Z areálu plzeňského výrobce parních turbín Doosan Škoda Power vyrazil unikátní náklad v podobě jednotělesové parní turbíny OKPAI o výkonu 150 MW. Díky tomu, že turbína oproti běžné praxi opustila závod již smontovaná, šlo o nejtěžší turbínu, která kdy z Plzně vyjela. Kvůli výšce nákladu a trolejovému vedení v okolí závodu bylo nutné břemeno naložit na speciální snížený návěs. Celá přepravní souprava – tedy samotná turbína, přepravní rám, kotvicí klec a snížený návěs – se tak svou hmotností přiblížila hranici 450 tun.
„Snížený návěs jsme museli využít hlavně kvůli obousměrnému trakčnímu vedení pro trolejbusy v okolí závodu. To jde totiž, v součinnosti s dopravním podnikem, zvednout do maximální výše 5,80 m, a to by turbína na běžném návěsu neprojela,“ říká Stanislav Bálint, manažer projektu ve společnosti Doosan Škoda Power. Samotná turbína s rozměry 950x550x520 centimetrů je sama o sobě neobvykle rozměrným, a hlavně těžkým břemenem. Přepravní rám a kotvicí klec pak rozměry a váhu nákladu ještě navýšila. Turbína z dílny následně zamířila do Křimic, kde byla z trafomostu přeložena na standardní návěs, na kterém pokračovala do přístavu v Lovosicích. Tam bude naložena na loď a přes Hamburk se po moři vydá do své cílové destinace v nigerijském přístavu Warri.
Turbína bude na objednávku italské společnosti Saipem Servizi Energia Italia nainstalována do paroplynového cyklu o celkovém výkonu 450 MW v rámci projektu OKPAI Phase II, a bude zásobovat elektrickou energií rozvodovou síť v jihovýchodním cípu země. Výstavbou nového bloku dojde k navýšení kapacity elektrárny Independent Power Plant Okpai o stávajícím výkonu 480 MW nově na 930 MW. Elektrárna pak bude energií zásobovat zhruba 20 milionů obyvatel země. Tato turbína je rovněž historicky první z plzeňské produkce, která bude instalována v Nigérii.
Turbíny se běžně přepravují rozložené a montují se až na místě realizace. Podle expertů společnosti Doosan Škoda Power je však zapotřebí řešit každý projekt individuálně podle požadavků zákazníka, případně podmínek v místě instalace. „Letos v únoru jsme pro projekt TeesREP do Spojeného království také expedovali již smontovaný VT/ST díl 300MW parní turbíny. Tehdy však byl náklad nižší a pod troleje se pohodlně vešel,“ dodává Michal Buršík, Vedoucí odboru produktového vývoje společnosti Doosan Škoda Power. Turbína sama o sobě váží cca 200 tun. Přepravní rám a klec pak dalších 70 tun. Celá souprava se pak podle studie firmy Nosreti Specialtransport bude svou vahou blížit 450 tunám a dosáhne délky 87 m včetně postrků.
Doosan Škoda Power a NejBusiness.cz
28. listopadu 2018
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...