Čtvrtina velkých firem není procesně připravena na druhou vlnu pandemie

Čtvrtina velkých firem není procesně připravena na druhou vlnu pandemie

Středně velké a velké firmy jsou ve většině případů připraveny na případnou druhou vlnu pandemie koronaviru. Plán, co dělat ale stále nemá 25 % firem. Vyplývá to z interní ankety Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů (KZPS ČR) mezi jejími členy. Podle ní mají podniky větší velikosti nastavené procesy a manuály, jak postupovat v případě výskytu nákazy mezi zaměstnanci. Odborníci poradenské společnosti Moore Czech Republic odhadují, že procesy pro takovou situaci nemá stanovených až 80 % malých firem. Stejně tak nemají připravený plán postupu v případě, že se příznaky nákazy u zaměstnance projeví například po návratu z dovolené.

V souvislosti s protikoronavirovými opatřeními začaly české firmy zpracovávat manuály, jak postupovat v případě, že se nákaza vyskytne mezi jejich vlastními zaměstnanci. Podle výsledků interní ankety KZPS ČR se to však týká zejména středně velkých a velkých společností, které si různá řešení otestovaly během první vlny nákazy. „Krizové scénáře spočívají zejména v práci z domova, postupech pro měření tělesné teploty, častějším úklidu a dezinfekci, ale také spolupráci s lékaři či hygienickou službou. Významnou roli hraje prevence a včasné podchycení problému. Firmy totiž v anketě často uváděly, že největší komplikace by jim přinesl výpadek celých týmů najednou, nechtějí tedy nic podceňovat,“ uvádí Jan Wiesner, prezident KZPS ČR.

Větší firmy jsou důslednější, čtvrtina ale situaci stále podceňuje

Podle poradenské společnosti Moore Czech Republic většinou platí, že čím větší je firma, tím větší je i pravděpodobnost, že disponuje krizovými manuály nebo přijala preventivní opatření. Mezi ně patří například střídání týmů v kancelářích nebo omezení kontaktu během střídání směn ve výrobě. Ale také třeba úpravy společných prostor, jako jsou šatny nebo jídelny, pro udržení většího odstupu mezi pracovníky. „Samozřejmostí je zvýšená frekvence úklidu a větší přísun dezinfekčních přípravků na pracoviště. Sofistikovanější manuály a krizové scénáře jsou doménou především velkých firem, nemusí to však platit bez výjimky. Nepřipravenost na případnou druhou vlnu pandemie se ale každopádně týká především malých firem. Vhodně nastavené interní procesy a postupy nemá podle našich odhadů až osmdesát procent z nich,“ říká Petr Kymlička, partner Moore Czech Republic.

Nejdříve znovu nastartovat byznys, na prevenci není čas

Hlavním důvodem absence krizových plánů v malých firmách je podle Moore Czech Republic jejich primární snaha vrátit se do stavu před pandemií. Často také nemají alokovaný rozpočet nebo dostatek lidských kapacit pro tvorbu krizové strategie. „Malé podniky řeší případné komplikace spíše operativně. Kvůli ztrátám, které mnohé z nich utrpěly během první vlny pandemie, nemají příliš prostoru věnovat se přípravě na situaci, která přinejlepším ani nastat nemusí,“ vysvětluje Petr Kymlička. Podle něj je ale důležitá i role státu, konkrétně zjednodušení a urychlení finanční podpory v nutných případech. „Firmy mohou zaměstnance postavit takzvaně na překážky s šedesáti procenty mzdy. Díky rychlé kompenzaci ze strany státu nebudou zaměstnavatelé muset sáhnout až k propouštění,“ dodává.

Zdroj informací

CONTINENTAL BARUM, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

5. října 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.2938 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál