Měsíc homeoffice: Zkušenosti českých IT firem

Měsíc homeoffice: Zkušenosti českých IT firem

Vyhlášením nouzového stavu se až třetina zaměstnanců přesunula do domácích kanceláří a podle průzkumu společnosti Gartner tam řada z nich zůstane i po konci karantény. Až tři čtvrtiny oslovených finančních ředitelů se totiž chystá ponechat část zaměstnanců na home office. Jelikož firmy technologicky přechod na práci z domova zvládli výborně, finanční ředitelé si od tohoto kroku slibují ušetření nákladů. IT experti ale varují, že z dlouhodobého hlediska není práce z domova nejlepším řešením. Odráží se na efektivitě práce i rychlosti plnění projektů.

“Mnoho vývojářů si práci na dálku pochvaluje, mají doma víc klidu, a proto plní úkoly rychleji. Manažerům ale často chybí koordinace s týmem. Rychlé otázky, které se vyřešily u stolu nebo v kuchyňce, se teď přesouvají na Slack, kde se často čeká na odpověď. Navíc si v týmech vyměníte pouze základní fakta, ale už si mezi kolegy neřeknete, zda jste přepracovaní, nebo jste ve stresu, protože mezi prací hlídáte i děti. To vše má pak vliv na rozvoj projektů,” hodnotí situaci ve vývojářských týmech ředitel společnosti Coding Bear, Miroslav Fuksa.

Situaci podobně vnímají i ve společnosti Algotech, která dodává cloudová řešení a CRM systémy společnostem v oblasti bankovnictví nebo automotive. “Videokonference nejsou 100% náhradou osobního kontaktu. Komunikace vyžaduje trochu jiná pravidla a odpovědnost. Týmová komunikace musí být pravidelnější, konkrétně formulována a musí se dostat na každého,” říká Petr Loužecký, ředitel cloudových systémů v Algotech.

Používejte manažerské nástroje

Většina týmů dnes používá nástroje projektového řízení, jako jsou Jira, Trello, či Assana. Týmovou komunikaci pak doplňují e-mail, Slack nebo Microsoft teams. A i když podobné služby vykazují zvýšenou aktivity, nedozvíme se z nich, zda vše probíhá, jak má. V Česku proto vznikla unikátní služba speciálně pro vývojářské týmy, která hlídá efektivitu a také dokáže upozornit na přehnané nebo nedostatečné vytížení jednotlivých zaměstnanců.

“Bear Inspector analyzuje kvalitu kódu i rozložení úkolů na jednotlivé lidi. Pomáhá zejména manažerům v lepším rozhodování na základě dat. IT týmům díky tomu dokáže nástroj ušetřit klidně až desítky procent nákladů ročně, v závislosti na velikosti týmu. Během karantény je nástroj k dispozici zdarma ve verzi pro home office, abychom všichni co nejvíce optimalizovali svoji práci,” říká Miroslav Fuksa, který za myšlenkou Bear Inspectoru stojí.

Práci na dálku nastavte správně

Naštěstí dnes existuje množství technologií, které manažerům i zaměstnancům dokážou při vzdálené práci pomoct. “Je důležité, aby všichni měli stabilní připojení k internetu, zabezpečili všechna pracovní data skrze VPN a zálohovali do cloudu. Předejdou tak ztrátě dat v případě výpadku techniky v domácím prostředí nebo v případě hackerských útoků. Aktuální situace pravděpodobně přinese dlouhodobější změnu v pracovním prostředí a mnoho firem čeká změna směrem k digitalizaci či úplné digitální transformaci. Proto je dobré se připravit,” radí Petr Loužecký.

“V našem týmu vždy trváme na zapínání webkamery během videokonferencí. Osobní komunikaci se to sice nevyrovná, ale pomáhá nám to lépe řešit aktuální projekty. Jisté je, že z domu pracovat ještě nějakou dobu budeme a musíme proto tomu přizpůsobit styl práce i řízení lidí,” uzavírá Miroslav Fuksa.

Zdroj informací

ShrtCut Studio s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

29. dubna 2020



Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.2639 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál