V Národní potravinové sbírce 2018 lidé darovali více drogerie a rozmanitější skladbu zboží

V Národní potravinové sbírce 2018 lidé darovali více drogerie a rozmanitější skladbu zboží

Národní potravinová sbírka již šestým rokem na prahu adventního období mobilizovala obyvatele České republiky k solidaritě a pomoci potřebným. Letos sbírka zajistila přes půl milionu porcí jídla, které pomohou před Vánoci například v domácnostech osamělých seniorů, matek - samoživitelek a jejich dětí, rodin ve finanční tísni, či v azylových domech a dalších 41 tun drogistického zboží. Celostátní Národní potravinová sbírka se uskutečnila v sobotu 10. listopadu od 8.00 do 18.00 hodin v 693 prodejnách po celé České republice. Do projektu se letos se svými vybranými prodejnami zapojily Albert, BILLA, drogerie dm markt, Globus, Lidl, Makro, Penny Market, ROSSMANN a Tesco. Jde o unikátní projekt společenské odpovědnosti firem u nás i v zahraničí, kdy na českém trhu spolupracují firmy napříč oborem.

Celkem dárci darovali po celé České republice 321 tun zboží, z toho 41 tun drogistického zboží. „Pro nás je nejdůležitější to, jakou vlnu solidarity opět Národní potravinová sbírka pomohla zvednout. Jsme také rádi, že lidé letos kromě základních potravin darovali více drogerie a hygienických potřeb a někde také mnohem kvalitnější potraviny. Právě to, že lidé přemýšlejí nad tím, co koupí a komu pomohou, byl jeden z hlavních motivů, proč jsme před šesti lety sbírku založili a proč ji organizujeme, řekla Pavlína Kalousová, předsedkyně BpS – Byznys pro společnost. „To, že se lidé mohou seznámit s konkrétními příběhy potřebných, propaguje i tolik potřebnou a často neviditelnou práci neziskových a charitativních organizací“, dodává Kalousová.

Národní potravinová sbírka letos zajistila ve srovnatelném množství zapojených řetězců a partnerů obdobné množství objemu zboží jako loni s tím, že v letošním roce se vybralo v poměru více drogistického zboží a kvalitnějších potravin. Na vzorku jednoho pražského obchodu, kde se darovalo matkám samoživitelkám, jsme sledovali, že lidé mnohem více darovali zboží pro děti a dražší potraviny a drogerii, jako jsou pleny, výživy, sušené mléko, konzervy, ale i cukrovinky na Mikuláše.

Nejvíce se vybralo tradičně v Praze (téměř 70 tun potravin a drogerie). Druhým nejúspěšnějším regionem byla jižní Morava s více než 45 tunami, následovaná Vysočinským krajem s více než 31 tunami a Olomouckým krajem s téměř 30 tunami.

Nejvyšší meziroční nárůst darovaného zboží byl v drogerii, o třetinu více drogerie vybral řetězec dm drogerie markt a nejvyšší nárůst celkového objemu byl v Globusu v Praze.

Nejvíce potravin a drogerie se vybralo na prodejně Globus na Praze 9, kde lidé darovali 7,82 tun zboží. Mimo Prahu byli nejštědřejší zákazníci v Tescu v Brně, kde darovali téměř 5 tun zboží, v Globusu v Brně (3,7 tun) a v Globusu České Budějovice (3,5 tun).

Rekordních 5 obchodů v ČR (data v tunách potravin a drogerie)

1. Globus, Praha 9, Kostelecká 7,82
2. Globus, Praha 5, Sárská 5,43
3. Tesco, Praha 10, U Slávie 5,35
4. Tesco, Brno – Královo Pole, Cimburkova 4,98
5. Tesco, Praha – Nový Smíchova, Radlická 4,23

„Mezi nejčastěji darované potraviny patřily masové a rybí konzervy, těstoviny, rýže, instantní polévky, sterilizovaná zelenina či dětské výživy a další potraviny určené pro malé děti. Jsme rádi, že i letos lidé upřednostňovali při nákupu potravin do Národní potravinové sbírky nutričně hodnotné potraviny. Velmi potřebné je drogistické zboží a zde jasně vedly dětské pleny a prostředky osobní hygieny,“ řekl Tomáš Gajdošík, koordinátor a mluvčí Národní potravinové sbírky z aliance BpS – Byznys pro společnost.

Národní potravinovou sbírku 2018 organizoval BpS - Byznys pro společnost ve spolupráci s Českou federací potravinových bank, NADĚJÍ, Armádou spásy, Charitou Česká republika za podpory obchodníků. Do sbírky se zapojil také Klub svobodných matek. Na realizaci sbírky se podílí také řada neziskových organizací a tisíce dobrovolníků. Záštitu nad letošním – již šestým ročníkem - převzal ministr zemědělství Miroslav Toman.

„Národní potravinová sbírka je jednou z tradičních potravinových sbírek, na nichž se každoročně podílíme. Již mnoho měsíců dopředu se potravinové banky a spolupracující organizace připravují na den, kdy může kdokoliv pomoci lidem v nouzi tím nejzákladnějším. Jídlo i drogerie se nám daří vybírat stále ve více obchodech. Tyto zásoby pak slouží celý rok jako pomoc pro klienty našich odběratelů, ať jsou to děti, matky samoživitelky nebo senioři v hmotné nouzi. Obrovské množství dobrovolníků a dárců, kteří se každý rok rozhodnou pomoci, je krásnou připomínkou toho, jak si dokážeme navzájem pomáhat,“ říká Veronika Láchová, ředitelka České federace potravinových bank.

Do Národní potravinové sbírky se zapojili nejen individuální dárci, ale i firmy – a to buď jako sběrná místa nebo přímo samy potraviny darovaly. Například společnost Hamé se již potřetí stala partnerem Národní potravinové sbírky a darovala 3 156 kojeneckých výživ. Pro zajímavost, kdyby se darované skleničky s výživou postavily v řadě za sebou, tak zaberou délku více než 205 m. „Jme hrdí na to, že jsme se stali partnerem Národní potravinové sbírky. Považuji ji za významnou a již tradiční charitativní aktivitu v Česku. Pomáhat je třeba - a když jako česká firma můžeme pomoci potřebným v zemi, kde sídlíme, a regionech, kde vyrábíme, tak to uděláme. Již proto, že většinu našeho portfolia tvoří trvanlivé výrobky, které jsou pro tuto charitativní aktivitu ideální,“ připomněl Paweł Szcześniak, generální ředitel Hamé.

Další firmy, jako Sodexo, Ipsos, Staropramen, Nadace Kooperativa či innogy, zorganizovaly sbírku potravin a drogistického zboží ve svých prostorech. Například zaměstnanci innogy i Kooperativy nasbírali každý zhruba 500 kg potravin a drogistického zboží. Staropramen chtěl pomoci vybraným matkám samoživitelkám z Prahy 5. Zřídil proto sběrné centrum a jeho zaměstnanci darovali 250 kg trvanlivých potravin a 85 kg drogistického zboží.

Český rozhlas pak podpořil Národní potravinovou sbírku nejen jako mediální partner, ale aktivně se zapojil a ve svých redakcích otevřel sběrná místa pro veřejnost - ať již v Praze na Vinohradské třídě či Českých Budějovicích, Jihlavě, Liberci, Ostravě a Olomouci. Do prostor Českého rozhlasu letos lidé přinesli rekordních 674 kilo zboží, což je zhruba dvojnásobek, co v loňském roce.

Již počtvrté se o převoz darovaných potravin a drogerie z vybraných prodejen do potravinových bank a neziskových organizací po celé České republice postarala společnost Raben Logistics Czech. „Naším zapojením chceme ukázat, jak nezbytná je logistika a přeprava v každodenním životě. Žijeme v době přebytku, i když si to často nepřipouštíme. Rádi proto využíváme příležitost podílet se na projektu, který poukazuje na tuto skutečnost a zároveň umožňuje pomáhat lidem, kteří se ocitli v nouzi,“ vysvětluje důvod zapojení Jakub Trnka, generální ředitel společnosti Raben pro Českou republiku a Slovensko.

Drogistické řetězce Rossmann a drogerie dm markt se rozhodly navíc podpořit matky samoživitelky z Klubu svobodných matek tím, že jim na vybraných prodejnách předají balíčky připravené z drogistického zboží, vybraného ve sbírce.

Cesta potravin a drogerie vedla z nákupního košíku dárců k dobrovolníkům, kteří je v obchodech převzali a roztřídili. Následně byly potraviny a drogistické zboží převezeny do skladů České federace potravinových bank nebo, přímo do charitativních organizací. Důležité je, že cesta potravin je přímá a krátká. Darované potraviny zůstávají v kraji, kde byly darovány. Proto darováním pomáhají dárci především ve svém okolí.

Záštita: ministr zemědělství Ing. Miroslav Toman, CSc.

Spolupracující organizace: Česká federace potravinových bank, NADĚJE, Armáda spásy, Charita Česká republika, Klub svobodných matek

Strategičtí partneři: Albert, BILLA, drogerie dm markt, Globus, Lidl, Makro, Penny Market, ROSSMANN a Tesco

Partneři: WaveMaker, Raben, Sodexo, LCG New media, Družina, Ipsos, Thimm Packaging, Hamé

Hlavní mediální partner: Český rozhlas

Zdroj informací

Byznys pro společnost a NejBusiness.cz

Datum

13. listopadu 2018

Fotogalerie

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

Reklama

Page generated in 1.4657 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál