Nestlé podepsalo Evropský pakt o plastech

Nestlé podepsalo Evropský pakt o plastech

Společnost Nestlé se připojila k Evropskému paktu o plastech. Pakt je v souladu s ambicemi společnosti dosáhnout závazku 100 % recyklovatelných nebo opakovaně použitelných obalů a do roku 2025 snížit používání čistých plastů o jednu třetinu. Nestlé také před nedávnem oznámilo investici 50 mld. Kč do rozvoje oběhové ekonomiky pro plasty.

"Během posledních padesáti let došlo k dramatickému zvýšení využívání plastu. To je potřeba změnit. Proto jsme uvítali možnost podepsat Evropský pakt o plastech. Našim společným cílem je přechod na oběhové hospodářství zlepšením sběru, třídění a recyklace v Česku, na Slovensku a také v celé Evropě. Už nyní vyrábíme například láhve pro některé naše značky pouze z použitých plastů. Chceme zajistit, aby všechny naše obaly mohly být recyklovány a obaly vyrobené z recyklovaných plastů byly zároveň vhodné pro opětovné použití v potravinářském sektoru,“ říká Vratislav Janda, ředitel pro korporátní záležitosti Nestlé Česko a Slovensko.

Evropský pakt o plastech, iniciovaný Francií a Nizozemskem, má jediný cíl: urychlit přechod k oběhové ekonomice plastů. Pakt sdružuje přední společnosti, nevládní organizace a státy, které se zavázaly k dosažení těchto společných cílů do roku 2025:

  • Snížení spotřeby plastových výrobků a obalů vyrobených z primární suroviny nejméně o 20 %.
  • Zvýšení kapacity zařízení pro sběr a recyklaci plastových obalů v Evropě nejméně o 25 %.
  • Zvýšení podílu recyklovaných plastů v obalech v průměru nejméně na 30 %.

Výzva pro potravinářský sektor

Využití recyklovaných plastů v potravinářství je dnes velmi omezené. Hlavním problémem je, že většina současných recyklovaných plastů není vhodná pro balení potravin. Zároveň je nyní ekonomicky výhodnější vyrábět plastové obaly z primární suroviny než používat recyklované. Ve snaze najít řešení Nestlé nedávno vyčlenila až 50 mld. Kč na rozvoj oběhové ekonomiky s plasty. Částka bude využita na financování fondu pro start-upy vyvíjející nová obalová řešení, na výrobu recyklovaných obalů vhodných pro potravinářské účely a na rozvoj trhu s recyklovanými plasty, aby se výroba těchto plastů stala rentabilní. Do roku 2025 bude Nestlé dotovat jejich výrobu částkou 35,1 mld. Kč.

Snížení plastů v praxi. NESCAFÉ bez obalu

Snížit využívání plastů se snaží Nestlé už nyní. V současné době například testuje systém bez obalu pro výdej krmiva pro domácí mazlíčky Purina PetCare a rozpustné kávy NESCAFÉ. Výrobní závody v CZ a SK také počítají s úsporou 20 tun plastů ročně. V plánu je například ztenčit obal na tyčince Margot a další opatření.

Nestlé

Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328.000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí.

V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Zdroj informací

Nestlé a NejBusiness.cz

Datum

28. dubna 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3335 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál