Nissan rozšiřuje nabídku vozů Micra o speciální verzi N-Sport a dva nové zážehové motory

Nissan rozšiřuje nabídku vozů Micra o speciální verzi N-Sport a dva nové zážehové motory

Nastal čas rozšířit nabídku vozů Micra. Automobilka Nissan představila svůj oblíbený městský hatchback se dvěma novými zážehovými motory a také novou speciální verzi s označením Micra N-Sport.

Zcela nový 1litrový motor IG-T je dostupný ve všech úrovních výbavy a s pětistupňovou manuální převodovkou dosahuje výkonu 100 k. Tříválcová jednotka nahrazuje zážehový motor o objemu 0,9 l s výkonem 90 k, který byl v modelové řadě Micra nejžádanější, a zákazníkům přináší zásadní vylepšení v oblasti účinnosti a výkonu. Má větší výkon (+10 k), vyšší točivý moment (+20 Nm), vylepšené emise CO2 (−13 až −15 g/km podle zvolené úrovně výbavy) a nižší spotřebu paliva (−0,6 až −0,7 l/100 km podle zvolené úrovně výbavy), která snižuje náklady na vlastnictví.

Nový motor také dosahuje lepší odezvy díky zrychlené akceleraci. Vylepšení se dočkala také kultivovanost vozu, a to formou měření hluku, vibrací a nepravidelností. Zlepšila se také izolace hluku od pneumatik, která přinesla tišší prostředí v kabině.

Od prvního uvedení zcela nového vozu páté generace v roce 2016 je Nissan Micra poprvé k dispozici s automatickou převodovkou. Jedná se o převodovku s plynulou změnou převodového poměru (CVT), kterou automobilka Nissan pojmenovala Xtronic.

Tato převodovka je vybavena technologií D-step, která oproti klasické převodovce CVT poskytuje vyváženější distribuci výkonu a lepší zážitek z jízdy pro řidiče. Nejvíc patrné je to v reakci vozu na agresivní sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Technologie D-step také umožňuje rychlejší podřazení a nižší reálnou spotřebu paliva.

Se svou vynikající ovladatelností je Micra s převodovkou Xtronic dokonalým vozem pro rušné městské prostředí. Hladce fungující převodovka má v městském provozu, kde je třeba neustále zastavovat a zase se rozjíždět, skutečně všestranný výkon.

Novou vlajkovou motorizací modelové řady Nissan Micra je 1litrový zážehový motor s výkonem 117 k, který má sportovněji laděnou šestistupňovou mechanickou převodovku. Nejde o pouhou vyladěnou a výkonnější verzi motoru s výkonem 100 k, ale o zcela odlišný motor. I když má jen tři válce, je konstrukčně řešen tak, aby zákazníkům poskytoval co nejlepší výkon. K tomu přispívá zvýšený točivý moment 180 Nm a navíc dalších 20 Nm díky nové funkci overboost. Díky tomu se dostal do samotného středu kategorie výkonných hatchbacků segmentu B.

Neliší se ale jen hnací ústrojí: Nissan Micra s touto motorizací získal dynamičtější jízdní vlastnosti kvůli nižší světlé výšce (−10 mm), vyladěnému zavěšení kol a přesnějšímu řízení. Celkový dojem verzí Micra s tímto pohonem dotváří nová chromovaná koncovka výfuku a 17palcová hliníková kola.

Helen Perry, generální ředitelka pro segment malých vozů společnosti Nissan Europe, k tomu říká: „Novým a účinnějším 1litrovým motorem o výkonu 100 k a navíc uvedením špičkové motorizace v kategorii výkonných hatchbacků o výkonu 117 k plníme náš závazek nabízet spotřebitelům širší nabídku pro model Micra.“

Tento závazek automobilka dále naplňuje představením nové speciální verze Micra N-Sport. Ta má za úkol vyzdvihnout charakteristické vlastnosti vozu Micra – design zaměřený na výkon a opravdový požitek z jízdy. Díky řadě žádaných a exkluzivních stylových vylepšení je tento vůz nepřehlédnutelný. Jedná se o:

Vylepšený design exteriéru

  • karbonová úprava hliníkových kol a krytů zpětných zrcátek
  • černá úprava postranních ochranných lišt / předního a zadního nárazníku
  • halogenové přední mlhovky
  • zadní zatmavené sklo
  • emblém N-Sport
  • volitelné doplňky: světlomety LED a mlhovky LED

Vylepšený design interiéru

  • materiál Alcantara / kožené čalounění interiéru
  • loketní opěrka na předních sedadlech
  • černé čalounění střechy
  • podlahové koberečky ve sportovním designu
  • zadní kamera a zadní parkovací čidla
  • inteligentní klíč (dálkové otevírání a tlačítko pro nastartování motoru)

volitelné doplňky:

zimní balíček (vyhřívaná přední sedadla + vyhřívaná vnější zpětná zrcátka)

Verze N-Sport je k dispozici s oběma verzemi nového 1litrového motoru (117 i 100 k).

Helen Perry k ní uvedla: „Uvedením nového vozu Nissan Micra N-Sport nabízíme exkluzivní a sportovně zaměřený design, který umožňuje ještě zábavnější jízdu.“

Zcela nové zážehové motory s výkonem 100 a 117 k dostupné ve vozu Nissan Micra představují absolutní novinku v oblasti konstrukčních řešení. Zákazníkům přinášejí tu nejlepší kombinaci výkonu a účinnosti při zachování minimálních nákladů na provoz. Oba motory splňují nejnovější emisní normu Euro 6d-Temp.

  Výkon (k) Točivý moment (Nm) WLTP
Emise CO2 (g/km)

WLTP

spotřeba paliva (l/100 km)

1,0 l
3válcový motor s pětistupňovou manuální převodovkou

100 při 5000 ot./min 160 při 2000 ot./min 126–133 5,6–5,9

1,0 l

3válcový motor

Převodovka Xtronic

100 při 5000 ot./min 144 při 2000 ot./min 142–149 6,3–6,7

1,0 l

3válcový motor s šestistupňovou manuální převodovkou

117 při 5250 ot./min 180 při 1750 ot./min
(+20 Nm overboost)
133 5,9

Zdroj informací

Nissan a Nejbusiness.cz

Datum

21. února 2019

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen
Page generated in 2.0974 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál