Společnost ČD - Telematika a.s. dnes zveřejnila své auditované hospodářské výsledky za rok 2018. Tržby z provozní činnosti dosáhly výše 1 665,6 mil. Kč oproti 1 470,4 mil. Kč v roce 2017. Zisk před zdaněním (EBT) narostl o 7 % na 70,2 mil. Kč, čistý zisk vzrostl na 55,1 mil. Kč z loňských 51,4 milionů. Investice se pak zvýšily o více než pětinu.
Tržby se oproti předcházejícímu roku zvýšily o 13,3 %. Důvodem byl téměř 11% nárůst tržeb úseku Servis infrastruktury na 1 028,1 mil. Kč díky vyššímu objemu realizovaných aktivit včetně nových projektů v oblasti silniční telematiky. Výrazný podíl na růstu měl ale i úsek Telekomunikační služby, jehož tržby se zvýšily ve srovnání s předchozím rokem dokonce o 18,5 % na 611 mil. Kč. Vstup do nových segmentů dopravy a ICT pomohl dosáhnout nárůstu zisku před zdaněním (EBT) na 70,2 mil. Kč (65,7 mil. Kč v 2017). Zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) dosáhl za rok 2018 hodnoty 211,3 mil. Kč a ve srovnání s loňským rokem tak poklesl o necelých 7 %. Čistý peněžní tok z provozní činnosti činil 86 mil. Kč, meziročně se tak zvýšil o 30,7 mil. Kč.
ČD - Telematika v roce 2018 proinvestovala o 22 % více než v předcházejícím roce – celkem se jednalo o částku 116,1 mil. Kč z vlastních zdrojů. Investice směřovaly zejména do rozšíření vlastní optické infrastruktury a výměny aktivních prvků na přístupové síti, která přinesla rozšíření a zlepšení kvality služeb zákazníkům a zvýšení kapacity vlastní přenosové sítě. Také v roce 2018 pokračovala ČD - Telematika v projektech výstavby páteřních optických tras i pro své zákazníky. Rovněž pokryla další vlaková nádraží technologií Wi-Fi pro poskytování přístupu k veřejné internetové síti cestujícím.
Auditovaná výroční zpráva za rok 2018 bude na www.cdt.cz zveřejněna v průběhu měsíce května.
ČD - Telematika a.s. je významným poskytovatelem velkoobchodních internetových, datových a hlasových služeb a dodavatelem služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur. Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou zahrnujícími servis kontaktního centra, systémovou integraci, diagnostiku a analýzu dat nebo kybernetickou bezpečnost. Dalším dynamicky se rozvíjejícím segmentem poskytovaných služeb je oblast Internetu věcí, kde realizuje řešení například chytrého parkování.
ČD - Telematika a.s. & NejBusiness.cz
7. května 2019
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...