Digitalizace neziskového sektoru nabrala po koronakrizi na obrátkách. Potřeba komunikovat ve větší míře s klienty i s vlastními zaměstnanci pomocí on-line nástrojů, spustila řetězec dalších digitálních potřeb.
“V současné době rozjíždíme řádově desítky nových projektů,“ říká k tomu Petra Joklová, ředitelka CRM pro neziskovky, organizace, která se tématem digitální transformace již přes osm let zabývá. Jedním z takových nových projektů byla digitalizace EDUinu. Předminulý víkend na ní v Praze pracovaly tři týmy dobrovolníků v rámci již druhého neziskového Hackathonu.
V pátečním podvečeru se sešli Salesforce developeři, konzultanti, organizátoři a zástupci neziskové organizace EDUin. V prostorách PwC v City Green Courtu na pražském Pankráci zněla čeština, ale i angličtina. Tři týmy dobrovolníků z Česka, Španělska a Kyrgyzstánu musely nejprve pochopit potřeby neziskové organizace EDUin. Ta se již 10 let snaží být hlídacím psem školství a také se jej snaží popularizovat. Nejlépe je to vidět na odborné ceně Global Teacher Prize, která každým rokem roste.
„V loňském roce jsme měli 700 nominací, letos jich máme 1700. To už je počet, který vyžaduje profesionální CRM systém, který nám pomůže efektivně a bezchybně komunikovat s nominovanými i odbornou porotou,“ popisuje Hana Matoušů, koordinátorka cen Global Teacher Prize (GTP) a EDUína.
Skupiny vedli ostřílení dobrovolníci, byl zde ale i prostor pro nováčky. „Salesforce je poměrně jednoduchá platforma, která se dá dobře konfigurovat. V rámci řešení pro EDUin byl potřeba i zásah programátorů, kteří část řešení museli doprogramovat,“ uvádí Martin Schütz. V profesním životě se pohybuje právě v oblasti developmentu.
Druhý den Hackathonu byl zasvěcen nejen vývoji, ale i školení prostředí Salesforce. „Pro všechny dobrovolníky se akce stala příležitostí vyzkoušet nové postupy v praxi. Navenek jednoduchá Global Teacher Prize je uvnitř složitým souborem aktivit, které musí společně fungovat zcela bezchybně,“ vysvětluje Petra Joklová. Výsledkem Hackathonu je plně funkční rámec, nicméně některé dílčí části Salesforce si dobrovolníci odnesli domů jako domácí úkol.
Myšlenkou, že firmy by měly pomáhat v tom, v čem jsou nejlepší, se řídilo mnoho partnerů hackathonu. Řada dárců – Clouderia, PwC ČR či ARTIN – podpořila organizaci Hackathonu finančním obnosem či poskytnutím prostor zdarma.
„Kolegyně se v rámci hackathonu blíže seznamuje s možnostmi nastavení Salesforce v neziskovém prostředí. Tato akce je pro nás mj. příležitost nastartovat dlouhodobou spolupráci s organizací CRM pro neziskovky,“ potvrzuje Marek Fukas ze společnosti ARTIN, která na Slovensku už pět let spolupracuje s tamním Skautem.
CRM pro neziskovky a NejBusiness.cz
27. srpna 2020
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...