Více než polovina ojetin starších deseti aut je z dovozu, nejčastěji je nabízejí soukromníci

Více než polovina ojetin starších deseti aut je z dovozu, nejčastěji je nabízejí soukromníci

Za posledního půl roku se v nabídce ojetin na českém trhu objevilo ještě více starších ojetin než dříve. Nabídka byla tvořena z více než padesáti procent automobily staršími deseti let. Jde většinou o automobily z dovozu, u kterých není možné jednoduše ověřit jejich historii. Nejčastěji to byly vozy ve věku okolo 17 let s nájezdem přes dvě stě tisíc kilometrů, které často neodpovídají současným standardům bezpečnosti a jsou po větších nehodách. Naopak zánovních aut ve věku do čtyř let bylo v nabídce dvacet tři procent. Levněji nakoupíte v bazaru auta ve věku do deseti let, ty starší jsou pak levnější u soukromníků. Vyplynulo to z analýzy sítě AAA AUTO, která kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.

Poměr automobilů dle stáří v nabídce českého trhu byl za poslední půlrok tvořen z 23 % auty ve věku do čtyř let, z dalších 23 % auty od pěti do deseti let, z 26 % pak vozy ve věku od deseti do čtrnácti let a z 28 % automobily staršími patnácti let. Mezi zánovními automobily se vyskytovalo jen 13 % aut z dovozu. Šlo převážně o modely aut s výbavou, která v České republice není dostupná. „Lze říci, že čím mladší vůz si koupíte, tím podstupujete menší riziko, že půjde o vůz ze zahraničí s těžko dohledatelnou historií. V bazarech zaplatíte i méně peněz než u soukromníků, a to právě v případě mladších aut. Velcí prodejci si s rostoucím věkem vozu ještě pečlivěji hlídají kvalitu, proto také soukromníci nabízejí starší vozy levněji. Téměř vždy se to pak odráží na kvalitě a stavu vozu a ceně nutných dodatečných oprav,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings. Auta ve věku nad patnáct let s e z více než padesáti procent prodávají mezi fyzickými osobami mimo bazary. U aut do pěti let jde o necelých devět procent.

Pokud jde o oblíbenost aut v jednotlivých věkových kategoriích, tak žebříček koresponduje i s oblíbeností aut v době jejich největší slávy. Proto také prvnímu místu vévodí ve věku do patnácti let Škoda Octavia, zatímco u ještě starších aut patří prvenství Škodě Fabia. Ze značek vede ve všech kategoriích tradičně Škoda, která má ale nejvyšší podíl v kategorii zánovních automobilů, kde tvoří 35 % nabídky. S rostoucím věkem její podíl klesá a ve věku nad deset let tvoří již jen 21 %, přestože je stále nejoblíbenější značkou. Opačně to je u Fordů nebo Volkswagenů, kterých s rostoucím věkem v nabídce naopak procentuálně přibývá.

AURES Holdings

Skupina AURES Holdings působí na trhu již 28 let. Provozuje síť desítek poboček v České republice, na Slovensku a v Polsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,4 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně na 86 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších.

Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se letos umístila v anketě Top Ženy Česka na prvním místě v kategorii manažerek.

Zdroj informací

AURES Holdings a NejBusiness.cz

Datum

13. srpna 2020



Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.3749 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál