RegioJet pořídí 15 lokomotiv Bombardier

RegioJet pořídí 15 lokomotiv Bombardier

Společnost Bombardier, druhý největší výrobce kolejových vozidel v ČR, zvítězila ve výběrovém řízení na dodávku 15 vícesystémových lokomotiv pro společnost RegioJet. 

RegioJet nasadí nové lokomotivy na své stávající i nové mezistátní a vnitrostátní dálkové spoje. Jedná se o první dodávku nové generace vícesystémových lokomotiv TRAXX MS3 pro výkony v osobní dopravě.

Dodavatel řešení v oblasti mobility - společnost Bombardier Transportation a RegioJet, největší plně soukromý osobní železniční dopravce ve střední Evropě, podepsali smlouvu o dodávce 15 nových lokomotiv BOMBARDIER TRAXX MS3.

Jedná se o první objednávku nové generace vícesystémových lokomotiv TRAXX MS3 určených pro výkony v osobní dopravě. Součástí smlouvy je také opce na dodávku dalších lokomotiv; poprvé v praxi bude využito také nové on-line řešení pro dodávky náhradních dílů od společnosti Bombardier. Jeho součástí je plán týkající objednávek náhradních dílů bez potřeby vedení vlastní evidence na straně provozovatelů.

Uzavřená smlouva navazuje na předchozí z roku 2017, na jejímž základě RegioJet pořídil lokomotivy TRAXX MS2e. Pořízení nových lokomotiv jde ruku v ruce s masivní expanzí RegioJetu. Nasazeny budou na vnitrostátní a mezinárodní vlakové spoje RegioJet v rámci České republiky a dalších středoevropských zemí.

Nové lokomotivy podpoří plánovaný růst výkonů RegioJetu až o 100 %

Pořízení 15 lokomotiv TRAXX MS3 je největší investicí do nových železničních vozidel v historii RegioJetu. Jejich objednávka souvisí s expanzí aktivit dopravce v rámci celého středoevropského regionu.

RegioJet plánuje jejich nasazení jak na existující úspěšné spoje na trasách z Prahy do Ostravy, Košic, Brna, Bratislavy a Vídně, tak na zajištění provozu nových spojů v rámci České republiky a dalších zemí střední Evropy. Mezi ně patří například spoje na trase Brno - Ostrava – Bohumín a zpět (zahájení provoz spojů od prosince 2019), nebo mezinárodní spojení do Budapešti připravované od června 2020. Díky otevření nových spojení předpokládá v roce 2020 RegioJet masivní nárůst výkonů – a to až o 100 %.

Jiří Schmidt, provozní ředitel společnosti RegioJet, k tomu poznamenává: „Těšíme se na dodávky nové generace lokomotiv Bombardier TRAXX. Aktuálně provozujeme čtyři lokomotivy TRAXX MS2e, které, jsou spolehlivou a osvědčenou součástí našeho lokomotivního parku. Kromě zvýšení efektivity a nižších provozních nákladů nám tyto nové lokomotivy také umožní další expanzi služeb kvalitní a moderní železniční dopravy pod značkou RegioJet v celém regionu střední Evropy.“

RegioJet pořizuje další lokomotivy TRAXX MS3 také s cílem postupně unifikovat flotilu vícesystémových lokomotiv, které by v budoucnu měly být tvořeny lokomotivami TRAXX MS. RegioJet postupuje podobně jako další velcí dopravci a chce v provozu svých dálkových vlaků využít silných synergií unifikované flotily nejmodernějších vícesystémových lokomotiv.

„RegioJet je prvním provozovatelem v osobní železniční dopravě, který si objednal lokomotivy nové generace - TRAXX MS3. Lokomotivní řada TRAXX 3 již od začátku letošního roku prokázala vysokou úspěšnost v rámci komerčního provozu v Itálii.

Jsme nadšeni, že nyní můžeme tyto lokomotivy uvést do světa osobní železniční dopravy, kde jsou provozní vzdálenosti oproti nákladní dopravě dvojnásobné a zásadní význam má také přesnost jízdy spojů,“ dodává Tomáš Holý, manažer rozvoje obchodních aktivit společnosti Bombardier Transportation pro země střední a východní Evropy. "Jsme si jisti, že naše nová lokomotiva TRAXX v těchto výzvách obstojí na výbornou."

Nová objednávka dopravce RegioJet zvyšuje celkový počet lokomotiv TRAXX 3, nejmodernějších elektrických lokomotiv na trhu, objednaných evropskými zákazníky na 170. Vývoj nové generace lokomotiv je založen na úspěchu osvědčené typové řady TRAXX. K dnešnímu dni provozují dopravci více než 2 000 lokomotiv typové řady TRAXX ve 20 zemích. Dohromady tyto lokomotivy ročně najedou vzdálenost kolem 300 milionů kilometrů.

RegioJet dál roste – za první pololetí přepravily žluté vlaky 3,1 miliónu cestujících

Dálkovými vlaky RegioJet, které jezdí v České republice, na Slovensku a v Rakousku, cestovalo za prvních šest měsíců letošního roku přibližně 3,1 miliónu cestujících.

RegioJet tak pokračuje v rychlém růstu počtu přepravených cestujících, když za první pololetí přepravil o přibližně 12 % cestujících více než za stejné období předcházejícího roku. Celkově tak vlaky RegioJet cestovalo během prvního pololetí o přibližně čtvrt milionů cestujících více než za stejné období loňského roku.

RegioJet je ekonomicky nejúspěšnějším a nejrychleji rostoucím soukromým železničním dopravcem ve střední Evropě. Rosteme na všech trasách – jak na spojích na trase Praha – Brno – Vídeň / Bratislava tak na tradiční trase Praha – Ostravsko – Košice.

K růstu popularity přispívají také další kroky, jako bylo například spuštění nové prodejní aplikace. "Díky zvyšování počtu cestujících očekáváme v letošním roce také další nárůst zisku – a to o další desítky milionů Kč“, říká Petr Kohoutek, finanční ředitel Holdingu STUDENT AGENCY, do kterého RegioJet patří.

V roce 2020 plánuje RegioJet další výraznou expanzi svých spojů a nárůst počtu přepravených cestujících až o 100 %. Nově budou žluté vlaky RegioJet jezdit na vnitrostátní rychlíkové trase R8 z Brna do Ostravy a Bohumína, kde v prosinci 2019 vystřídají České dráhy; od června 2020 pak RegioJet plánuje rozšíření svých vlakových spojů do Budapešti.
Současně RegioJet spustil také přípravy na zahájení provozu přímých vlaků z Prahy přes Polsko na Ukrajinu – také s plánovaným startem od poloviny roku 2020. V neposlední řadě zahájí od prosince 2019 RegioJet provoz regionálních vlaků na několika tratích v Ústeckém kraji.

Bombardier je druhá největší společnost vyrábějící kolejová vozidla v České republice. Společnost zaměstnává ve svém výrobním závodě v České Lípě více než 1400 zaměstnanců, a má zde centrum pro výrobu svařovaných komponentů pro regionální a příměstské vlaky, tramvaje a soupravy metra.

Výrobky společnosti Bombardier také každodenně spolehlivě slouží v železniční a městské dopravě v České republice. V České republice je již v provozu stovka lokomotiv TRAXX; Bombardier také poskytuje služby a údržbu několika českým dopravcům, kteří vlastní více než 40 lokomotiv TRAXX. Zároveň trasy A a B pražského metra jsou vybaveny automatizovaným systémem řízení vlaků BOMBARDIER CITYFLO 350.

Zdroj informací

RegioJet a NejBusiness.cz

Datum

25. září 2019

Page generated in 2.1976 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál