100 tisíc m² k podnájmu - krize jako příležitost jít do lepšího

100 tisíc m² k podnájmu - krize jako příležitost jít do lepšího

Jen za poslední měsíc se přibližně zdvojnásobila (z 50 na 100 tisíc m²) volná plocha kanceláří, kterou nabízejí nájemníci k podnájmu. Jedná se tak o unikátní příležitost zejména pro malé firmy do 50 zaměstnanců, které si nyní mohou kvůli koronavirové krizi dovolit prestižní „áčkové“ kancelářské budovy běžně určené větším korporacím. A to za velmi výhodných podmínek, často s lepší cenou či vyšší flexibilitou závazku oproti standardním pětiletým kontraktům.

„Tuzemské firmy v nájmu mají nyní přebytečnou kapacitu kanceláří a rádi si k sobě najdou menšího parťáka na podnájem. Výjimkou nejsou podnájmy ani o velikosti 4000 m², nejčastěji se však dnes na trhu nabízejí podnájmy o velikostech 300, 400 či 500 m². Tyto nabídky jsou většinou neveřejné a délka jejich závazku je odvislá od nájemních smluv. Je tak možné najít i velmi flexibilní závazky kolem roku či dvou, které mohou být pro menší firmy atraktivní,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners.

Tuzemské firmy do 50 zaměstnanců (které souhrnně zaměstnávají milion pracovníků v celé ČR) si tak ve velkých městech mohou skokově polepšit, a posunout se tak do lepších kanceláří. Cílem nájemců, kteří k sobě hledají podnájemníky, je samozřejmě minimalizovat ztráty z nájmu za nevyužívané prostory. Řada firem kromě plošného propouštění zavedla ve velké míře i home office a v průměru je tak třetina kanceláří na trhu nevyužívaných, ačkoliv jsou dle oficiálních statistik obsazené.
 
„Výhodou podnájmu je pro zájemce o tyto prostory okamžitá a kvalitní vybavenost. Jedná se povětšinou o vysoký standard kanceláří a moderní design, kdy se v předkrizových letech v rámci konkurenčního boje o talenty na vybavení nešetřilo. Samozřejmostí je nutnost oddělit případného podnájemníka od zbývajících prostor kanceláře, jedná se však z pohledu investic o minimální náklad vůči vlastní výstavbě či rekonstrukci,“ říká Radek Vlček, Head of Project Management ve společnosti Prochazka & Partners.
 
V rámci koronavirové krize je pro nájemce z pohledu kanceláří také důležité mít k dispozici kvalitně vybavené telekonferenční místnosti či se na pracovištích, kde je možný home office, přizpůsobit režimu desk-sharingu (sdílené pracovní místo) s možností uzamknout si osobní věci do skříňky. I díky tomu pak není nutné pro nájemce využívat 100% pronajaté kapacity a lze k sobě hledat podnájemníka.

Prochazka & Partners

Společnost Prochazka & Partners v roce 2013 založil Radek Procházka a dnes je vedoucí společností výhradně zaměřenou na zastupování nájemců v oblasti komerčních nemovitostí. Poskytuje komplexní servis pro nájemce v segmentech Offices a Industrial (přejednání, relokace, expanze, nákup či výstavba na klíč) a svým klientům zajišťuje i architektonické a projektové poradenství a management (Design & Build). Společnost od roku 2016 vyhlašuje také odbornou soutěž Kanceláře roku.

Zdroj informací

Prochazka & Partners a NejBusiness.cz

Datum

8. října 2020



Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.1732 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál