100 tisíc m² k podnájmu - krize jako příležitost jít do lepšího

100 tisíc m² k podnájmu - krize jako příležitost jít do lepšího

Jen za poslední měsíc se přibližně zdvojnásobila (z 50 na 100 tisíc m²) volná plocha kanceláří, kterou nabízejí nájemníci k podnájmu. Jedná se tak o unikátní příležitost zejména pro malé firmy do 50 zaměstnanců, které si nyní mohou kvůli koronavirové krizi dovolit prestižní „áčkové“ kancelářské budovy běžně určené větším korporacím. A to za velmi výhodných podmínek, často s lepší cenou či vyšší flexibilitou závazku oproti standardním pětiletým kontraktům.

„Tuzemské firmy v nájmu mají nyní přebytečnou kapacitu kanceláří a rádi si k sobě najdou menšího parťáka na podnájem. Výjimkou nejsou podnájmy ani o velikosti 4000 m², nejčastěji se však dnes na trhu nabízejí podnájmy o velikostech 300, 400 či 500 m². Tyto nabídky jsou většinou neveřejné a délka jejich závazku je odvislá od nájemních smluv. Je tak možné najít i velmi flexibilní závazky kolem roku či dvou, které mohou být pro menší firmy atraktivní,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners.

Tuzemské firmy do 50 zaměstnanců (které souhrnně zaměstnávají milion pracovníků v celé ČR) si tak ve velkých městech mohou skokově polepšit, a posunout se tak do lepších kanceláří. Cílem nájemců, kteří k sobě hledají podnájemníky, je samozřejmě minimalizovat ztráty z nájmu za nevyužívané prostory. Řada firem kromě plošného propouštění zavedla ve velké míře i home office a v průměru je tak třetina kanceláří na trhu nevyužívaných, ačkoliv jsou dle oficiálních statistik obsazené.
 
„Výhodou podnájmu je pro zájemce o tyto prostory okamžitá a kvalitní vybavenost. Jedná se povětšinou o vysoký standard kanceláří a moderní design, kdy se v předkrizových letech v rámci konkurenčního boje o talenty na vybavení nešetřilo. Samozřejmostí je nutnost oddělit případného podnájemníka od zbývajících prostor kanceláře, jedná se však z pohledu investic o minimální náklad vůči vlastní výstavbě či rekonstrukci,“ říká Radek Vlček, Head of Project Management ve společnosti Prochazka & Partners.
 
V rámci koronavirové krize je pro nájemce z pohledu kanceláří také důležité mít k dispozici kvalitně vybavené telekonferenční místnosti či se na pracovištích, kde je možný home office, přizpůsobit režimu desk-sharingu (sdílené pracovní místo) s možností uzamknout si osobní věci do skříňky. I díky tomu pak není nutné pro nájemce využívat 100% pronajaté kapacity a lze k sobě hledat podnájemníka.

Prochazka & Partners

Společnost Prochazka & Partners v roce 2013 založil Radek Procházka a dnes je vedoucí společností výhradně zaměřenou na zastupování nájemců v oblasti komerčních nemovitostí. Poskytuje komplexní servis pro nájemce v segmentech Offices a Industrial (přejednání, relokace, expanze, nákup či výstavba na klíč) a svým klientům zajišťuje i architektonické a projektové poradenství a management (Design & Build). Společnost od roku 2016 vyhlašuje také odbornou soutěž Kanceláře roku.

Zdroj informací

Prochazka & Partners a NejBusiness.cz

Datum

8. října 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

Reklama

Page generated in 1.5197 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál