Tři čtvrtiny nakupujících nyní dávají ve srovnání s obdobím před pandemií raději přednost obchodům a službám v sousedství. Mezi pilíře místních komunit se řadí prodejci potravin, hospody a kavárny, kadeřnictví, nebo poštovní pobočky. Nákupy od lidí, které zná, preferuje 77 procent osob a 72 procent zákazníků důvěřuje doporučením svých lokálních prodejců. Vyplývá to z výsledků čerstvého reprezentativního průzkumu společnosti Mastercard v 16 evropských zemích.
Provedený průzkum ukázal, že lidé napříč Evropou nyní daleko více utrácejí v okolním prostředí především kvůli pohodlí (50 procent) a proto, aby svým místním prodejcům pomohli zpět na nohy (49 procent). Mezi další významné důvody patří nově vytvořené vztahy s prodejci a nezávislými obchody (28 procent) a důvěra v doporučení druhých (26 procent).
Mezi hlavní důvody růstu oblíbenosti nakupování ve svém nejbližším okolí od vypuknutí pandemie Covid-19 respondenti v průzkumu zmiňovali opět pohodlí (45 procent), dále omezení pro cestování (38 procent), fronty v supermarketech (34 procent) a vyšší hodnotu (19 procent).
Firmy s lokální působností v letošním roce výrazným způsobem zasáhla probíhající zdravotní krize. Ovšem malé podniky se budou schopné jak v rámci svých komunit, tak i v globálním měřítku, opět vzpamatovat díky dvojici zásadních faktorů. Lokální prodejci se těší historicky nejvyšší důvěře zákazníků a společnost Mastercard na podporu oživení místních firem poskytuje pomoc v hodnotě 250 milionů dolarů, v přepočtu 5,8 miliardy Kč. Podpora malých a středních obchodníků v České republice převyšuje 30 milionů korun a cílí především na poskytování bezplatných terminálů iniciativou Česko platí kartou a podporu bezhotovostní ekonomiky.
Uplatňování protiepidemických opatření má podle průzkumu podobný vliv i na trendy vývoje komunitních hodnot: oproti loňskému roku dnes 58 procent lidí daleko spíše pozdraví své sousedy, 44 procent lidí přebírá pro své sousedy zásilky, přibližně každý pátý má klíč od sousedů a 18 procent uvádí, že jsou členy místní skupiny v aplikaci WhatsApp. Průzkum dále ukázal, že pro místní komunity hrají zásadní roli zejména lokální školy, hospody a kavárny, poštovní úřady, parky, kadeřnictví, řeznictví, zelinářství nebo pekařství.
„Drobné podniky jsou základním kamenem hospodářství. S tím, jak si lidé opět nacházejí cestu ke svým lokálním komunitám, objevují i bezpočet různorodých a jedinečných místních firem. Na pomoc malým podnikům jsme po celém světě i konkrétně v Evropě zavedli řadu nových služeb a posílili ty stávající. Zároveň vyzýváme každého, aby se k nám v podpoře drobných podnikatelů a místních prodejců přidal. Obnova ekonomiky začíná v bezprostředním sousedství každého z nás, neboť místní obchody a lokální komunity mají pro hospodářské oživení a návrat k růstu zásadní význam,“ říká k výsledkům průzkumu prezident evropského zastoupení společnosti Mastercard Mark Barnett.
Malým podnikům je v Evropě prostřednictvím společnosti Mastercard k dispozici řada nových služeb, včetně platformy Business Unusual nebo řešení Trade Solution. Díky nim mají firmy k dispozici možnosti nad rámec běžných bankovních služeb a mohou tak šetřit čas i peníze.
Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení.
Mastercard a NejBusiness.cz
12. října 2020
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...