Programátoři, grafici, architekti, marketéři či výrobci šperků. Přes tisíc profesionálů těchto a dalších specializací nabízí databáze kreativců, kterou sestavila Univerzita Palackého ve spolupráci s Technologickou agenturou ČR. Právě tzv. kreativní řemesla mohou sehrát klíčovou roli při oživení ekonomiky a kultury jednotlivých krajů.
Mobilizovat potenciál kreativců ve prospěch regionální ekonomiky. Zastavit odliv talentů do větších center a zároveň zachovat a rozvinout unikátní genius loci univerzitního města. To jsou hlavní záměry, které vedly tým Univerzity Palackého k sestavení databáze Kreativní Olomouc, vytvořené v rámci dlouhodobého projektu mapování kulturních a kreativních průmyslů.
Zpřístupnění databáze je výzvou pro nejširší veřejnost, firmy, státní správu i další potenciální zákazníky, aby objevovali kvalitu olomouckých kreativců, objednávali z místních zdrojů a podporovali talenty. Podniky a instituce mimo region pak získají povědomí o ekonomických a kulturních možnostech místních kreativních řemesel a mohou využít olomouckých tvůrců pro své aktivity.
„Právě nyní, v období, kdy se řada firem, institucí i jednotlivců potýká s obtížemi, jsme se rozhodli tento adresář zveřejnit, propagovat, a zároveň tím poukázat na mimořádnou kvalitu a pestrost lokální kreativní produkce a napomoci její viditelnosti,“ říká Rostislav Nétek, hlavní řešitel projektu. „Všechny tyto subjekty z oblasti kulturních a kreativních průmyslů se totiž podílejí na specifické atmosféře Olomouce a jsou významným činitelem ekonomiky města,“ doplňuje Petr Bilík, prorektor UP pro vnější vztahy a jeden z členů výzkumného týmu. Princip sdílené prezentace kreativců a jejich propojení s podnikatelskou i veřejnou sférou má inspirovat i další regiony k využití potenciálu jejich vlastních tvůrčích odvětví.
Databáze zahrnuje celkem 14 kategorií: architekturu, design, film a video, hudbu, knihy a tisk, kulturní a umělecké vzdělávání, kulturní dědictví, oděvnictví, reklamu, řemesla, scénická umění, software, TV a rozhlas a výtvarná umění.
Aktuálně eviduje 1094 subjektů, které výzkumný tým identifikoval během předchozího výzkumu. Seznam je otevřený a je možné se do něj zdarma přihlásit.
Projekt Univerzity Palackého v Olomouci navazuje na činnost pod záštitou Technologické agentury České republiky (ETA). Vzniká ve spolupráci se zapsaným spolkem Kreativní Olomouc a je konzultován se statutárním městem Olomouc, Okresní hospodářskou komorou Olomouc a agenturou Czech Invest.
Univerzita Palackého v Olomouci a NejBusiness.cz
21. května 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...