Finančně poradenská skupina Fincentrum a Swiss Life Select nabídne klientům jako první portál reagující na směrnici PSD2


Finančně poradenská skupina Fincentrum a Swiss Life Select nabídne klientům jako první portál reagující na směrnici PSD2

Od září Fincentrum a Swiss Life Select jako první finančně poradenská skupina na českém trhu nabídnou klientům portál s výhodami, které pro ně plynou ze směrnice Evropské unie PSD2. Díky klientskému portálu budou mít přístup na všechny své běžné bankovní účty, a tedy i kompletní a aktuální přehled o své finanční situaci. Finanční poradce jim tak bude moci nabídnou produkty, které přesně reagují na jejich potřeby.

PSD2 (Payment Services Directive - více ZDE) je směrnice EU, která významně mění a ovlivňuje způsob provádění online plateb a poskytování informací v platebním styku. Má přinést konkurenci na bankovním trhu s cílem zlepšit úroveň finančních služeb zákazníkům.

Finančně poradenská skupina Fincentrum a Swiss Life Select jako první nebankovní subjekt na českém trhu na to reagovala spuštěním klientského portálu, díky němuž budu mít klienti na jednom místě informace o stavu a pohybech na všech svých běžných účtech u bank v ČR. V tuto chvíli uvidí na portálu klienti své účty u vybraných bank (Česká spořitelna, Air Bank a ČSOB). Postupně budou zpřístupněny účty i ve zbývajících bankách.

Ve druhé fázi vývoje portálu budou moci klienti z jednoho místa zadávat jednorázové platební příkazy na kterýkoliv ze svých bankovních účtů. Zároveň, prostřednictvím aplikace, bude možné spravovat finance i z mobilních zařízení. Výhoda pro klienta je tedy zřejmá – ušetří čas a na jednom místě bude mít kompletní přehled o svých účtech.

„Jsem rád, že jsme první poradenskou skupinou u nás, která svým poradcům a klientům umožní využití tohoto nástroje, který zásadně ovlivní budoucnost práce finančního poradce,“ řekl Filip Duchoň, generální ředitel společnosti Fincentrum. „Jde opravdu o revoluční nástroj – klienti získají unikátní možnost správy svých financí a poradci nástroj, jak rychleji a přesněji reagovat na potřeby klientů. Věřím, že díky tomu máme jedinečnou konkurenční výhodu před ostatními poradenskými sítěmi,“ dodává Filip Duchoň.

Výhodou portálu pro klienta je i kategorizace výdajů. Jeho platby – ať už prostřednictvím příkazů nebo realizované kartou – jsou na klientském portálu Fincentra a Swiss Life Select roztříděny do kategorií, jako jsou bydlení, zábava, potraviny atd. Díky tomu klient uvidí, za co a kolik utrácí. To mu umožní mít přehled o svých financích. Pokud klient umožní svému poradci náhled na svůj účet, poradce získá přesné informace, které mu umožní velmi rychle navrhnout klientovi optimální řešení pro jeho finance.

„Zásadní výhodou našeho klientského portálu v porovnání s bankami je, že banky ve svém systému nevidí informace o pojistných nebo investičních produktech od jiných zprostředkovatelů. U nás však budou mít klienti kompletní přehled,“ řekl Karel Šulc, generální ředitel Swiss Life Select Česká republika. „Nabízíme totiž klientský portál integrující veškeré finanční služby, které klient využívá. To banky klientovi nenabídnou.“

Pro klienta tedy znamená PSD2 možnost získat služby připravené na míru, protože s přístupem k bankovním datům bude finanční poradce znát přesně jeho finanční situaci. Bude to ale také vyžadovat vyšší kvalifikovanost finančních poradců.

„Pro poradce to bude mnohem zajímavější práce. Budou se moci více věnovat finanční analýze potřeb klientů. Bude to znamenat i mnohem užší vztah s klientem. Na druhou stranu si to vyžádá další vzdělávání finančních poradců. A to povede k tomu, že se bude český finančně-poradenský trh diverzifikovat a příležitost budou mít zejména kvalitní poradci,“ dodává Karel Šulc.

Klientský portál, který reaguje na směrnici EU PSD2, je jednou z prvních společných aktivit Fincentra a Swiss Life Select, které klienti zaznamenají. Necelý rok po akvizici společnosti Fincentrum švýcarskou skupinou Swiss Life totiž dochází ke sloučení aktivit skupiny v České republice pod jednu společnost. Klienti i poradci tak budou profitovat z širší nabídky služeb, produktů a know-how.


Psát příspěvky smějí jen přihlášení
Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

2. března 2024

AČCKA: Cestující autem tvoří 13 % rezervací u CK/CA

Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...

Reklama

Page generated in 1.3071 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál