Průzkum: Čechům ekologie není lhostejná, řeší ji doma i při nákupu

Průzkum: Čechům ekologie není lhostejná, řeší ji doma i při nákupu

Záleží Čechům na ekologii? Jak se podílejí na ekologičtějším přístupu a za jakých podmínek jsou lidé ochotni se v budoucnu na něm podílet víc? Odpovědi na tyto a další otázky poskytuje průzkum* od agentury Simply5, který má exkluzívně k dispozici Globus. I na něj Globus reagoval při přípravě ekologických změn, které budou nově zákazníky při nákupech v tomto obchodním řetězci provázet. Ekologická odpovědnost je pro Globus zásadní hodnotou, kterou chce i nadále promítat do svého podnikání.

Pro Čechy největším ekologickým tématem není globální oteplování, ale odpad a plýtvání potravinami. Vyplývá z průzkumu, který má k dispozici exkluzívně společnost Globus. Jde o témata, která nejvíce respondentů vnímá také tak, že skrze ně mohou mít reálný vliv na ekologii. Tomu nasvědčuje i fakt, že 93 % respondentů průzkumu vykonává alespoň jednu ekologickou aktivitu pravidelně. Nejčastěji se lidé věnují pravidelnému třídění odpadu, běžně třídí odpad 70 % respondentů. „Nově mohou lidé třídit také s Globusem. Na všech hypermarketech jsme instalovali koše na separovaný odpad. A důsledně třídíme také interně ve vlastních výrobách, v kancelářích a v zázemí hypermarketů,“ řekla Rita Gabrielová, vedoucí externí komunikace Globus.

Vzít si vlastní tašku na nákup sebou do obchodu je samozřejmostí pro 66 % lidí a 65 % se vždy snaží koupit jen to, co potřebuje a neplýtvat jídlem. Více než 80 % zákazníků se soustředí na to, aby ideálně vznikalo v domácnosti co nejméně odpadu, preferují ekologičtější typy obalů a snižují jejich nakoupené množství. Nejčastěji v domácnosti ekologii řeší ženy okolo 30 let věku, které mají na starosti chod domácnosti a potýkají se tak i s otázkou nadmíry odpadu na denní bázi. Tomu jde naproti skutečnost, že kdysi běžná situace v obchodech, kdy si zákazníci zakoupili k nákupu igelitovou tašku, ve velké míře vymizí. „Ekologickou odpovědnost našich zákazníků jednoznačně podporujeme, a proto jsme se soustředili také na vytvoření nabídky nových tašek, které by naši zákazníci mohli použít opakovaně bez nutnosti kupovat si jednorázovou tašku. Z Globusu mizí tašky plastové a přibývají papírové, ještě o prázdninách je pak doplní velká bavlněná taška a opakovaně použitelná alternativa k mikrotenovým sáčkům,“ nastínila Rita Gabrielová.

Většina chce být odpovědnější, za rozumnou cenu

Nějakou zkušenost s ekologičtějším nákupem a spotřebou má dokonce 93 % dotázaných. V současnosti je 80 % lidí nakloněno vydat se cestou ekologicky přívětivého nakupování, pokud jim ale obchodník nabídne snadné a pohodlné řešení. “Pro Globus je ekologická odpovědnost zásadní hodnotou, kterou promítáme do našeho podnikání. Při zavádění obalových změn v letošním roce uvažujeme hodně do budoucna a poctivě hledáme alternativy tak, aby nové obaly byly důsledně recyklovatelné,“ říká Rita Gabrielová.

Asi polovina odpovědných spotřebitelů jsou „nováčci“, kteří se ekologicky odpovědně chovají v posledních pěti letech. Téměř třetina lidí pak říká, že vždy nebo obvykle nakupuje a konzumuje způsobem šetrným k životnímu prostředí. V současnosti 48 % Čechů preferuje značky nebo poskytovatele služeb, kteří jsou prokazatelně šetrní k životnímu prostředí, 12 % bylo ochotno za ekologičtější zboží i připlatit.

Bez obalu!

Téměř dvě třetiny lidí jsou ochotny obětovat své pohodlí, aby dosáhly ekologičtějšího způsobu spotřeby. A asi polovina lidí je otevřená tomu, aby tomu obětovali peníze nebo čas navíc. Některá ekologická řešení jsou však jednoduchá a na českém trhu dostupná. Například bezobalové nakupování není mezi Čechy moc známé, ale v zahraničí je mezi zákazníky velmi populární. „V bezobalovém prodeji je Globus jakýmsi pionýrem na českém trhu, když v roce 2012 poprvé nabídl na vybraných hypermarketech prodej mražených výrobků na váhu. Šlo tehdy o mraženou zeleninu, různé typy příloh jako hranolky, americké brambory a další. V současné době je tento sortiment na všech našich hypermarketech mnohem širší, zahrnuje například ořechy a suché plody. Další bezobalové novinky se připravují,“ řekla Rita Gabrielová. Bezobalový prodej má podle Globusu budoucnost a úspěch predikuje i to, co podle průzkumu vadí lidem nejvíc. Jde zejména o v plastu předem balené potraviny, jako například ovoce.

* 502 respondentů napříč věkovými kategoriemi (od 16 do 60 let) a regiony ČR.

Zdroj informací

Globus & NejBusiness.cz

Datum

31. července 2019

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.4276 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál