Český obchod se mění. Klasické obchodní techniky už nefungují a novým trendem je takzvaný Prodej 2.0, který je nenásilný a přirozený. Ostravská softwarová firma Raynet spustila online kurz SalesMajstr, kde Prodej 2.0 učí Michal Musil ze vzdělávacího institutu GrowJOB. Raynet chce kultivovat český salesový trh, kurz je proto k dispozici zdarma.
Obchodníci nemají v Česku moc dobrou pověst. Lidé si prodej často spojují s nátlakem, manipulací a nepříjemnými pocity. Od prodejních technik, které byly populární v devadesátých letech a na přelomu tisíciletí, se v posledních letech upouští a mezi obchodníky se šíří techniky takzvaného Prodeje 2.0. „Zákazníci jsou na agresivní techniky prodeje extrémně alergičtí a lidé pracující na obchodních pozicích se tomu musí přizpůsobit. Prodej 2.0 je nenásilný, dává více prostoru samotným zákazníkům a místo manipulace využívá otevřené jednání. Obchodníci nové generace by měli být více autentičtí a více se zajímat o zákazníka a jeho reálné potřeby,” popisuje přístup Michal Musil ze vzdělávacího institutu GrowJOB, který školil obchodníky například v KPMG nebo Zonky.
Ostravský Raynet, který vyvíjí a prodává CRM systémy, s Michalem Musilem natočil online kurz SalesMajstr, který je k dispozici zdarma. Kurz obsahuje dvě a půl hodiny videí a věnuje se celému obchodnímu procesu, od networkingu a telefonování až po uzavření prodeje. „Od našich klientů jsme často slyšeli, že v Česku chybí know-how k prodeji. Rozhodli jsme se ho vytvořit a naučit české obchodníky prodejní techniky, které nebudou české zákazníky otravovat. Kurz má za první měsíc přes 15 tisíc shlédnutí, takže poptávka po znalostech tu je,” říká Václav Prak z Raynetu. Na začátku března proběhlo v Praze setkání na téma Prodej 2.0, na kterém kromě Michala Musila z GrowJOBu a Martina Bazaly z Raynetu vystoupil i Petr Homolka, který má na starost obchod v LMC. Podobná setkání bude Raynet organizovat i po zbytek roku, chce na nich ukazovat inspirativní příběhy z obchodu českých firem.
Raynet a NejBusiness.cz
Foto: Pexels.com
22. března 2020
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...