Poptávka po dřevěných domech výrazně roste


Poptávka po dřevěných domech výrazně roste

Stále více zájemců o koupi pozemku má dnes jasno v tom, že dům, který na něm postaví, bude ze dřeva. Hlavními důvody jsou rychlost výstavby, ekologičnost, ale také jednoduše vzhled a atmosféra těchto domů. Jak potvrzují makléři společnosti M&M Reality, roste také poptávka po již stojících dřevostavbách.

Zájem o dřevostavby v posledních letech stabilně roste. „Češi se ke dřevu jakožto ke stavebnímu materiálu svým způsobem vrací a opět k němu získávají důvěru. K hlavním přednostem dřevostaveb patří dobré tepelně-izolační vlastnosti a v době výstavby také její rychlost. Při správném výběru dodavatele jsou domy běžně postavené do tří měsíců,“ říká Jan Bareš, oblastní ředitel pro Středočeský kraj společnosti M&M Reality.

Řada klientů ale tento typ domů preferuje také z estetických důvodů. Kvalitní a moderní dřevostavba je do značné míry prestižní záležitostí.

Cenový rozdíl mezi kvalitní dřevostavbou a zděným domem dnes v podstatě není. I přes rozsáhlé působení kůrovce v českých lesích cena kvalitního dřeva neklesá. Naopak může i stoupat, protože těžba se soustředí na stromy nemocné. „Na druhé straně je tu ale faktor rychlosti výstavby, který zase náklady snižuje. Velká část dřevostaveb totiž vzniká pomocí prefabrikovaných dílů, které se na staveništi pouze skládají dohromady. Díky tomu klesají náklady, které by jinak byly vynaloženy na mzdy dělníků,“ vysvětluje Jan Bareš s tím, že dřevostavba o rozloze 150 metrů čtverečních dnes vyjde na zhruba 3 miliony korun plus samozřejmě cena pozemku.

To, že dřevostavby vyrůstají rychle, ale neznamená, že si zájemce nepočká. „Poptávka po kvalitních dřevostavbách natolik převyšuje nabídku, že renomovaní dodavatelé bývají zaneprázdněni na dlouhé měsíce dopředu. Vyplatí se ale, počkat si. Vybrat kvalitního certifikovaného dodavatele je stěžejní, na trhu totiž lze narazit i na velmi nekvalitní dřevostavby,“ upozorňuje Jan Bareš. Mezi kritérii výběru dodavatele by podle něho neměly chybět certifikace, kvalitní reference, prohlídka realizovaných staveb, záruka a kvalitní a vyvážená smlouva.

Makléři společnosti M&M Reality potvrzují také rostoucí poptávku po již stojících dřevostavbách v takzvaném secondhandu. Ta v poslední době převyšuje nabídku. „Rovněž při hledání vhodného pozemku pro výstavbu rodinného domu plánuje stále více klientů vybudovat právě montovanou dřevostavbu. S výběrem vhodného pozemku, stejně jako kvalitního dodavatele, našim klientům rádi pomůžeme, případně celou stavbu domu zajistíme od začátku do konce,“ dodává Jan Bareš.

M&M Reality Holding ­­­­­­­­­­­­­je lídrem na realitním trhu. Společnost má 185 stabilních poboček po celé České republice a na 2500 makléřů, kteří procházejí vlastním náročným a propracovaným školicím programem.

Skupina M&M se zabývá širokou oblastí služeb vázaných k nemovitostem. Synergicky vše začíná u zprostředkování prodeje a pronájmu a navazuje dalšími službami, kterými jsou financování bydlení, pojištění nemovitostí a životních rizik, investice do nemovitostí či zajištění dodávky elektřiny nebo plynu. Investiční aktivity společnosti se soustředí do výkupu bytů a bytových domů vhodných jednak pro rekonstrukci a následný prodej, ale také pro fungování jako výnosové nemovitosti, které jsou skupinou pronajímány a spravovány. Silná developerská divize se orientuje nejen na připravovanou výstavu typizovaných rodinných domů, ale zejména na již realizovanou výstavbu družstevních bytů po celé České republice.

Spotřebitelé označili společnost M&M Reality nejdůvěryhodnější realitní kanceláří v Česku. Stalo se tak v rámci ankety o nejdůvěryhodnější značky na trhu pořádané agenturou ATOZ Marketing Services, a to již podruhé v řadě.


Psát příspěvky smějí jen přihlášení
Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

2. března 2024

AČCKA: Cestující autem tvoří 13 % rezervací u CK/CA

Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...

Reklama

Page generated in 1.219 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál