Svět obchodu se mění, trendem je nenásilný prodej

Svět obchodu se mění, trendem je nenásilný prodej

Český obchod se mění. Klasické obchodní techniky už nefungují a novým trendem je takzvaný Prodej 2.0, který je nenásilný a přirozený. Ostravská softwarová firma Raynet spustila online kurz SalesMajstr, kde Prodej 2.0 učí Michal Musil ze vzdělávacího institutu GrowJOB. Raynet chce kultivovat český salesový trh, kurz je proto k dispozici zdarma.

Obchodníci nemají v Česku moc dobrou pověst. Lidé si prodej často spojují s nátlakem, manipulací a nepříjemnými pocity. Od prodejních technik, které byly populární v devadesátých letech a na přelomu tisíciletí, se v posledních letech upouští a mezi obchodníky se šíří techniky takzvaného Prodeje 2.0. „Zákazníci jsou na agresivní techniky prodeje extrémně alergičtí a lidé pracující na obchodních pozicích se tomu musí přizpůsobit. Prodej 2.0 je nenásilný, dává více prostoru samotným zákazníkům a místo manipulace využívá otevřené jednání. Obchodníci nové generace by měli být více autentičtí a více se zajímat o zákazníka a jeho reálné potřeby,” popisuje přístup Michal Musil ze vzdělávacího institutu GrowJOB, který školil obchodníky například v KPMG nebo Zonky.

Ostravský Raynet, který vyvíjí a prodává CRM systémy, s Michalem Musilem natočil online kurz SalesMajstr, který je k dispozici zdarma. Kurz obsahuje dvě a půl hodiny videí a věnuje se celému obchodnímu procesu, od networkingu a telefonování až po uzavření prodeje. „Od našich klientů jsme často slyšeli, že v Česku chybí know-how k prodeji. Rozhodli jsme se ho vytvořit a naučit české obchodníky prodejní techniky, které nebudou české zákazníky otravovat. Kurz má za první měsíc přes 15 tisíc shlédnutí, takže poptávka po znalostech tu je,” říká Václav Prak z Raynetu. Na začátku března proběhlo v Praze setkání na téma Prodej 2.0, na kterém kromě Michala Musila z GrowJOBu a Martina Bazaly z Raynetu vystoupil i Petr Homolka, který má na starost obchod v LMC. Podobná setkání bude Raynet organizovat i po zbytek roku, chce na nich ukazovat inspirativní příběhy z obchodu českých firem.

Zdroj informací

Raynet a NejBusiness.cz

Foto: Pexels.com

Datum

22. března 2020



Doporučujeme


Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.335 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál