Na festivalu SOUNDTRACK v Poděbradech bude představena první socha na světě, která skutečně pomáhá

Na festivalu SOUNDTRACK v Poděbradech bude představena první socha na světě, která skutečně pomáhá

V pořadí čtvrtý ročník festivalu filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady nabídne světový unikát. Přímo uprostřed festivalového dění bude odhalena první socha na světě, která skutečně pomáhá. Jedná se o charitativní projekt, za kterým stojí hudební skupina The Tap Tap, společnost Worldline Czech Republic a komunikační agentura Ogilvy. Socha dosahující výšky 5 metrů se nejen díky svým rozměrům stane nepřehlédnutelnou součástí letošního ročníku oblíbeného hudebního festivalu.

Na světě jsou desítky či stovky soch, které podle legend dokážou splnit přání nebo přinést štěstí. Prosebníkům k tomu údajně stačí dotknout se jich na patřičných místech, a především neochvějně věřit v jejich schopnosti. Někdy ale přání a touhy zůstávají nevyslyšeny i tak proslulými sochami, jakými jsou Julie v italské Veroně, František ve Františkových Lázních nebo svatý Jan Nepomucký na Karlově mostě v Praze. Teprve nedávno vznikla socha, která dokáže jako první na světě skutečně plnit přání a rozdávat radost vždy a bez výjimky. „V nadsázce mohu říct, že už jsme nechtěli dál přihlížet zklamáním, která lidé zažívají poté, co se v naději vydávají za proslulými sochami. Jsme přesvědčeni, že některá přání by skutečně měla být splněna, a proto jsme přišli s nápadem vytvořit první sochu na světě, která bude opravdu pomáhat,“ říká kreativní ředitel agentury Ogilvy a duchovní otec celého projektu Tomáš Belko.

Socha, která dokáže plnit přání, zachycuje podobu Džonyho Macháčka – jednoho z členů The Tap Tap – a původně byla součástí výstavy připravené v loňském roce u příležitosti 20. výročí založení této populární kapely studentů a absolventů Jedličkova ústavu. „Po skončení výstavy jsme pro kolekci soch v nadživotní velikosti hledali další využití. To následně navrhla agentura Ogilvy, když přišla s netradičním charitativním projektem, který dává prostor originálnímu propojení několika rozdílných subjektů,“ komentuje kapelník a manažer The Tap Tap Šimon Ornest.

Díky přispění Všeobecné zdravotní pojišťovny byl pro vybranou sochu vyroben obří piedestal osazený platebním terminálem KB SmartPay. Právě ten umožňuje plnit přání, protože jeho prostřednictvím budou moci návštěvníci festivalu přispívat na vybavení a další činnost kapely a splnit tak handicapovaným hudebníkům jejich přání, kterým je vedle koncertování i natočení dalšího alba.

Zabudovaný terminál přijímá platby ve výši 50 Kč a automaticky je převádí na transparentní účet kapely. Odměnou pro dárce bude kromě dobrého pocitu také přehrání některého z hitů The Tap Tap, který se po provedení platby spustí z reproduktorů zabudovaných v piedestalu. „Jsme rádi, že se vedle každodenního poskytování platebních řešení obchodníkům můžeme podílet i na těchto netradičních projektech. Kromě podpory činnosti The Tap Tap chceme zároveň podpořit také rozšíření bezhotovostních plateb, protože když už můžete zaplatit kartou v soše, tak proč ne v obchodě,“ uvádí za značku KB SmartPay a společnost Worldline Czech Republic manažer její marketingové komunikace Jozef Ryšavý. Použitý platební terminál je na českém trhu novinkou a poděbradský festival bude prvním místem, kde bude využit.

„První sochu na světě, která skutečně pomáhá, jsme už začátkem léta představili na Vyšehradě a plánujeme, že se do budoucna stane součástí každého našeho koncertu. SOUNDTRACK Poděbrady je prvním festivalem, na který ji přivážíme, a věříme, že na tuto premiéru navážeme sérií festivalových vystoupení v příštím roce,“ komentuje kapelník a manažer The Tap Tap Šimon Ornest s tím, že pro skupinu složenou z handicapovaných hudebníků je projekt zajímavou formou prezentace a také skvělou příležitostí, jak podporovatelům umožnit přispět na fungování kapely přímo při jejích vystoupeních. Socha bude na festivalu SOUNDTRACK vystavena po celou dobu jeho konání, tedy od pátku 29. 8. do neděle 1. 9. 2019.

Interaktivní socha vznikla za laskavého přispění a díky ochotě jejích tvůrců – produkce Pink, autorů soch a podstavce architektonického studia Kolmo a Sochařské pohotovosti. Poděkování patří také hlavnímu partnerovi sochy, Muzeu hlavního města Prahy, a hlavnímu partnerovi podstavce, kterým je Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.

Zdroj informací

Ogilvy & NejBusiness.cz

Datum

27. srpna 2019

Fotogalerie

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen
Page generated in 2.1553 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál