Continental zvyšuje bezpečnost na silnicích pro chodce i cyklisty

Continental zvyšuje bezpečnost na silnicích pro chodce i cyklisty

Společnost Continental uvádí na trh systém pro asistované odbočování, kterým lze rychle a jednoduše dovybavit užitková vozidla. Continental, dosud jediný poskytovatel této bezpečnostní technologie, spoléhá výhradně na radarový systém, jenž dokáže detekovat a rozpoznat cyklisty i chodce.

 

Nejnovější bezpečnostní technologie je nyní k dispozici i pro starší užitková vozidla

„Zvyšování bezpečnosti zranitelnějších účastníků silničního provozu znamená důležitou společenskou odpovědnost,“ uvádí Gilles Mabire, ředitel divize užitkových vozidel a služeb společnosti Continental. V dnešní době to platí více než kdykoli dříve, protože zejména počet cyklistů na silnicích roste. Kvůli epidemii koronaviru se stále více lidí snaží vyhýbat veřejné dopravě a namísto toho sedá na jízdní kola (zdroj: infas). Systémy asistovaného odbočování jako tento, který aktuálně nabízí Continental k dodatečné montáži, výrazně zvyšují bezpečnost na silnicích, protože řidiče vozidla varují, pokud se ve slepém úhlu vedle autobusu nebo kamionu vyskytne chodec, cyklista nebo řidič skútru.

Jenom v Německu by použití systému asistovaného odbočování pomohlo předejít 36 procentům všech smrtelných nehod, jejichž oběťmi jsou cyklisté (zdroj: Unfallforschung der Versicherer, UDV). Do roku 2024 by se obdobné systémy měly stát povinnou výbavou všech nových nákladních vozů v EU. Dobrovolné dovybavení vozů touto technologií představuje státem podporovaný způsob, jak zaplnit technologickou mezeru u nákladních vozů, které jsou již v provozu. Montáž této technologie do nákladního vozu je jednoduchá. Radarové čidlo, jež se instaluje na zpětné zrcátko, dokáže sledovat oblast až čtyři metry po straně vozidla a až 14 metrů za ním.

Vyspělé technologické řešení chrání zranitelnější účastníky silničního provozu

Společnost Continental disponuje rozsáhlým know-how i dlouholetými zkušenostmi v oblasti systémů asistovaného odbočování pro nákladní i osobní vozy. V současné době se pracuje na již třetí generaci této technologie. V budoucnu bude díky kombinaci údajů z radaru a kamery ve spojení s umělou inteligencí dokonce možné rozpoznat gesta cyklistů či chodců, což přispěje k ještě aktivnější ochraně nejzranitelnějších účastníků silničního provozu.

Continental AG

Continental vyvíjí pokrokové technologie a nabízí služby pro udržitelnou a provázanou mobilitu lidí a jejich majetků. Technologická společnost, založená roku 1871, nabízí bezpečná, účinná, inteligentní a cenově dostupná řešení pro vozidla, stroje, dopravu a přepravu. V roce 2019 dosáhla společnost Continental obratu 44,5 miliardy eur a v současné době zaměstnává více než 240 000 zaměstnanců v 59 zemích světa.

Obchodní jednotka Vehicle Networking and Information (VNI) je založena na třech strategických oblastech: datovém propojení, na informacích a na integraci systémů. Vyvíjí jednotlivé součásti i koncová řešení pro síťově propojenou dopravu: hardware, software a služby. VNI navrhuje řešení pro zajištění efektivního síťového propojení a jednoduchého toku dat, jako jsou systémy pro datové propojení, uživatelské rozhraní pro intuitivní interakci člověka a strojních zařízení, integrace jednotlivých systémů nebo vysoce výkonné počítače pro využití v osobních i užitkových vozidlech, včetně firemních vozových parků.

Continental AG je v České republice zastoupen výrobními a prodejními jednotkami v Adršpachu, Brandýse nad Labem, Frenštátě pod Radhoštěm, Jičíně, Otrokovicích, Trutnově a Horšovském Týně. Slovenskou republiku zastupují výrobní závody Púchov, Zvolen, Partizánske a Dolné Vestenice. Celkem v Česku a na Slovensku koncern Continental AG zaměstnává na 19 000 zaměstnanců. Na českém trhu patří do portfolia společnosti Continental Barum s.r.o. pneumatiky Continental, Barum, Uniroyal, Semperit, Matador a General Tire.

Zdroj informací

Continental AG a NejBusiness.cz

Datum

23. července 2020

Fotogalerie

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.3428 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál