V posledních dnech nabírá šíření koronaviru na obrátkách a lidé se snaží hledat jakákoliv pozitiva. Stále víc a víc firem ruší výrobu. Uzavření fabrik ale společnosti využívají dlouho odkládaným procesům digitalizace, oprav a inovací obecně.
Restaurace, obchody s textilem i výrobní podniky podléhají nařízením vlády a z toho vyplývajícím omezením. Podniky tak dobu odstavení mohou využít pro digitalizaci svých služeb. Nová situace ukazuje, že progresivní společnosti s moudrým vedením kladou vyšší důraz na rychlejší průběh jednání i dodání finálního řešení digitalizace.
„V době, která snad brzy přijde, bude digitalizovaná výroba či další procesy znamenat o to rychlejší cestu z krize a získání důležitého náskoku před konkurencí,“ komentuje situaci Petr Kubíček ze společnosti B2A
Pojem digitalizace vnímáme jako proces zavádění digitálních technologií do nejrůznějších odvětví výroby, ale i každodenního života. V každodenním životě to představuje telefon místo pevné linky a analogového foťáku. Ve výrobě pak tablet místo ušmudlaného bločku mistra. Digitalizace výroby se liší jak rozsahem dodávaného řešení, připravenosti dané firmy tak sektorem podnikání.
„Vždy záleží na připravenosti firmy a pokaždé jsou podmínky silně individuální. Rozhoduje objem dodávaného řešení. Zjednodušeně lze ale říct, že to jsou jednotky týdnů až měsíců. Typ podniku samozřejmě také hraje roli,“ dodává Petr Kubíček.
Nejdůležitějším předpokladem pro firmy je vhodný informační systém a připravenost dat. Absence základních dat dělá aplikaci řešení neefektivní. Daty se v tomto případě myslí zapisované údaje do informačního systému, které firma sbírá ze svých procesů. Může jít o data odváděné výroby, kontroly naměřených hodnot, ale i servisních operací čí položek na skladě.
„Aplikace bez tohoto předpokladu sice dokážeme napojit, ale přínos pro firmu není maximální. Naštěstí je uvědomělost firem v této oblasti stále větší, a tak bývají ve většině případů připraveny,“ dodává Kubíček
Zvýšený zájem o digitalizaci procesů pociťují firmy již delší dobu. Logicky aktuální situace nahrává firmám, které dnešní dobu chtějí využít pro dokončení důležité transformace interních procesů, aplikování digitálních řešení a inovací obecně.
„Přirovnal bych to k závodům formule 1, když na trať vjede vodící vůz. Všichni najednou mají čas popřemýšlet, upravit taktiku, snížit rozdíly a pak se do toho znova naplno dát,“ zakončuje Kubíček.
Více informací na www.b2a.cz.
B2A a NejBusiness.cz
20. března 2020
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...