Nexen Tire vytvořit novou konstrukci pneumatik pomocí vlastní technologie zpracování obrazu.
Vzhledem k rostoucímu trendu snižování hluku u elektrických vozidel, který určují celosvětově přijímané směrnice, zřídila společnost Nexen Tire i zvukově zcela izolovanou komoru obsahující desítky mikrofonních senzorů pro měření hluku, analýzu okolního hluku (PBN) a detekci příčin hluku z hnacího ústrojí vozidla. Nexen navíc vyvinul vůbec první výzkumné zařízení v Koreji, které v současné době provádí testy na vozidlech v reálných podmínkách. Výsledky brzdných zkoušek na sněhu, vodě a vlhkém povrchu byly úspěšné a to i díky technologii využívající umělou inteligenci a Big Data. Ukázaly, že vnitřní a vnější hluk generovaný automobily lze snížit na 1 dB (decibel), respektive 3 dB (decibely).
Nexen Tire stojí v čele technologického pokroku. Již dříve vyvinul systém, který navrhuje optimální aerodynamiku za účelem zlepšení palivové účinnosti. Spolu s novým systémem redukce hluku nyní společnost usiluje o využití těchto technologií v OE sektoru u nových prémiových automobilů i v sektoru náhradního vybavení RE. Společnosti Nexen Tire a Hyundai-Kia proto doufají, že naleznou možné způsoby, jak tuto technologii využít na připravovaných vozidlech.
Do výzkumu, vývoje a dalších forem společného výzkumu se Nexen Tire chystá investovat i nadále. Chce se zaměřit na implementaci výzkumu velkých dat pro hluk, vibrace a pronikavost zvuku NVH i u autonomních vozidel pomocí pokročilých technologií, jako je AI a big data. To vše v souladu s čtvrtou průmyslovou revoluci, na kterou je Nexen plně připraven.
Nexen Tire Europe s.r.o. a NejBusiness.cz
18. října 2020
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...