Česká společnost BlindShell potvrzuje pozici světového lídra na poli mobilních telefonů pro zrakově postižené seniory. BlindShell připravil už 22 jazykových mutací. V expanzi na jihoafrický trh ho přibrzdila pandemie koronaviru.
„Ve Spojených státech jsme si ověřili, že můžeme uspět i mimo Evropu. Z tak náročného trhu už máme třetinu našich tržeb. Afriku jsme chtěli spustit už vloni, čekali jsme však poměrně dlouho na povolení od místního telekomunikačního úřadu,“ vysvětluje ředitel BlindShellu Jan Šimík a dodává: „Ovšem kvůli současné situaci a koronavirovým restrikcím zůstáváme střízliví v odhadech letošních prodejů. Očekáváme, že africký trh bude do konce roku tvořit přibližně 5 % našich tržeb.“
Kromě Afriky vstoupil BlindShell také na ukrajinský trh a finišuje přípravy na vstup do Ruska a Izraele, kde plánuje start prodeje v druhém kvartále. Jako největší výzvu však Šimík vidí Arábii: „Arabština je úplně jiný svět a lokalizovat BlindShell do tohoto jazyka byl opravdu oříšek, avšak povedlo se. Věřím, že zde začneme brzy prodávat.“
BlindShell míří na užší cílovou skupinu. V tomto segmentu se pohybuje několik konkurentů, a právě česká firma se vypracovala na pozici lídra, který postupně proniká na další světové trhy. Třetinového podílu tržeb z amerického trhu dosáhla se zpožděním jednoho kvartálu. „Bylo to především kvůli velké opatrnosti amerických partnerů. Objednávky byly na počátku o dost menší, než na co jsme zvyklí v Evropě. O to rychlejší pak ale byly měsíce po uvedení do prodeje. Stále nám přibývají noví partneři a v USA rychle rosteme,“ vysvětluje Jan Šimík.
I přes současnou ekonomickou krizi se BlindShellu daří. Za loňský rok zvýšil tržby oproti roku 2018 téměř o polovinu. První kvartál roku 2020 se oproti stejnému období 2019 zvýšil o 39 %.
Trend růstu Šimík potvrzuje, nicméně zůstává obezřetný: „Nechci být přehnaně optimistický a tvrdit, že se nás situace nijak nedotýká. Samozřejmě že ano. Koronavirus nás zatím stál pozastavení investic do vývoje a osekání některých nákladů, jsme o dost ostražitější. Implementovali jsme rychlejší systém predikce cash-flow, abychom mohli rychleji reagovat na případné propady. Situaci bereme vážně, ale věříme, že ji zvládneme. Prodáváme pořád a lépe než loni. Je to hodně dáno i tím, že mnohé nákupy dotují vládní organizace, jejichž podmínky jsou stále stejné.“
BlindShell je česká společnost, která vyvíjí software do telefonů pro zrakově postižené seniory. Její první aplikace vzešla z diplomové práce na pražské ČVUT, dnes firma prodává své produkty téměř v celé Evropě a v USA. Rok 2020 je pro BlindShell ve znamení nových trhů – vstoupil na trh JAR, Ukrajiny, v brzké době je plánu také Rusko, Izrael a arabský svět.
BlindShell a NejBusiness.cz
28. května 2020
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...