Po českých městech jezdí stále ještě mnoho dieselových autobusů, ale to se postupně mění. Do hromadné dopravy totiž stále razantněji pronikají bezemisní či nízkoemisní vozy. Trendu pomáhají také evropské dotace, díky kterým probíhá v posledních letech v tuzemských dopravních podnicích jedna z největších obnov vozového parku v historii. Evropská unie prostřednictvím Integrovaného operačního programu (IROP) podpořila tyto projekty již částkou téměř 6 miliard korun.
V elektromobilitě českých MHD vyniká například Hradec Králové, kde podíl vozů na elektřinu činí již 50 % celé flotily. V Hradci Králové a Pardubicích mají navíc i dlouhou tradici trolejbusové dopravy, která sahá až do padesátých let minulého století. Nově trend využití alternativních pohonů posiluje ale také v Olomouci, Českých Budějovicích, Jihlavě, Ostravě, Brně, ale i v Praze či dalších městech. Velmi důležité jsou tyto kroky na území tzv. uhelných regionů, Ústeckého, Karlovarského a Moravskoslezského kraje, které mohou nyní žádat finanční prostředky z EU v rámci aktuálního projektu „Nízkoemisní a bezemisní vozidla pro uhelné regiony."
V Brně zase jezdí polovina všech autobusů na zemní plyn, v Ostravě je to více než třetina a místní hromadná doprava využívá také elektrobusy. Praha nezůstává pozadu a její městská doprava se v blízké době rozšíří několik desítek bateriových trolejbusů a elektrobusů. V minulých dnech zástupci hlavního města představili také plán elektrifikované linky na trase z Nádraží Veleslavín - Letiště Václava Havla. Na této lince se plánuje využití parciálních trolejbusů, které mohou jet část trasy bez trolejového vedení jen na baterky. Zajímavostí je, že trolejbusová doprava v Praze měla tradici už od počátku minulého století a skončila až na začátku sedmdesátých let.
„V České republice probíhá za přispění evropských dotací v posledních letech jedna z největších obnov vozového parku dopravních podniků. Dopravci získávají až 85 % spolufinancování na trolejbusy, tramvaje, bateriové a palivočlánkové elektrobusy nebo plynové autobusy s motory na CNG a LNG. Celkem bylo pořízeno již 700 nízkoemisních či bezemisních vozů a další jsou na cestě,“ říká Helena Miškovičová, ředitelka Sekce administrace programů IROP Centra pro regionální rozvoj ČR.
Celé dopravní odvětví podle Bretta Mossmana z poradenské společnosti Accenture celosvětově hledá zdroje energie, které jsou bezpečné, čisté, cenově dostupné, snadno skladovatelné a přepravitelné a vyžadují minimum dodatečných investic. Do vývoje vlastních elektrobusů masivně investuje mnoho subjektů a automobilek.
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...