Společnost Unilever, jeden z největších dodavatelů produktů pro domácnost, oznámila, že ve svých čisticích a pracích prostředcích do roku 2030 nahradí 100 % složek pocházejících z fosilních paliv složkami z obnovitelného či recyklovaného uhlíku.
K tomuto kroku se společnost prostřednictvím svých značek Cif, Domestos, Savo, Coccolino, Surf nebo Seventh Generation rozhodla především pro to, aby mohla dosáhnout svých cílů v oblasti udržitelnosti.
Projekt Čistá budoucnost je jedinečný především snahou začlenit principy cirkulární ekonomiky do složení i obalů čisticích prostředků na celosvětové úrovni. Většina z dnes dostupných čisticích a pracích prostředků obsahuje složky, které jsou vyrobené z fosilních paliv, neobnovitelných zdrojů uhlíku. Ústup od těchto složek a přesun k obnovitelným a recyklovaným složkám uhlíku považuje společnost Unilever za další krok k dosažení budoucnosti bez fosilních paliv.
Složky používané v čisticích a pracích prostředcích společnosti Unilever se v rámci životního cyklu těchto produktů podílejí na největší části uhlíkové stopy (46 %). Tento nový přístup tak společnosti otvírá zcela nové možnosti ve snižování své uhlíkové stopy. Společnost dokonce očekává, že tato iniciativa sníží uhlíkovou stopu složení jejích produktů až o 20 %.
Peter ter Kulve, prezident Divize čisticích a pracích prostředků, říká: “Projekt Čistá budoucnost naplňuje naši vizi ještě více transformovat naše podnikání k udržitelnosti. Celé naše odvětví musí nalézt způsob, jak se obejít bez surovin původem z fosilních paliv. Musíme přestat získávat uhlík z podzemí, když je ho dostatek na zemi, jen se ho odtud musíme naučit lépe získávat.“
Lukáš Svienty, leader Divize čisticích a pracích prostředků společnosti Unilever za Česko a Slovensko, dodává: „Projekt Čistá budoucnost byl inspirací již pro několik inovací, které jsou dostupné i na českém trhu. Z těch nejnovějších jde o transformaci portfolia značky Cif do obalů z recyklovaného plastu. Řada Cif Nature’s Recipe je uvedena ve 100% recyklovaných lahvích, ubrousky této řady jsou vyrobené z textilíe s 0% příměsí plastu. Dokonce naše ikonické krémy Cif si u nás můžete zakoupit v lahvích, jež jsou z 50 % tvořeny recyklovanými plasty.
Co se týče pracích a avivážních prostředků, novinkou jsou ultrakoncentrované aviváže Coccolino Intense v lahvích ze 100% recyklovaného plastu. Úplnou novinku představují nové tablety do myčky značky Cif s certifikátem Ekolabel a 100% recyklovatelným obalem a 70% obsahem složek přírodního původu, navíc jsou vyráběny v závodě s nulovou uhlíkovou stopou.“
Investice společnosti Unilever do projektu Čistá budoucnost v hodnotě 1 miliardy euro budou směřovat na financování výzkumu v oblasti biotechnologií, využití CO2 a odpadu a nízkouhlíkové chemie, což urychlí přechod od chemikálií pocházejících z fosilních paliv. Tyto investice budou také použity na vývoj biologicky rozložitelných a vodu šetřících formulací produktů, snížení používání panenského, tedy nerecyklovaného plastu do roku 2025 na polovinu a na podporu rozvoje komunikace značek, díky nimž budou tyto technologie atraktivní pro spotřebitele.
Program Čistá budoucnost, doplněk k Fondu na ochranu klimatu a přírody společnosti Unilever, který obnáší další 1 miliardu euro, je ovšem zaměřen především na vytvoření cenově dostupných čisticích a pracích prostředků, které poskytují vynikající účinnost s výrazně nižším dopadem na životní prostředí.
Čistá budoucnost již nyní podporuje špičkové oborové projekty po celém světě, které mění složení a způsob výroby čisticích a pracích prostředků. Například na Slovensku spolupracuje společnost Unilever s lídrem v oblasti biotechnologií Evonik Industries na vývoji výroby rhamnolipidů, což jsou obnovitelné a biologicky rozložitelné povrchově aktivní látky, které se již používají v tekutých prostředcích Sunlight na mytí nádobí například v Chile nebo Vietnamu.
Ústředním bodem v projektu Čistá budoucnost je tzv. Uhlíková duha, což je nový přístup k diverzifikaci uhlíku využívaného ve složení produktů. Neobnovitelné fosilní zdroje uhlíku (v Uhlíkové duze nazvané černým uhlíkem) budou nahrazeny zachyceným CO2 (fialový uhlík), rostlinnými a biologickými zdroji (zelený uhlík), mořskými zdroji, jako jsou řasy (modrý uhlík), a obnoveným uhlíkem z odpadu (šedý uhlík).
Peter ter Kulve, prezident Divize čisticích a pracích prostředků společnosti Unilever, shrnuje: “Dostávali jsme opakovaně zpětnou vazbu od spotřebitelů, že si přejí udržitelné, ale cenově dostupnější čisticí produkty, které mají stejné účinky jako ty tradiční. Rychlý vývoj v oblasti vědy a techniky nám umožňuje tohoto přání dosáhnout. Věříme, že přineseme na trh takové produkty, které ocení naši spotřebitelé, i příroda.“
Unilever a NejBusiness.cz
18. září 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...