Firmy chtějí své lidi motivovat. Každá pátá proto letos nabídne víc zaměstnaneckých benefitů

Firmy chtějí své lidi motivovat. Každá pátá proto letos nabídne víc zaměstnaneckých benefitů

Minimálně jeden zaměstnanecký benefit, jako jsou stravovací nebo volnočasové poukázky, dostávají zaměstnanci v 77 % českých firmách. Tam, kde pracuje víc než pět zaměstnanců, je téměř jisté, že mají některý z benefitů k dispozici. Velké společnosti plánují jejich hodnotu v tomto roce ještě navýšit. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu mezi zaměstnavateli, ve kterém společnost Sodexo v rámci reprezentativního vzorku oslovila bezmála 850 českých firem.

V průměru vydá zaměstnavatel na benefitech 20 611 Kč pro každého zaměstnance. Téměř každá druhá firma tak chce zvýšit spokojenost zaměstnanců, ačkoliv jedním dechem dodávají, že kvůli nabídce benefitů dnes zaměstnanci z firem neodcházejí. Dost možná jsou ale rozhodujícím argumentem, proč do nich přicházejí.

„České firmy chtějí mít spokojené zaměstnance – bez ohledu na jejich počet – a stravování je u většiny firem způsob, jak k tomu přispět. Stravenek proto neubývá, ale namísto klasických papírových jsou na vzestupu ty elektronické. Pokud firma stravenky nenabízí, je to zpravidla kvůli tomu, že provozují vlastní kantýnu, a nikoliv kvůli administrativní zátěži, kterou za problém považuje pouze zlomek českých zaměstnavatelů,“ říká Jan Matoušek, marketingový manažer pro stravenky ze společnosti Sodexo Benefity.

Největší firmy musejí o kvalitní zaměstnance v dnešní době bojovat a nabídka benefitů oproti malým firmám je u nich proto často až trojnásobná, a navíc bude dál růst. Spokojenost zaměstnanců zde hraje prim a ani oni sami se nebojí ozvat – ať už přímo, nebo prostřednictvím odborových organizací. Právě jejich iniciativu jako důvod rozšiřování nabídky benefitů uvádí průměrně 30 % respondentů mezi firmami zaměstnávajícími víc než 100 lidí.

Zejména v menších podnicích jsou stále zdaleka nejpopulárnějším benefitem papírové stravenky. Zaměstnavatelé nechtějí své zaměstnance (bez ohledu na jejich počet) o tento benefit připravit a 80 % všech firem proto administrativní náročnost snižuje spíše přechodem na elektronické stravenkové karty.

Malé firmy ale mají na poli benefitů co zlepšovat. Z průzkumu totiž vyplývá, že v průměru třetina menších zaměstnavatelů není dobře informována o zvláštním daňovém režimu stravenek. Velké firmy se sice orientují ve stravenkách, ale pokulhávají ve znalostech zdanění volnočasových a jiných benefitů – až pětina respondentů ze skupiny velkých firem se podle svých slov v této oblasti stoprocentně neorientuje. „Stravenky jsou pro zaměstnavatele daňově uznatelný náklad. Výhodou volnočasových benefitů je zase to, že se z nich nemusí odvádět sociální a zdravotní pojištění. Ve srovnání s peněžními odměnami jsou proto zaměstnanecké benefity pro zaměstnance výhodnější,“ říká Jan Matoušek.

Stravenky a další benefity mají své místo i ve veřejném sektoru. Až zhruba 70 % větších státních institucí, které zaměstnávají víc než 100 úředníků, papírové nebo elektronické stravenky využívá. Asi 60 % pak nabídku doplňuje i o volnočasové benefity.

Poznámka k průzkumu: Průzkum mezi zaměstnavateli napříč celou českou ekonomikou realizovala výzkumná agentura B-inside pro společnost Sodexo Pass v září a říjnu 2019 formou telefonického šetření. Jedná se o jeden z nejrozsáhlejších průzkumů v této oblasti, zapojilo se do něj 848 firem. Průzkum je reprezentativní.

Zdroj informací

Sodexo a NejBusiness.cz

Datum

12. března 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.1872 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál