Test rychlosti pro české firmy. Pomalost jim neodpustí třetina lidí

Test rychlosti pro české firmy. Pomalost jim neodpustí třetina lidí

Uzavření poboček a další nouzová opatření výrazně navýšily množství telefonických i onlinových dotazů na kontaktní centra firem. Ty proto často využívají pomoc externích call center i vlastních pracovníků z jiných oddělení, nápor dotazů je přesto enormní a práce z domova problematická. Pomalé odbavování dotazů je přitom pro třetinu zákazníků neodpustitelné. Pokud firmy nebudou stíhat dlouhodobě, může to pro ně být problém.

Podle průzkumu české technologické firmy Enehano Solutions mezi více než 500 respondenty neodpouští pomalé vyřizování svého požadavku více než 30 % zákazníků velkých firem. Jakmile odbavení požadavku trvá příliš dlouho, jejich nejčastější reakcí je odchod ke konkurenci nebo prosté ukončení využívání dané služby či produktu. Zhruba čtvrtina lidí se o svou negativní zkušenost podělí s rodinou, přáteli nebo známými. A 20 % lidí si bude stěžovat přímo dotyčné firmě.

Nedovolání se do call centra, několikadenní čekání na odpověď na e-mailový dotaz nebo vyřizování svého požadavku s několika různými operátory. To jsou přitom jen některé praktické příklady dopadu mimořádné koronavirové situace na některá tuzemská kontaktní centra. Z nedávných anket mezi call centry vyplynulo, že centra vyřizují každý den o tisíce hovorů více než obvykle. S až 500% nárůstem se potýkají rozvážkové služby, v oblasti bankovních služeb je nárůst zhruba dvojnásobný.

Operátoři na home office

Většina call center proto navýšila kapacitu, další firmy využily externí call centra, jiné zase pomoc vlastních zaměstnanců z jiných oddělení. Přesto to mnohdy nestačilo. Jednou z hlavních komplikací se totiž ukázala být nucená práce operátorů z domova. „Kombinace nebývalého náporu zákazníků s nepřipraveností firem na práci operátorů z domova byla pro drtivou většinu firmu naprosto neznámá a odhalila spoustu problémů, před kterými se dříve zavíraly oči,“ popisuje Jiří Mach, zakladatel Enehano Solutions.

Mezi podstatné překážky, které ztěžují při home office život operátorům, patří nutnost pracovat z hardwaru zaměstnavatele, potřeba několika nepropojených systémů k vyřízení požadavku zákazníka, nemožnost prioritizovat dotazy nebo chybějící předdefinované odpovědi na nejčastější otázky. Podle expertů koronavirus urychlil některé přirozené změny na trhu. K nim patří například právě zavádění režimu „home office“.

Výsledek krize bude záviset na komunikaci

Každým dnem je přitom jasnější, že komunikace se zákazníky do značné míry ovlivní to, jak firma koronavirovou krizi zvládne. Pokud jde o rychlost zpracování požadavků zákazníků nebo rychlost reakcí na vývoj trhu, pak podle průzkumu Enehano Solutions patří mezi ty nejohroženější banky, pojišťovny, stavební firmy a telefonní operátoři. „Právě jim jsme se rozhodli pomoct a do konce června nabízíme postavit cloudové kontaktní centrum na platformě Salesforce jen za naše náklady. To flexibilně odbaví dotazy koncových zákazníků a umožní operátorům odbavovat hovory z prostředí domova i na mobilním telefonu,“ popisuje Mach.

O společnosti Enehano Solutions

Průkopníci digitální transformací, kteří od roku 2016 zefektivňují podnikání firem v oblasti prodeje, zákaznického servisu nebo marketingu, a to hlavně skrze implementaci a rozvoj platformy Salesforce. Mezi klienty Enehana patří největší značky u nás, v čele s velkými bankami, pojišťovnami nebo mobilními operátory. Pomáhá ale také menším a začínajícím firmám, které mají velké ambice vyrůst nebo expandovat do zahraničí. Kromě ČR má Enehano zkušenosti s prací pro klienty v USA, Německu, na Slovensku a také v Izraeli.

Zdroj informací

Enehano Solutions a NejBusiness.cz

Datum

5. června 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.485 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál