Test rychlosti pro české firmy. Pomalost jim neodpustí třetina lidí

Test rychlosti pro české firmy. Pomalost jim neodpustí třetina lidí

Uzavření poboček a další nouzová opatření výrazně navýšily množství telefonických i onlinových dotazů na kontaktní centra firem. Ty proto často využívají pomoc externích call center i vlastních pracovníků z jiných oddělení, nápor dotazů je přesto enormní a práce z domova problematická. Pomalé odbavování dotazů je přitom pro třetinu zákazníků neodpustitelné. Pokud firmy nebudou stíhat dlouhodobě, může to pro ně být problém.

Podle průzkumu české technologické firmy Enehano Solutions mezi více než 500 respondenty neodpouští pomalé vyřizování svého požadavku více než 30 % zákazníků velkých firem. Jakmile odbavení požadavku trvá příliš dlouho, jejich nejčastější reakcí je odchod ke konkurenci nebo prosté ukončení využívání dané služby či produktu. Zhruba čtvrtina lidí se o svou negativní zkušenost podělí s rodinou, přáteli nebo známými. A 20 % lidí si bude stěžovat přímo dotyčné firmě.

Nedovolání se do call centra, několikadenní čekání na odpověď na e-mailový dotaz nebo vyřizování svého požadavku s několika různými operátory. To jsou přitom jen některé praktické příklady dopadu mimořádné koronavirové situace na některá tuzemská kontaktní centra. Z nedávných anket mezi call centry vyplynulo, že centra vyřizují každý den o tisíce hovorů více než obvykle. S až 500% nárůstem se potýkají rozvážkové služby, v oblasti bankovních služeb je nárůst zhruba dvojnásobný.

Operátoři na home office

Většina call center proto navýšila kapacitu, další firmy využily externí call centra, jiné zase pomoc vlastních zaměstnanců z jiných oddělení. Přesto to mnohdy nestačilo. Jednou z hlavních komplikací se totiž ukázala být nucená práce operátorů z domova. „Kombinace nebývalého náporu zákazníků s nepřipraveností firem na práci operátorů z domova byla pro drtivou většinu firmu naprosto neznámá a odhalila spoustu problémů, před kterými se dříve zavíraly oči,“ popisuje Jiří Mach, zakladatel Enehano Solutions.

Mezi podstatné překážky, které ztěžují při home office život operátorům, patří nutnost pracovat z hardwaru zaměstnavatele, potřeba několika nepropojených systémů k vyřízení požadavku zákazníka, nemožnost prioritizovat dotazy nebo chybějící předdefinované odpovědi na nejčastější otázky. Podle expertů koronavirus urychlil některé přirozené změny na trhu. K nim patří například právě zavádění režimu „home office“.

Výsledek krize bude záviset na komunikaci

Každým dnem je přitom jasnější, že komunikace se zákazníky do značné míry ovlivní to, jak firma koronavirovou krizi zvládne. Pokud jde o rychlost zpracování požadavků zákazníků nebo rychlost reakcí na vývoj trhu, pak podle průzkumu Enehano Solutions patří mezi ty nejohroženější banky, pojišťovny, stavební firmy a telefonní operátoři. „Právě jim jsme se rozhodli pomoct a do konce června nabízíme postavit cloudové kontaktní centrum na platformě Salesforce jen za naše náklady. To flexibilně odbaví dotazy koncových zákazníků a umožní operátorům odbavovat hovory z prostředí domova i na mobilním telefonu,“ popisuje Mach.

O společnosti Enehano Solutions

Průkopníci digitální transformací, kteří od roku 2016 zefektivňují podnikání firem v oblasti prodeje, zákaznického servisu nebo marketingu, a to hlavně skrze implementaci a rozvoj platformy Salesforce. Mezi klienty Enehana patří největší značky u nás, v čele s velkými bankami, pojišťovnami nebo mobilními operátory. Pomáhá ale také menším a začínajícím firmám, které mají velké ambice vyrůst nebo expandovat do zahraničí. Kromě ČR má Enehano zkušenosti s prací pro klienty v USA, Německu, na Slovensku a také v Izraeli.

Zdroj informací

Enehano Solutions a NejBusiness.cz

Datum

5. června 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3001 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál