Společnost Nexen Tire, přední světový výrobce pneumatik, oznámila, že vyvvinula umělou inteligenci (AI) a metodiku, která dokáže navrhnout optimální snížení hlučnosti při jízdě a zároveň pneumatiku, která takový cíl naplní. Takzvaný výzkum velkých dat pro hluk, vibrace a pronikavost zvuku (big data research for Noise, Vibration, and Harshness, NVH) byl proveden společně s Hyundai-Kia Automotive Group a univerzitou Inha v Jižní Koreji.
Společný výzkum provádí společnost Nexen Tire s dlouholetým partnerem Hyundai-Kia Automotive Group již od roku 2018. Cílem výzkumu je zvýšit spokojenost zákazníků a zároveň ulevit okolnímu prostředí snížením hladiny hluku při jízdě. Projekt byl navíc od počátku nastaven tak, aby snížil celkové náklady i čas výzkumných a vývojových aktivit.
Technologie AI a big research se stávají nedílnou součástí čtvrté průmyslové revoluce, budoucnosti mobility a rychle se měnícího automobilového průmyslu. Vědci z výzkumného institutu THE NEXEN univerCITY společně se zástupci Hyundai-Kia a univerzitou Inha dokázali využít obrovského množství dat, důkladného studia algoritmů, založeného na konkrétních vzorcích pneumatik, a faktorů hlukového designu k vytvoření systému umělé inteligence. Ten umí detekovat a navrhnout optimální snížení hluku jedoucího automobilu a pneumatik. Na základě těchto výsledků dokázala společnost Nexen Tire vytvořit novou konstrukci pneumatik pomocí vlastní technologie zpracování obrazu.
Vzhledem k rostoucímu trendu snižování hluku u elektrických vozidel, který určují celosvětově přijímané směrnice, zřídila společnost Nexen Tire i zvukově zcela izolovanou komoru obsahující desítky mikrofonních senzorů pro měření hluku, analýzu okolního hluku (PBN) a detekci příčin hluku z hnacího ústrojí vozidla. Nexen navíc vyvinul vůbec první výzkumné zařízení v Koreji, které v současné době provádí testy na vozidlech v reálných podmínkách. Výsledky brzdných zkoušek na sněhu, vodě a vlhkém povrchu byly úspěšné a to i díky technologii využívající umělou inteligenci a Big Data. Ukázaly, že vnitřní a vnější hluk generovaný automobily lze snížit na 1 dB (decibel), respektive 3 dB (decibely).
Nexen Tire stojí v čele technologického pokroku. Již dříve vyvinul systém, který navrhuje optimální aerodynamiku za účelem zlepšení palivové účinnosti. Spolu s novým systémem redukce hluku nyní společnost usiluje o využití těchto technologií v OE sektoru u nových prémiových automobilů i v sektoru náhradního vybavení RE. Společnosti Nexen Tire a Hyundai-Kia proto doufají, že naleznou možné způsoby, jak tuto technologii využít na připravovaných vozidlech.
Do výzkumu, vývoje a dalších forem společného výzkumu se Nexen Tire chystá investovat i nadále. Chce se zaměřit na implementaci výzkumu velkých dat pro hluk, vibrace a pronikavost zvuku NVH i u autonomních vozidel pomocí pokročilých technologií, jako je AI a big data. To vše v souladu s čtvrtou průmyslovou revoluci, na kterou je Nexen plně připraven.
Nexen Tire Europe s.r.o. a NejBusiness.cz
18. října 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...