Taxík Maxík, sociální taxislužbu, kterou do života uvedlo Konto Bariéry Nadace Charty 77 ve spolupráci s lékárnami Dr.Max, budou moci využívat i občané Českého Těšína, Frýdlantu nad Ostravicí, Písku a Prahy 15. Taxík Maxík poprvé vyjel v roce 2016 v Prachaticích a Liberci. Loni se přidaly Kutná Hora, Praha 5 a Ústí nad Orlicí, letos Benešov, Most a Svitavy.
Financování projektu zajišťuje prodej produktů vlastní značky Dr.Max; z každé prodané položky jde ve vymezeném období na speciální účel jedna koruna. Za takto shromážděné prostředky zakoupí Konto Bariéry nadace Charty 77 speciální mikrobusy, které pak poskytne městům či městským částem, respektive provozujícím organizacím. Letos se tak podařilo vyčlenit na službu 3 miliony korun.
„Jsme rádi, že se Taxík Maxík po Novém roce rozjede vůbec poprvé i na Moravě, tady jsme cítili určitý dluh, říká ředitelka Konta Bariéry Božena Jirků. Zájem seniorů o Taxík Maxík je podle ve všech koutech republiky obrovský, záleží ovšem na tom, jak se k této poptávce postaví radnice. Provozování v dané lokalitě musí také doporučit ambasadoři nadačního projektu SenSen – Senzační Senior. Díky SenSenu má Konto Bariéry velmi dobrý přehled o potřebách starších obyvatel v nejrůznějších koutech Česka. Klíčky od vozidel si noví provozovatelé přebrali během adventního ceremoniálu v prostorách mezinárodního centra Pražská křižovatka. Těší nás, že o sociální taxi je zájem a že stále můžeme pomáhat přicházet na svět něčemu, po čem je evidentní poptávka a co má smysl,“ říká generální ředitel sponzorující lékárenské sítě Daniel Horák, „dvanáctka je pro Dr.Max letos ostatně typická – právě tolik let tato značka slouží českým pacientům.“ Lékárny Dr.Max nejenže poskytují prostředky na nákup vozidel, ale i na zahájení provozu služby.
Noví provozovatelé služby jsou různí. V Českém Těšíně ji zajišťuje místní Charita, ve Frýdlantu n./O. a v Písku střediska sociálních služeb a v Praze 15 Centrum socální a ošetřovatelské pomoci. Každý provozovatel si podmínky, za kterých službu poskytuje, upravuje individuálně. Může přitom těžit z nasbíraných zkušeností svých předchůdců. Od roku 2017 se uskutečňují setkání, během kterých si jak současné, tak i budoucí provozující organizace vyměňují řadu poznatků z praxe. Ovšem konkrétní nastavení pro danou lokalitu nejlépe odhadnou místní. Praxe prokázala, že některé věci je užitečné sjednotit, jiné je lepší stanovit specificky – například jízdní tarif; někde je poplatek za službu paušální jako v hromadné dopravě, jinde zvolili kilometrovou taxu.
Devadesát procent klientely speciální taxislužby tvoří lidé mezi pětasedmdesáti a osmdesáti lety, zbytek pasažérů představují handicapovaní a děti.
Dr. Max Lékárna a NejBusiness.cz
25. prosince 2018
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...