Většina personalistů ve firmách se kromě jiné agendy stará o rozvoj a vzdělávání zaměstnanců. Komunita #suHR, která se věnuje vzdělávání a rozvoji odborníků v oblasti HR se zaměřila anketou na vzdělávání mezi personalisty.
Nejen, že lidé v HR věnují dostatek času svému seberozvoji, ani současná nepříznivá situace nebo snižování nákladů neměly výrazný vliv na vzdělávání.
Z průzkumu vyplynulo, že 65 % lidí působících v oblasti lidských zdrojů se věnuje vlastnímu seberozvoji a vzdělávání na pravidelné bázi. Třetina HRistů si čas na rozvoj a vzdělávání najde v průměru 2x týdně a podobné procento se věnuje vzdělávání nepravidelně. Mnozí dotázaní považují za vzdělávání i samotný výkon práce a účast na projektech. Překvapivé je, že 14 % lidí z HR se věnuje rozvoji hodinu a více denně.
Tři čtvrtiny personalistů rozvíjí převážně měkké dovednosti a odborné znalosti přímo v oblasti lidských zdrojů. “#suHR vzniklo a je tu ke sdílení a vzdělávání se. Ze všeho nejraději vidím, když si HRisté v naší skupině radí, pomáhají si, sdílí know-how na setkáních, workshopech a webinářích”, uvedla Michaela Tumpachová, zakladatelka #suHR.
Komunita, kterou tvoří více než 1800 členů oslavila v červnu rok svého působení na českém trhu . Za tu dobu se uskutečnilo již přes 30 vzdělávacích akcí, na kterých bylo proškoleno na 450 personalistů.
Z forem vzdělávání figurují na prvních místech, možná i z důvodu mimořádných událostí z posledních měsíců, virtuální přednášky a webináře, které si oblíbilo 85 % dotázaných. Tři čtvrtiny respondentů preferuje sdílení zkušeností na sociálních sítích a podcasty jsou zdrojem informací pro sedm z deseti personalistů. Odborná literatura je stálicí, kterou si rádo přečte 59 % lidí a každý druhý rád zajde i na akci či kurz osobně.
“Ve vzdělávání bychom neměli opomíjet také čím dál oblíbenější mentoring. Letos v říjnu spouštíme již druhý běh mentoringu, do něhož se mohou zapojit lidé, kteří v HR pracují a řeší třeba nějaký problém, stejně jako vítáme i zájemce o obor nebo čerstvé absolventy, kteří jsou noví ve své roli,” dodala Michaela Tumpachová.
V mentoringovém programu jsou pak spárováni se seniorními odborníky z praxe podle tématu a cíle, kterému se budou věnovat. Mentoring probíhá dle volby účastníků v online nebo offline podobě. Do prvního běhu, který končí v září se zapojilo 70 účastníků. Přestože současná situace vedla ve firmách ke škrtům v rozpočtech na vzdělávání, pouze třetina dotázaných si musí platit rozvoj ze svého. Většina může čerpat finance z firemních rozpočtů a to nejčastěji 2-3x za rok, 30 % dokonce častěji.
#suHR a NejBusiness.cz
3. září 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...