Digitalizace neziskového sektoru nabrala po koronakrizi na obrátkách. Potřeba komunikovat ve větší míře s klienty i s vlastními zaměstnanci pomocí on-line nástrojů, spustila řetězec dalších digitálních potřeb.
“V současné době rozjíždíme řádově desítky nových projektů,“ říká k tomu Petra Joklová, ředitelka CRM pro neziskovky, organizace, která se tématem digitální transformace již přes osm let zabývá. Jedním z takových nových projektů byla digitalizace EDUinu. Předminulý víkend na ní v Praze pracovaly tři týmy dobrovolníků v rámci již druhého neziskového Hackathonu.
V pátečním podvečeru se sešli Salesforce developeři, konzultanti, organizátoři a zástupci neziskové organizace EDUin. V prostorách PwC v City Green Courtu na pražském Pankráci zněla čeština, ale i angličtina. Tři týmy dobrovolníků z Česka, Španělska a Kyrgyzstánu musely nejprve pochopit potřeby neziskové organizace EDUin. Ta se již 10 let snaží být hlídacím psem školství a také se jej snaží popularizovat. Nejlépe je to vidět na odborné ceně Global Teacher Prize, která každým rokem roste.
„V loňském roce jsme měli 700 nominací, letos jich máme 1700. To už je počet, který vyžaduje profesionální CRM systém, který nám pomůže efektivně a bezchybně komunikovat s nominovanými i odbornou porotou,“ popisuje Hana Matoušů, koordinátorka cen Global Teacher Prize (GTP) a EDUína.
Skupiny vedli ostřílení dobrovolníci, byl zde ale i prostor pro nováčky. „Salesforce je poměrně jednoduchá platforma, která se dá dobře konfigurovat. V rámci řešení pro EDUin byl potřeba i zásah programátorů, kteří část řešení museli doprogramovat,“ uvádí Martin Schütz. V profesním životě se pohybuje právě v oblasti developmentu.
Druhý den Hackathonu byl zasvěcen nejen vývoji, ale i školení prostředí Salesforce. „Pro všechny dobrovolníky se akce stala příležitostí vyzkoušet nové postupy v praxi. Navenek jednoduchá Global Teacher Prize je uvnitř složitým souborem aktivit, které musí společně fungovat zcela bezchybně,“ vysvětluje Petra Joklová. Výsledkem Hackathonu je plně funkční rámec, nicméně některé dílčí části Salesforce si dobrovolníci odnesli domů jako domácí úkol.
Myšlenkou, že firmy by měly pomáhat v tom, v čem jsou nejlepší, se řídilo mnoho partnerů hackathonu. Řada dárců – Clouderia, PwC ČR či ARTIN – podpořila organizaci Hackathonu finančním obnosem či poskytnutím prostor zdarma.
„Kolegyně se v rámci hackathonu blíže seznamuje s možnostmi nastavení Salesforce v neziskovém prostředí. Tato akce je pro nás mj. příležitost nastartovat dlouhodobou spolupráci s organizací CRM pro neziskovky,“ potvrzuje Marek Fukas ze společnosti ARTIN, která na Slovensku už pět let spolupracuje s tamním Skautem.
CRM pro neziskovky a NejBusiness.cz
27. srpna 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....