Peugeot a Focal : různé značky, stejné hodnoty

Peugeot a Focal : různé značky, stejné hodnoty

Peugeot spolupracuje s prestižní francouzskou značkou Focal od roku 2014, přičemž k posílení tohoto spojenectví došlo s příchodem vozů Peugeot 3008 a 5008 v roce 2016. Spolupráce se týká zejména vývoje Hi-Fi systémů pro vozy Peugeot. Oba francouzští výrobci sdílejí stejné hodnoty, což je nezbytným výchozím bodem pro oboustranně přínosné partnerství.

Značka Focal patří mezi nejlepší světové výrobce Hi-Fi soustav. Tato francouzská společnost se sídlem v Saint-Étienne (department Loire) vyrábí reproduktory pro domácnosti a multimédiální využití, audio systémy pro automobily, aktivní studiové monitory pro nahrávací studia a kvalitní sluchátka. Všechny výrobky společnosti Focal jsou vyvíjeny a vyráběny ve Francii a těží z téměř 40 let inovací v oblasti exkluzivních akustických technologií.

Inženýři společnosti Focal se do každého nového projektu značky Peugeot zapojují již od samého počátku. O dosažení co nejlepšího zvuku při dodržování kritérií proveditelnosti, možností implementace a výkonu audiotechniky rozhoduje mnoho kritérií.

Emoce ve všech svých formách

Od roku 2014 se značky Peugeot a Focal společně snaží o to, aby byl zvuk na palubě koncepčních i sériových vozů pro řidiče i posádku zdrojem radosti. Ve všech společných projektech jde o totožné hodnoty, které obě společnosti ztělesňují a vyznávají: vysoké koncepční požadavky, francouzské know-how a pokročilá technologie.

Designéři, inženýři a experti na akustiku obou značek spojili své odborné znalosti a know-how a společně vyvinuli prémiový Hi-Fi systém Focal. Výsledkem je produkt vytvořený na míru dle nejnáročnějších estetických a akustických požadavků, přizpůsobený vlastnostem každého vozu, s ohledem na konkrétní parametry zvoleného audio systému. Věnovali se vývoji interiéru každého modelu Peugeot s přihlédnutím k vybranému Hi-Fi systému.

Toto společné úsilí zaměřené na zabudování reproduktorů přesahuje pouhé umístění jednotlivých částí systému v kabině. Vychází z několika let studií a vývoje strategických dílů zaručujících konečnou akustickou kvalitu. Pozornost je věnována každé části vozu: přístrojové desce, oknům, dveřím atd. Hledalo se nejlepší spojení designu a materiálů, aby bylo dosaženo eliminace vibrací a optimalizace uspořádání systému.

V případě každé nové spolupráce je kompletně vyvíjen celý interiér. Hi-Fi systém Focal má vliv rovněž na celou řadu exkluzivních akustických vylepšení, jež se týkají hmoty dveří, výběru hustoty těsnicích membrán, vrstveného skla, simulací a studií objemů zatížení přístrojové desky, směřování výškových reproduktorů, otevírání a tloušťky ochranných mřížek ... Nic není ponecháno náhodě, prémiovému Hi-Fi systému Focal pro Peugeot se věnuje stejná míra pozornosti a úsilí jako nejnovější řadě reproduktorů Sopra nebo Chora.

Poté je nutné vybrat reproduktory, ony jedinečné kousky, které Focal vyvíjí a vyrábí již více než 40 let. Jejich exkluzivní patentované technologie přepisují zvukový prostor a dokážou zprostředkovat všechny detaily a atmosféru poslouchaných hudebních skladeb.

Následují hodiny dolaďování, během nichž odborníci na akustiku najezdí tisíce kilometrů, aby ze zařízení dostali to nejlepší a byl zaručen optimální a jedinečný zážitek z poslechu. Kvalita předchozích kroků je nezbytná i pro elektronické přizpůsobení zvukové scény.

Koncepční vozy

Bistrot du lion (Bistro u lva)

2014: první spolupráce mezi značkami Peugeot a Focal na koncepčním voze. Vznikl úžasný recept na nový způsob vnímání, poslouchání a ochutnávání jídla. Výsledný foodtruck je inovativní jedinečnou syntézou kombinující hudební prostor a pojízdné bistro. Foodtruck, který vymyslelo a navrhlo designérské studio Peugeot Design Lab, je vybaven 50 reproduktory Focal. Do bočních dveří bylo instalováno osm běžných a 32 vysokotónových reproduktorů s obráceným vyklenutím. Pro reproduktory byla vybrána patentovaná technologie Flax (lněná vlákna) značky Focal, která je zárukou dokonalého zvuku. Osm subwooferů na obou stranách foodtrucku posiluje basy. A konečně má DJ k dispozici odposlech z profesionálních reproduktorů Alpha 65 od značky Focal a výkon 17 400 wattů.

Peugeot Fractal

2015: odhalení koncepčního vozu Fractal. Toto městské elektrické kupé je prospektivní studií kabiny Peugeot i-Cockpit®, která byla koncipována se zaměřením na lepší sluchové vnímání. Odstraněním všech překážek šíření zvuku se zvyšuje akustická čistota a komfort při cestování.

Fractal disponuje audiozařízením 9.1.2 zkoncipovaným jako integrovaný vícekanálový systém. Tato inovace se vyznačuje přirozeným zvukem bez zabarvení, prokreslenou reprodukcí středových tónů a mohutností basů. Systém na míru tvoří celkem sedm reproduktorů Flax (lněná vlákna) a čtyři tweetery s obráceným vyklenutím. Vše doplňují infrabasové reproduktory SubPac umístěné do opěradla každého sedadla. Sestavu řídí 4 vysoce kompaktní zesilovače Focal o celkovém výkonu 1600 W. Audiosystém se přizpůsobuje konfiguraci vozu podle toho, zda jede v režimu kupé, nebo kabriolet.

Peugeot Instinct

2017: tento elegantní „shooting brake“ představuje vizi autonomního vozu značky Peugeot. Řidič si může vybrat ze čtyř jízdních režimů, samočinných nebo manuálních, a může si zvolit dynamický nebo klidný styl jízdy. Auto je díky platformě „Artik Cloud“ prodlouženou rukou řidiče. Tato platforma předvídá řidičova přání a požadavky a upravuje atmosféru na palubě, přitom propojuje vůz s cloudem uživatele a s jeho připojenými zařízeními.

K atmosféře na palubě přispívá také Hi-Fi systém Focal, který funguje v symbióze s osvětlením nebo polohou sedadel. Prostředí ve voze se přizpůsobí přáním řidiče v závislosti na zvoleném režimu jízdy. V případě samočinného řízení se volant zasune.

Vzhledem k tomu, že samočinné řízení bude představovat jednu z příštích revolucí v mobilitě, stane se automobil přirozeným oblíbeným místem pro poslech hudby. Společnost Focal proto pro Peugeot navrhla systém, který nabízí 11 reproduktorů s membránami Flax (lněná vlákna), tweetery s obráceným vyklenutím z hliníku a magnézia a digitální zpracování signálu pro systém šitý na míru. Na zadních sedadlech jsou rovněž na vyžádání trvale k dispozici dvoje přenosná sluchátka Focal Listen pro individuální poslech. Každý si může užívat svou hudbu dle vlastních preferencí.

Peugeot e-Legend

2018: protože v budoucnosti Peugeotu nemá nuda místo, představila značka koncepční vůz e-Legend. Designéři značek Peugeot a Focal spojili své síly a vznikl autonomní vůz budoucnosti s elektrickým pohonem a vyspělou konektivitou. Koncept má čtyři režimy řízení, z toho dva samočinné pro maximální pohodlí posádky. V elegantní a útulné kabině, v níž je využit samet a tropické dřevo Paldao, získává hudba zcela nový rozměr díky špičkovému Hi-Fi systému, který spojuje požadavky na dokonalou kvalitu poslechu a inovativní technologie se dvěma novými zvukovými funkcemi:

• „mapping“ umožňující například posílat pokyny navigace pouze řidiči, zatímco ostatní cestující mohou poslouchat hudbu;

• „zoning“ umožňující úplnou individualizaci obsahu, díky níž je každý člen posádky ve své zvukové bublině a vzájemně se neruší.

Akustický systém zajišťuje bez ohledu na zdroj optimální rozptýlení zvuku a je ukázkou ozvučení interiéru budoucnosti.

Sériové vozy

Peugeot 3008 & 5008

2016: vozy Peugeot 3008 a 5008 nabízejí ve světové premiéře prémiový akustický systém Focal jako součást originálního příplatkového vybavení. Know-how společnosti Focal je vloženo do systému složeného z 10 reproduktorů s nejmodernějšími technologiemi pro potěšení z čistého zvuku na palubě. Čtyři hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory doplňují čtyři 165mm basové reproduktory s polyglassovou membránou a středový 85mm kanál s polyglassovou membránou pro dokonalou rovnováhu a přesnost. 20mm subwoofer Power-Flower™ s trojitou cívkou dodává dynamické nízké frekvence. Reproduktory jsou spojeny s 12kanálovým 515 W zesilovačem třídy AB/D. Základem systému Hi-Fi FOCAL Premium jsou právě tyto přesné technologické volby, které vycházejí ze 40 let technické historie a inovací značky.

Peugeot 508 & 508 SW

2018: Peugeot a Focal spolupracovaly i na vývoji modelů 508 a 508 SW. Výchozím bodem projektu byl úspěch prémiového Hi-Fi systému s 10 reproduktory z vozů Peugeot 3008 a 5008, který byl přizpůsoben pro potřeby vozů 508 a 508 SW. Přepracováním designu, zejména s využitím perforovaných hliníkových mřížek výškových reproduktorů a začleněním systému na míru do těchto nových kokpitů, posunuly týmy Focal hranice komfortu na palubě opět o něco dále. Zaměřily se na dveře, skla a začlenění středového kanálu a subwooferu – audiosystém zde pozvedává řízení a čistotu zvuku na vysokou úroveň.

Peugeot a Focal v rámci tohoto nového projektu předefinovaly obvyklé principy poslechu. Nová sluchátka Listen Wireless Peugeot, která se poprvé představila u vozů nový 508 & 508 SW „First Edition“, se opírají o veškeré dosavadní odborné znalosti obou značek v oblasti akustiky a estetického pojetí pro zvýšení kvality poslechu.

Nový Peugeot 2008

2019: jízda po městě i mimo něj v novém Peugeotu 2008 je díky prémiovému Hi-Fi systému Focal s 10 reproduktory skutečným potěšením. Akustické zařízení je opět výsledkem společných návrhů a křížových studií zaměřených na strategické díly (čalounění, dveře, mřížky atd.) a je dokonale přizpůsobeno městskému SUV.

Více než jen partnerství

Peugeot a Focal vytvořily partnerství, aby poskytly zákazníkům výjimečný zážitek z poslechu v autě, současně ale spolupracují i nad rámec pouhého vývoje Hi-Fi systému přizpůsobeného danému vozu. Zaměřují se i na veškeré předcházející i navazující detaily pro zajištění co nejlepšího zvukového zážitku. Týmy se proto obrátily na francouzského skladatele Benjamina Shieldena, aby napsal hudební skladbu Golden Lion (Zlatý lev), jež umožní naplno ukázat virtuozitu prémiového Hi-Fi systému Focal ve vozech Peugeot. Tato exkluzivní skladba má sloužit k jasnému a velkolepému předvedení kvality audio systému a prostředí pro poslech.

Peugeot a Focal sdílejí své nepřetržité hledání akustické dokonalosti a zároveň usilují o ještě intenzivnější budoucí spolupráci.

Peugeot

Značka Peugeot vstupuje do éry přechodu na nové zdroje energií s nadšením, vědoma si své síly z hlediska technologií a elektrifikace. Stimulující řízení na vysoké úrovni, elegantní design, nekompromisní kvalita – to vše jsou vlastnosti ztělesňující závazek značky vůči zákazníkům, které přispívají k emocím, jež každý vůz Peugeot probouzí. Značka Peugeot je s 10 000 prodejními místy zastoupená ve více než 160 zemích světa, v roce 2019 prodala téměř 1 500 000 vozů. Peugeot v sobě spojuje hledání dokonalosti, perfektní vzhled a intenzivní emoce a usiluje o to, být špičkovou globální značkou.

Zdroj informací

P Automobil Import s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

14. dubna 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

2. března 2024

AČCKA: Cestující autem tvoří 13 % rezervací u CK/CA

Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...

Reklama

Page generated in 1.3669 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál