Potřebujete vyplňovat a odesílat tiskopisy formulářů nebo dokumentů pro úřady, ale nevyznáte se v nabídce online formulářů a nevíte, jak správně podat elektronickou žádost? Nevadí. Ode dneška ji můžete vyřešit díky PODEJTO ZA MĚ, řešení, jež umožňuje předat plnou moc vašemu zástupci, který potřebné žádosti podá za vás ze své datové schránky.
„Zjistili jsme, že existuje mnoho lidí, kteří sice mají datovou schránku, ale nevědí, jak správně podat žádost na úřad. PODEJTO ZA MĚ je zcela nový koncept elektronického podání, tedy zaslání libovolného tiskopisu formuláře nebo dokumentu orgánu veřejné moci, ale i bance nebo jinému subjektu osobou, kterou k takovémuto právnímu jednání žadatel zmocní,“ říká Ing. Pavel Nemrava, ředitel divize eGovernmentu Software602.
PODEJTO ZA MĚ funguje na portálu PODEJTO.cz s chytrými formuláři pro online komunikaci s úřady datovou schránkou.
Na adrese www.podejto.cz/podejto-za-me stačí vyplnit šablonu, do níž žadatel (zmocnitel) vloží údaje o sobě a typu plné moci, kterou udělil zmocněnci. Tento dokument poté odešle např. datovou schránkou do datové schránky svému zástupci, a to zcela zdarma. Po dobu stavu nouze je totiž možné všechny Poštovní datové zprávy, které jsou normálně zpoplatněné pro komunikaci mezi občany a firmami, zasílat bezplatně. Každá datová zpráva je elektronický doporučený dopis s dodejkou a doručenkou. Jediným omezením je velikost dokumentů, které může uživatel zaslat - neměla by přesáhnout 20MB, což je maximální možná velikost příloh v jedné datové zprávě.
Stačí, když sepíšou a předají plnou moc svému zástupci, a ten ji prostřednictvím formuláře na PODEJTO ZA MĚ zašle příšlušnému úřadu společně s žádostí nebo jiným dokumentem, který potřebujete zaslat.
Plnou moc lze udělit v mnoha variantách. Například jako zúženou plnou moc advokátovi pouze pro úkony podle správního řádu, obecnou plnou moc advokátovi na veškeré úkony týkající se zadání zmocnitele, plnou moc daňovému poradci podle daňového řádu a správního řádu nebo jako plnou moc obecnému zmocněnci podle správního řádu.
Zejména živnostníkům a všem občanům, kteří potřebují, v době omezeného pohybu, vyřizovat dokumenty na úřadech. Například pro podání žádostí o mimořádné příspěvky, ošetřovné a další formy státní podpory v době vládních opatření proti šíření nového typu koronaviru COVID-19. Na druhou stranu ji využijí i profesionálové a profesní komory a sdružení, kteří se budou moci touto formou postarat o své klienty. Elektronické žádosti za uživatele budou moci podávat i další blízké osoby, zkrátka kdokoli, komu uživatel svěří plnou moc.
Software602, a.s. a NejBusiness.cz
7. dubna 2020
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...