Již podesáté se zapojí stovky zaměstnanců do podzimních dnů firemního dobrovolnictví Engage Days

Již podesáté se zapojí stovky zaměstnanců do podzimních dnů firemního dobrovolnictví Engage Days

V pondělí 8. října odstartoval již 10. jubilejní týden firemního dobrovolnictví, Engage Days 2018, který pořádá aliance BpS – Byznys pro společnost. Zaměstnanci 18 společností pomohou od 8. do 12. října neziskovému sektoru a odpracují v jeho prospěch 3000 hodin. Přes portál Zapojimse.cz se zaregistrovalo na 420 firemních dobrovolníků, kteří se zúčastní 60 akcí v rámci letošního programu Engage Days.

Engage Days se řadí mezi největší podzimní firemní dobrovolnické akce v České republice. Každým rokem se stovky firemních dobrovolníků pomáhají neziskovému sektoru a podporují místní komunity.

„Firemní dobrovolnictví přispívá k lepší firemní kultuře a rozvíjí dobrý vztah lidí k nejbližšímu okolí. Náš přístup v programu Zapojímse.cz je unikátní v tom, že nabízí firmám systematickou podporu v programech firemního dobrovolnictví: od strategií, přes outsourcing a projekty na klíč, až po dílčí pomoc při jednotlivých akcích,“ říká Pavlína Kalousová, předsedkyně BpS – Byznys pro společnost.

Firemní dobrovolnictví má stále větší roli i při sladění osobních hodnot zaměstnanců s firemními hodnotami. Například pro mladé je při výběru zaměstnavatele důležité i to, jak podporuje jejich aktivity v oblasti dobrovolnické práce. Podle výzkumu IPSOS pro BpS totiž 46 % mladých již při studiu vykonává buď pravidelně (19 %) nebo občasně (27 %) nějakou společensky prospěšnou nebo dobrovolnickou pracovní činnost – bez nároku na odměnu.

Engage Days jsou příležitostí pro zaměstnance zapojených firem nejen pomoc dobré věci, ale přináší i možnost setkání a spolupráce s lidmi z nevládních organizací a v neposlední řadě možnost zažít spolupráci s kolegy v jiném prostředí než pracovním - ať už se jedná o péči o životní prostředí, nebo například sociální kontakt se seniory. Propojení neziskového sektoru a společností je dalším krokem k odpovědnosti firem a udržitelnému podnikání.

Firemní dobrovolníci v týdnu 8. do 12. října pomohou například v Mobilním hospici Ondrášek při organizaci fundraisingové a informační kampaně. Zúčastní se prací na regeneraci a úklidu zahrady v objektu správního úřadu Kláštera Chotěšov. Nebo navštíví klienty Domova u fontány a zpestří seniorům volné chvilky povídáním, předčítáním nebo výletem do zahrad a města.

„V letošním ročníku Engage Days odpracuje 420 firemních dobrovolníků z 18 společností v rámci 60 akcí přibližně 3000 hodin. I letos jsou oblasti pomoci různorodé od ekologických aktivit, přes sociální a zdravotní oblast po regionální a komunitní rozvoj. Stále více pozorujeme narůstající trend expertní pomoci, kdy firmy sdílejí své know-how v dané oblasti s neziskovým sektorem,“ říká Pavel Kučera, projektový manažer Engage Days.

Mezi firmy, jejichž zaměstnanci tento týden pomáhají v rámci Engage Days, patří například: Allen & Overy, Antalis, Axis Communications, Cofidis, Commerz Systems, Česká podnikatelská pojišťovna, ČSOB, E.ON Česká republika, Kooperativa pojišťovna, Moneta Money Bank, Mondelez Czech republic, Plzeňský Prazdroj, Reckitt Benckiser Czech Republic, sanofi-aventis, Skupina ČEZ, Skupina Generali, Tchibo Praha, TMF Czech.

„Firemní dobrovolnictví je pro mě především možnost pomoci tam, kde je opravdu potřeba a zároveň zajímavá životní a pracovní zkušenost. Už samotná nabídka a výběr činnosti dává člověku možnost se dozvědět více o dobrovolnických organizacích a oblastech, ve kterých se angažují. Navíc mám během dobrovolnictví možnost poznat své kolegy jinak a je tak pro mě i formou teambuildingu,“ Radek Sloup, Senior Customer Marketing Manager, Reckitt Benckiser.

„Dobrovolnictví je pro nás způsob, jak podpořit odpovědnost našich zaměstnanců vůči životnímu prostředí a lidem, kteří potřebují pomoc. Motivuje je to k tomu nebýt lhostejní vůči komunitě a městu, ve kterém žijí. Zároveň tím budujeme jejich pozitivní vztah k firmě. Dobrovolnictví umožňuje firmám stát se více „sociální“ a my jsme jednou z nich,“ řekla Martina Pixová, Marketing Specialist, Commerz Systems.

„Dobrovolnictví je nedílnou součástí našeho programu odpovědného podnikání v ČR. Podporu veřejně prospěšných organizací považujeme za důležitou a smysluplnou. Dobrovolnické aktivity také rozvíjí a obohacují naše zaměstnance, kteří zakusí novou zkušenost, poznají jiné prostředí a hřeje je na srdci, že pomohli dobré věci,“ říká Lenka Mašková, Corporate Responsibility Manager, Tchibo Praha.

„Firemní dobrovolnictví je dlouhodobě nedílnou součástí CSR strategie společnosti MONETA. Naše zaměstnance aktivně podporujeme v zapojení do dobrovolnických akcí a to jak v rámci Engage Days, tak v průběhu celého roku. Jsme rádi, že naši lidé nabízených dobrovolnických příležitostí aktivně využívají. V tomto roce již odpracovali více než 1 500 dobrovolnických hodin,“ říká Martina Lambert, Senior manažer komunikace a CSR, MONETA Money Bank.

Zdroj informací

Byznys pro společnost a NejBusiness.cz

Datum

9. října 2018

Fotogalerie

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen
Page generated in 3.0842 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál