Výzkum Fio banky: lidé chtějí účty bez poplatků a online

Výzkum Fio banky: lidé chtějí účty bez poplatků a online

Průzkum, který v České republice nechala zpracovat Fio banka, ukázal, že české klienty poplatky rozčilují a banku jsou ochotni změnit zejména kvůli nim. Češi chtějí šetřit nejen peníze, ale i čas, a tak si zvykli spravovat finance on-line, což je současné době velmi potřebné. Lidé vyřizují své záležitosti z domova daleko častěji než dříve, Fio banka například zaregistrovala až šestinásobný počet on-line žádostí o zřízení účtu.

Poplatky rozhodují při změně banky

I když je změna banky v současné době relativně jednoduchou záležitostí, stále k ní klienti potřebují výrazný impuls. Výši poplatků považuje za hlavní důvod pro změnu své banky takřka 40 procent Čechů. O něco méně důležitým faktorem změny banky je samotná cena za vedení účtu, kterou uvedlo zhruba 32 procent z nich. Následuje zákaznický servis, jehož špatná kvalita by přinutila ke změně čtvrtinu respondentů, a podobný vzorek by motivovala k odchodu i vyšší úroveň online produktů v nové bance. Nejméně ovlivňuje klienty při rozhodování stabilita a image nové banky.

Služby banky bez poplatků přitom využívá asi jen pětina respondentů, zbytek za bankovní služby platí. Devatenáct procent oslovených by uvítalo jednodušší ceník své banky bez překvapení.

"Výzkum potvrzuje, že klienti jsou na bankovní poplatky velmi citliví. Ve Fio bance nabízíme běžné bankovní služby zdarma již od svého vzniku, díky této férové cenové politice jsme ke konci března 2020 překročili hranici milionu klientů. Ty aktuálně chceme podpořit dalším cenovým zvýhodněním - nabídkou neomezených výběrů z kteréhokoli bankomatu zdarma až do konce června tak, aby lidé nemuseli v současné situaci zbytečně cestovat a mohli si vybrat peníze v tom nejbližším bankomatu, který mají po ruce,“ říká Jan Bláha, obchodní ředitel Fio banky.

Češi mění své chování a spravují účet přes internet

Nejvíce oslovených Čechů (67,3 procenta) uvádí, že chce šetřit čas a peníze, a proto využívá pro běžné transakce výhradně internetbanking nebo aplikaci v mobilu. Tradičnější způsob, návštěvu pobočky, preferuje už jen necelá třetina respondentů.

“Vývoj internetbankingu i smartbankingu dlouhodobě směřuje k tomu, aby klient mohl vyřešit bez návštěvy pobočky téměř vše. Seznam služeb poskytovaných on-line je dlouhý a klienti jej najdou přehledně zpracovaný na našich stránkách. Lze očekávat, že současná situace vývoj elektronických produktů na straně bank dále uspíší a také že jejich úroveň bude pro klienty stále důležitější. My ve Fio bance nyní vedle dlouhodobých plánů zvažujeme další možnosti, jak usnadnit klientům správu peněz na dálku. Vylepšujeme internetbanking i smartbanking, momentálně pracujeme na nových verzích mobilní aplikace, které umožní klientům například autorizaci příkazů zadaných v internetbankingu,” říká k tomu Jan Bláha.

Nyní, když jsou lidé více doma, logicky využívají možnosti vyřídit z pohodlí domova vše, co lze. To se samozřejmě týká i finančních produktů, ať již jejich správy, nebo zřizování nových smluv.

“V souvislosti s nouzovým stavem jsme zaregistrovali raketový nárůst on-line žádostí o účty bez poplatků, v prvním týdnu po vyhlášení nouzového stavu šlo v České republice o šestinásobek průměru od začátku tohoto roku. Jsme rádi, že lidé využili této možnosti a otevřeli si účet z pohodlí a bezpečí domova. Vidíme nicméně, že nyní se situace postupně vrací zpět k normálu, a věříme, že náš unikátní model on-line nízkonákladové banky se širokou sítí 85 poboček zůstane i nadále naší konkurenční výhodou,” dodává Jan Bláha.

O průzkumu

V průzkumu za Českou republiku odpovědělo 517 respondentů ve věku od 16 do 65 let, zastoupení krajů bylo rovnoměrné. Hlavní část respondentů tvořili pracující na plný úvazek. 69,2 procenta dotázaných se vyjádřilo, že využívá služeb pouze jedné banky, 19,5 procenta využívá dvě banky současně, tři a více bank má 5,8 procenta respondentů. Běžný účet uvedlo 99 procent dotazovaných, kreditní kartu 46 procent, spořicí účet 30 procent lidí. Povolené přečerpání běžného účtu využívá 18,8 procenta, spotřební úvěr 8,7 procenta a hypotéku 10,4 procent respondentů.

Fio banka je ryze českou bankou. Představuje unikátní spojení nízkonákladové internetové banky a široké sítě poboček. Nabízí velkou paletu produktů pro řešení osobních a firemních financí i vlastní aplikace pro online investování. Navazuje na historii Finanční skupiny Fio na českém trhu, která sahá do roku 1993. Jako první finanční instituce na českém trhu představila Internetbanking (1998), mobilní aplikaci Smartbanking (2011) i vlastní API (2012), jako jedna z prvních v ČR podporovala bezkontaktní platební karty. Získala řadu ocenění jako Zlatá koruna, Zlatý Měšec, Banka roku nebo Vstřícná banka. V průběhu posledních deseti let se její klientská základna rozšířila z 50 000 na více než 1 000 000 osob.

Zdroj informací

Fio banka, a.s. a NejBusiness.cz

Datum

18. května 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.1789 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál