Výzva kurýrů balíkových přepravců bankám

Výzva kurýrů balíkových přepravců bankám

Kurýři přepravních společností v současnosti volají po maximálním využívání bezhotovostních plateb a apelují na banky, aby po dobu trvání nouzového stavu navýšily limit pro bezkontaktní platby. Snížila by se tak nutnost kontaktu mezi kurýrem a zákazníkem na minimum. Společnost GLS od minulého týdne zaznamenala další 30% nárůst objemu přepravovaných balíků. I přes opakované výzvy k maximalizaci on-line plateb je stále čtvrtina balíků hrazena dobírkou.

V současné situaci balíkoví přepravci žádají zákazníky, aby k placení maximálně využívali bezhotovostních plateb již při objednávce v e-shopu. Řada lidí se tím však neřídí. „Během minulého týdne platbu na dobírku v hotovosti zvolilo 26 % lidí. Jsme si vědomi rizika této služby pro naše kurýry, ale chceme pomoci zejména našim starším spoluobčanům, pro které je často online platba bariérou při nákupu na internetu," říká Pavel Včela, ředitel GLS pro Českou republiku.

„Naši kurýři prosí bankovní instituce, aby v tomto složitém období zvážily možnost dočasného navýšení limitu pro bezkontaktní platby, a lidé tak nemuseli ručně zadávat PIN. Jako prevenci před kontaminací platebního terminálu v současnosti používáme vyměnitelné mikrotenové sáčky a dezinfekci, situaci by však velice prospělo, kdyby každý druhý zákazník nemusel PIN kód vůbec zadávat. Podle našeho názoru by jakékoliv zvýšení bezkontaktní platby pomohlo. Hodnota zboží, které lidi platí na dobírku, se nejčastěji pohybuje mezi 1500 a 2000 Kč, proto tuto částku považujeme za optimální.," dodává Pavel Včela z GLS.

Zdroj informací

GLS Czech Republic s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

26. března 2020

Doporučujeme


Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.2768 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál