Přes mobil se seznamujeme, žádáme o ruku, rozcházíme i "zazdíváme", zjistil průzkum

Přes mobil se seznamujeme, žádáme o ruku, rozcházíme i

Mobilní telefony se v dnešní době staly něčím nepostradatelným v pracovním i osobním životě. V lecčems nám pomáhají, můžeme být téměř v neustálém kontaktu s naším okolím, jsme díky nim v obraze a naučily nás také efektivněji využívat čas. Jak ale ovlivňují partnerské vztahy a seznamování a jak se změnil styl komunikace oproti době, kdy ještě mobily nebyly každodenní součástí lidských životů? To zjišťoval zářijový průzkum pro společnost T-Mobile od agentury Ipsos, jehož se zúčastnilo 525 respondentů ve věkovém rozpětí 15-35 let* z celé České republiky.

Internet použije k seznámení skoro každý druhý

Z výsledků průzkumu vyplývá, že téměř polovina mladých lidí alespoň jednou navázala partnerský vztah online. Zatímco středoškoláci někoho „sbalili“ online pouze v 35% případech, mezi mladými pracujícími má zkušenost se vztahem navázaným online každý druhý člověk. „Předkládané výsledky korespondují s mojí praxí, protože „středoškoláci” mají více volného času k přímým interakcím v rámci školy a mimoškolních aktivit a mladí pracující jsou pohlcení budováním kariéry, a tak své životní partnery více hledají na sociálních sítích“, říká vztahový terapeut Lucian Kantor.

Nejprve si týdny psát, až poté se potkat

Průzkum dále ukázal, že při navazování vztahů drtivá většina lidí nejprve poznává svůj protějšek online. Buď si několik týdnů vyměňují zprávy (53%), nebo si alespoň několikrát napíší a delší dobu se domlouvají na společné schůzce (31%). Pouze 15% mladých chce nový objev nejprve osobně poznat a teprve poté si dopisovat. Skoro 70% mladých si myslí, že by následný online kontakt měl proběhnout do 24 hodin po první schůzce a podle dvou třetin lidí je jedno, zda kontakt po prvním rande naváže spíše muž nebo žena.

Messenger, WhatsApp nebo hovor

Více než polovina párů také uvedla, že je na začátku vztahu v kontaktu se svým partnerem či partnerkou více než 10krát denně. Třetina teenagerů pak komunikuje se svým objevem více než 30krát denně, přičemž častěji to uvedly ženy. „Z výsledků také vyplynulo, že muži jsou ve vztazích zvyklí používat o něco více psanou komunikaci přes Messenger, zatímco ženy častěji pošlou SMS nebo zavolají,“ říká o průzkumu Martina Kemrová, manažerka firemní komunikace z T-Mobile Czech Republic, a dodává: „Zajímavé také je, že dnešní teenageři takřka výhradně (83%) používají k partnerské komunikaci Messenger a vůbec nevyužívají WhatsApp, naproti tomu mezi mladými pracujícími využívá messenger pouze třetina párů, zatímco zbytek používá rovnoměrně volání, SMS a WhatsApp,“ vysvětlila Kemrová.

Každý čtvrtý už byl někdy „vymlčen“

Skrze psaní na Messengeru, volání nebo SMS si dnes lidé poprvé vyznávají lásku, flirtují nebo se rozcházejí. Pokud vztah vydrží déle než první rande, může snadno přerůst v něco vážnějšího. Necelá třetina mladých lidí dostala přes mobil návrh k vážnému chození, 6% mladých dostalo přes mobil žádost o ruku a 13% se přes mobil dozvědělo o tom, že čekají potomka. Přes mobil ale sdělujeme i nepříjemnější věci, jako je nevěra (14%) nebo rozchod (33%). Tuto zkušenost má 36% žen a 31% mužů. Více než čtvrtina lidí zažila tzv. ghosting, tedy situaci, kdy jim partner rozchod neoznámil, ale přestal bez vysvětlení reagovat na jejich zprávy i hovory a případně je zablokoval i na sociálních sítích. „Ghosting je novodobým fenoménem, ale je to jen jiná forma téhož. Dříve lidé v podobných situacích přecházeli na druhý chodník, nebo se nechávali zapírat rodinou či kamarády“, dodává na závěr Lucian Kantor.

* Tázaní byli rozděleni do tří kategorií dle věku: 15-19 let, 20-26 let a 27-35 let.

Zdroj informací

T-Mobile Czech Republic a.s. a NejBusiness.cz

Datum

22. října 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2231 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál