Touareg V8 TDI: Vlajková loď značky Volkswagen se vznětovým motorem má výjimečně nízké emise NOx mezi 10 a 20 mg/km, což je hluboko pod limitem emisní normy Euro 6 (80 mg/km). Zkušební metodika RDE: Emise NOx byly u modelu Touareg V8 TDI měřeny v silničním provozu nezávislými odborníky na testování a data ze společnosti „Emissions Analytics“.
Volkswagen uvedl na trh novou paletu nejčistějších vznětových motorů (TDI). Tyto jednotky TDI se vyznačují mimořádně nízkými emisemi oxidů dusíku (NOx), které jsou několikanásobně nižší než limit 80 mg NOx/km, stanovený emisní normou Euro 6. Mezi první modely Volkswagen, jejichž systém čistění výfukových plynů odstraňuje oxidy dusíku s tak vysokou účinností, patří Touareg V8 TDI o výkonu 310 kW (421 k1/*,**), jehož emise jsou pouhých 10 až 20 mg/km. Hodnoty emisí NOx byly zjištěny metodikou RDE (Real Driving Emissions***) v reálném silničním provozu nezávislou britskou společností "Emissions Analytics", která se specializuje na testování a data.
Evropskou unií definovaná metodika měření RDE přináší výsledky, které odpovídají podmínkám reálného silničního provozu. Měření emisí v reálném silničním provozu doplňuje nový zkušební cyklus WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) pro měření na válcové zkušební stolici, v laboratorních podmínkách. V případě modelu Touareg V8 TDI uskutečnila společnost "Emissions Analytics" zkušební jízdy RDE ve třech německých aglomeracích - cíleně v souladu s reálným každodenním provozem zákazníků značky Volkswagen. Jeden test se konal v rovinatém Dolním Sasku, další dva testy měly členitou trasu s velkými výškovými rozdíly v Bádensku-Württembersku a Bavorsku.
Pozoruhodná je skutečnost, že Touareg V8 TDI s pohonem všech kol ve všech testech s velkou rezervou splňoval emisní limit NOx bez ohledu na průběh trasy, výškové rozdíly a individuální dopravní situaci. V Dolním Sasku byly průměrné emise oxidů dusíku 10 mg/km, v Bavorsku 13 mg/km a v Bádensku-Württembersku 20 mg/km. Průměr všech měření byl u tohoto vozu značky Volkswagen 14 mg NONOx/km. Jak již bylo uvedeno, limit stanovený emisní normou je 80 mg/km. Touareg V8 TDI definuje svými hodnotami emisí NONOx nová měřítka nejen v nejvyšším segmentu SUV.
K pozitivním výsledkům přispívá mimo jiné vícestupňové čištění výfukových plynů s velkým zásobníkovým katalyzátorem NOx (objem 2,3 litru) a systémem SCR (Selective Catalytic Reduction) s náročným řízením selektivní katalytické redukce. Katalyzátor SCR přeměňuje NOx pomocí kapaliny AdBlue (roztok syntetické močoviny) na neškodnou vodní páru a dusík. Stejně jako všechny modely Volkswagen poháněné motory TDI, je i Touareg V8 TDI navíc vybaven filtrem pevných částic.
V8 TDI se kromě toho vyznačuje mimořádnou hospodárností díky mnoha inovacím ve své konstrukci. Mezi ně patří variabilní systém přeplňování dvěma turbodmychadly. V oblasti částečného zatížení - například ve městě nebo na silnicích mimo město - zajišťuje přeplňování jednotky V8 TDI pouze jedno turbodmychadlo. Řidič má díky tomu k dispozici extrémně vysoký maximální točivý moment 900 N.m již od 1250 min-1. Motor tak může být provozován převážně v nízkých otáčkách. V tomto režimu přeplňování jedním turbodmychadlem klesá spotřeba paliva i emise. Druhé turbodmychadlo se aktivuje systémem elektricky ovládané změny zdvihu ventilů až při otáčkách vyšších než 2200 min-1. Výsledkem je mimořádně čistý provoz. Touareg V8 TDI suverénně splňuje emisní normu Euro 6d TEMP EVAP ISC.
Vlajková loď mezi modely s motory TDI není jediným vozem Volkswagen, jehož emise NOx jsou výrazně nižší než evropské limity. Do portfolia trvale udržitelných modelů patří také nový Golf a aktuální Passat s novými čtyřválci TDI řady EA288 Evo. Další nové modely, poháněné motory TDI s mimořádně nízkými emisemi hluboko pod limity NOx, budou následovat.
* Touareg V8 4.0 TDI 4 MOTION, 310 kW - spotřeba paliva, l/100 km (EU): město 8,5/mimo město 6,7/kombinovaná 7,4; kombinované emise CO2, g/km: 195; třída hospodárnosti: B.
** Touareg V8 4.0 TDI 4 MOTION, 310 kW - spotřeba paliva, l/100 km (WLTP): pomalá jízda 11,3/středně rychlá jízda 9,4/rychlá jízda 7,8/velmi rychlá jízda 9,1/kombinovaná 9,1; kombinované emise CO2, g/km: 237; třída hospodárnosti: B.
*** Při měření RDE projíždí vozidlo s náhodným zrychlováním a brzděním trasu, složenou z jedné třetiny z města, silnice mimo město a dálnice. Ve městě se počítá s průměrnou rychlostí 15 až 40 km/h a nejvyšší rychlostí 60 km/h, na silnicích mimo město se vozidlo pohybuje rychlostí mezi 60 a 90 km/h. Na dálnici se může jet 145 km/h a krátkodobě až 160 km/h. Vozidlo je vybaveno přenosným měřicím zařízením PEMS (Portable Emission Measurement System), které měří složení výfukových plynů. Jízda trvá 90 až 120 minut. Venkovní teplota může být v rozsahu od 3 do 30 °C.
Porsche Česká republika s.r.o. a NejBusiness.cz
11. dubna 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...