Téměř polovina Čechů se doma občas hádá kvůli tomu, že je tam nepořádek. Nejvíce mužů uklízí jednou týdně, naopak nejvíce žen každý den. Vůbec doma neuklízí 7 % mužů a 2 % žen. Nejoblíbenější částí úklidu je vysávání a nejméně oblíbené žehlení, vyplývá z aktuálního průzkumu společnosti Newag.
Nejvíce mužů uklízí dle průzkumu jednou týdně (29 %), naopak nejvíce žen uklízí každý den (39 %). Vůbec neuklízí 7 % mužů a 2 % žen. 27 % se doma nedokáže shodnout, že je uklizeno. 45 % Čechů se doma občas hádá kvůli tomu, že není uklizeno.
„Čtvrtina populace označila za nejoblíbenější část úklidu vysávání, 16 % praní, 13 % mytí pomocí myčky, 12 % úklid věcí. Muži přitom vysávají raději než ženy, za nejoblíbenější část úklidu vysávání označila třetina českých mužů a pouze necelá pětina žen,“ dodává Jiří Najman, Newag. „Dlouhodobě sledujeme, že vysávání je mužskou doménou, a je proto logické, že roste také obliba centrálních vysavačů. Muži jsou rádi, když je jejich práce profesionální a efektivní.“
Nejhorší částí úklidu je žehlení, které nemá rádo 23 % respondentů. V žebříčku neoblíbenosti pak následuje mytí oken 20 %, utírání prachu (17 %), zametání či vytírání podlah (12 %) a mytí a utírání nádobí (12 %).
A co říká průzkum o tom, jaký mají Češi k úklidu v domácnosti obecně vztah? O něco více žen (58 %) než mužů (57 %) má k úklidu pozitivní vztah a 8 % žen spolu se 7 % mužů uklízení přímo miluje. Vyhraněně negativní vztah má k úklidu 9 % mužů a 6 % žen. Pro partnerské soužití je důležité, že 27 % respondentů se doma nedokáže shodnout, zda je či není uklizeno.
„Průzkum nám také potvrdil logický předpoklad, že nejvíce úklidu potřebuje dle respondentů kuchyně (51 %) a obývací pokoj (18 %), nejméně pak pracovna a ložnice,“ uzavírá Jiří Najman, ze společnosti Newag.
Průzkum realizovala společnost Rondo Data, která se zaměřuje na průzkumy veřejného mínění a výzkumy trhu.
ASPEN.PR s.r.o. a Nejbusiness.cz
24. ledna 2019
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...