Průzkum: Čechům ekologie není lhostejná, řeší ji doma i při nákupu

Průzkum: Čechům ekologie není lhostejná, řeší ji doma i při nákupu

Záleží Čechům na ekologii? Jak se podílejí na ekologičtějším přístupu a za jakých podmínek jsou lidé ochotni se v budoucnu na něm podílet víc? Odpovědi na tyto a další otázky poskytuje průzkum* od agentury Simply5, který má exkluzívně k dispozici Globus. I na něj Globus reagoval při přípravě ekologických změn, které budou nově zákazníky při nákupech v tomto obchodním řetězci provázet. Ekologická odpovědnost je pro Globus zásadní hodnotou, kterou chce i nadále promítat do svého podnikání.

Pro Čechy největším ekologickým tématem není globální oteplování, ale odpad a plýtvání potravinami. Vyplývá z průzkumu, který má k dispozici exkluzívně společnost Globus. Jde o témata, která nejvíce respondentů vnímá také tak, že skrze ně mohou mít reálný vliv na ekologii. Tomu nasvědčuje i fakt, že 93 % respondentů průzkumu vykonává alespoň jednu ekologickou aktivitu pravidelně. Nejčastěji se lidé věnují pravidelnému třídění odpadu, běžně třídí odpad 70 % respondentů. „Nově mohou lidé třídit také s Globusem. Na všech hypermarketech jsme instalovali koše na separovaný odpad. A důsledně třídíme také interně ve vlastních výrobách, v kancelářích a v zázemí hypermarketů,“ řekla Rita Gabrielová, vedoucí externí komunikace Globus.

Vzít si vlastní tašku na nákup sebou do obchodu je samozřejmostí pro 66 % lidí a 65 % se vždy snaží koupit jen to, co potřebuje a neplýtvat jídlem. Více než 80 % zákazníků se soustředí na to, aby ideálně vznikalo v domácnosti co nejméně odpadu, preferují ekologičtější typy obalů a snižují jejich nakoupené množství. Nejčastěji v domácnosti ekologii řeší ženy okolo 30 let věku, které mají na starosti chod domácnosti a potýkají se tak i s otázkou nadmíry odpadu na denní bázi. Tomu jde naproti skutečnost, že kdysi běžná situace v obchodech, kdy si zákazníci zakoupili k nákupu igelitovou tašku, ve velké míře vymizí. „Ekologickou odpovědnost našich zákazníků jednoznačně podporujeme, a proto jsme se soustředili také na vytvoření nabídky nových tašek, které by naši zákazníci mohli použít opakovaně bez nutnosti kupovat si jednorázovou tašku. Z Globusu mizí tašky plastové a přibývají papírové, ještě o prázdninách je pak doplní velká bavlněná taška a opakovaně použitelná alternativa k mikrotenovým sáčkům,“ nastínila Rita Gabrielová.

Většina chce být odpovědnější, za rozumnou cenu

Nějakou zkušenost s ekologičtějším nákupem a spotřebou má dokonce 93 % dotázaných. V současnosti je 80 % lidí nakloněno vydat se cestou ekologicky přívětivého nakupování, pokud jim ale obchodník nabídne snadné a pohodlné řešení. “Pro Globus je ekologická odpovědnost zásadní hodnotou, kterou promítáme do našeho podnikání. Při zavádění obalových změn v letošním roce uvažujeme hodně do budoucna a poctivě hledáme alternativy tak, aby nové obaly byly důsledně recyklovatelné,“ říká Rita Gabrielová.

Asi polovina odpovědných spotřebitelů jsou „nováčci“, kteří se ekologicky odpovědně chovají v posledních pěti letech. Téměř třetina lidí pak říká, že vždy nebo obvykle nakupuje a konzumuje způsobem šetrným k životnímu prostředí. V současnosti 48 % Čechů preferuje značky nebo poskytovatele služeb, kteří jsou prokazatelně šetrní k životnímu prostředí, 12 % bylo ochotno za ekologičtější zboží i připlatit.

Bez obalu!

Téměř dvě třetiny lidí jsou ochotny obětovat své pohodlí, aby dosáhly ekologičtějšího způsobu spotřeby. A asi polovina lidí je otevřená tomu, aby tomu obětovali peníze nebo čas navíc. Některá ekologická řešení jsou však jednoduchá a na českém trhu dostupná. Například bezobalové nakupování není mezi Čechy moc známé, ale v zahraničí je mezi zákazníky velmi populární. „V bezobalovém prodeji je Globus jakýmsi pionýrem na českém trhu, když v roce 2012 poprvé nabídl na vybraných hypermarketech prodej mražených výrobků na váhu. Šlo tehdy o mraženou zeleninu, různé typy příloh jako hranolky, americké brambory a další. V současné době je tento sortiment na všech našich hypermarketech mnohem širší, zahrnuje například ořechy a suché plody. Další bezobalové novinky se připravují,“ řekla Rita Gabrielová. Bezobalový prodej má podle Globusu budoucnost a úspěch predikuje i to, co podle průzkumu vadí lidem nejvíc. Jde zejména o v plastu předem balené potraviny, jako například ovoce.

* 502 respondentů napříč věkovými kategoriemi (od 16 do 60 let) a regiony ČR.

Zdroj informací

Globus & NejBusiness.cz

Datum

31. července 2019

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.1753 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál