Královéhradecký kraj pomáhá venkovským prodejnám

Královéhradecký kraj pomáhá venkovským prodejnám

Důležitost lokálních, menších a vesnických obchodů se potvrzuje i v době pandemie COVID-19. Královéhradeckému kraji a tamnímu hejtmanovi Jiřímu Štěpánovi za jejich dlouhodobou podporu patří velký dík, říká Pavel Březina, předseda Asociace českého tradičního obchodu (AČTO).

Především v době pandemie COVID-19 se ukazuje, jak důležité jsou pro domácnosti a český maloobchod menší a tradiční české prodejny. Jedním z krajů, který si to v tuzemsku dlouhodobě uvědomuje, je Královéhradecký kraj. Tamní zastupitelé tento týden schválili další finanční podporu pro celkem 76 venkovských prodejen, a to ve výši 3,2 milionu korun.

“Zodpovědného přístupu Královéhradeckého kraje, a především tamního hejtmana Jiřího Štěpána, k problematice venkova si velmi vážíme. Vedení kraje bere situaci vážně. Za pomoc zachraňovat obchod na venkově, jehož úloha je pro život obce nezastupitelná, mu patří velký dík,” oceňuje předseda Asociace českého tradičního obchodu Pavel Březina.

Královéhradecký kraj vyhlásil dotační program na podporu provozu venkovských prodejen už v roce 2018, loni jim na dotacích rozdělil zhruba 3,1 milionu korun. “Jednání s Pavlem Březinou, předsedou Asociace českého tradičního obchodu, mne ubezpečilo, že je naprosto správný krok, že podporujeme malé venkovské prodejny. Navíc právě teď, kdy v koronavirové době mnoho seniorů či maminek na mateřské nemůže nebo nechce jet do velkého supermarketu si nakoupit. A chci, aby náš venkov žil a byl dobrým místem pro život,” říká hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán.

Podle Pavla Březiny ale nejde jen o finanční podporu. “S panem hejtmanem jsme se domluvili na další spolupráci při řešení problematiky venkova, především pak udržení základní občanské vybavenosti a služeb, kam samozřejmě spadá i podpora prodejen v malých obcích,” dodává předseda AČTO Pavel Březina.

Pro chod a život obce a jejích obyvatel jsou místní prodejny nesmírně důležité. Zejména starší lidé mají totiž omezené možnosti jezdit nakupovat do desítek kilometrů vzdálených měst. V době mimo koronakrizi je navíc v mnoha vesnicích obchod kromě hospody de facto jediným místem setkávání občanů.

AČTO

Asociace českého tradičního obchodu je historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje české maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má AČTO 30 členů z řad českých maloobchodních sítí i českých výrobců potravin. Reprezentuje na 7 000 prodejen s 30 000 zaměstnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami.

Hlavním posláním AČTO je hájit zájmy svých členů před trvale nepříznivým působením nekalé konkurence, přispívat k vytvoření rovného a spravedlivého konkurenčního prostředí a chránit české nezávislé prodejny před negativními vlivy trhu či legislativy. Navíc si zakladatelé dali do vínku hájit vše české, a to včetně podpory výroby a prodeje českých potravin u nás. Projekt certifikace, spojený s udílením značky TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO ASOCIACÍ ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU, spustilo AČTO koncem listopadu 2016 a pro jeho podporu následně získalo ministerstvo průmyslu a obchodu.

Zdroj informací

Asociace českého tradičního obchodu a NejBusiness.cz

Datum

12. května 2020



Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.3225 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál