Podle marketingového výzkumu Equa bank realizovaného výzkumnou agenturou STEM / MARK se každý druhý Čech staví negativně k možnosti využívat tzv. multibankovní mobilní aplikace. Ty umožňují ovládat více účtů vedených u více bank prostřednictvím jedné aplikace na mobilním zařízení. Pouze třetina Čechů se využívání multibankovní aplikace nebrání. Dalších 9 % respondentů na to nemá jasný názor a neví, zda by multibankovní mobilní aplikaci využilo.
„Průzkum ukázal, že hlavní důvodem nezájmu o využívání multibankovních aplikací je především jejich nepotřebnost a obava z úniku dat. Každý druhý dotazovaný tvrdí, že o tuto aplikaci nemá zájem, protože ji nepotřebuje, třetina respondentů se pak bojí úniku osobních dat,“ komentuje výsledky průzkumu Ondřej Hák, ředitel produktů a rozvoje obchodu retailového bankovnictví Equa bank.
Kromě nepotřebnosti a strachu z úniku dat se Češi při užívání multibankovních aplikací obávají, aby banky mezi sebou nesdílely informace o jejich transakcích (22 %), nebo obecně osobní údaje, které by pak využívaly k oslovování v rámci marketingových kampaní a k nabízení dalších produktů a služeb, o které klienti nemají zájem (16 %).
Pokud by lidé přeci jen multibankovní aplikaci využili, tak jednoznačně preferují (60 %), aby to byla aplikace jejich hlavní banky. Jen velmi malé procento respondentů (12 %) by dalo přednost multibankovní aplikaci od nezávislé instituce a 27 % respondentů by si pak dokázalo představit, že by využívali multibankovní aplikaci od jiné než od své hlavní banky.
Velké rezervy Češi také prokázali u zájmu o samotné bankovní aplikace pro chytré telefony a další mobilní zařízení. Ovládání svého bankovního účtu prostřednictvím mobilní aplikace využívá necelá polovina klientů českých bank. „Zde už ale narážíme na odlišné přístupy klientů jednotlivých bank. Například u nás využívá mobilní bankovnictví každý druhý klient, což ve srovnání s ostatními bankami představuje nadprůměr,“ doplnil Ondřej Hák.
Klienti, kteří mobilní bankovnictví využívají, oceňují především rychlost (44 %) a dostupnost – mají svou banku a účet vždy a všude po ruce (43 %). 32 % klientů pak oceňuje neustálý přehled o svých financích.
Samotný výzkum se uskutečnil na přelomu srpna a září 2018 metodou internetového dotazování CAWI na vzorku 310 realizovaných respondenčních rozhovorů.
Equa bank a NejBusiness.cz
28. listopadu 2018
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...