Možná jste právě jedním ze zakladatelů či manažerů nadějného start-upu a aktuálně řešíte, kde sehnat finanční prostředky pro další rozvoj. Zde pro vás máme čtyři tipy.
Dávno jsou pryč doby, kdy jste museli jako firma prosit banku o peníze. Dnes naopak banky rády peníze do firem samy investují a často tyto příležitosti aktivně vyhledávají. Samozřejmě, pokud jste společnost úplně nová či firma s krátkou historií, máte to složitější. Ačkoliv i když v úspěch a budoucí finanční profit vašeho produktu věříte, ale nemůžete jej bankovnímu úředníkovi spolehlivě přesvědčivě deklarovat, můžete být se žádostí odmítnuti. Nebo vám peníze půjčí, ale zdaleka ne dostatečnou částku pro váš rozvoj a expanzi. V tom případě se vyplatí zkusit jinou banku. Nebojte se zaklepat po odmítnutí ani u čtvrté či páté, třeba právě zde budete konečně úspěšní.
Určitě jste již zaznamenali termín „crowdfunding“. Ještě před pár lety termín bez obsahu, který rychle získal na popularitě. A tu si stále drží. Funguje na jednoduchém principu, kdy se na nějaký projekt skládá po menších částkách větší počet lidí. Ti se pak stávají prvními zákazníky projektu, za svůj příspěvek dostanou odměnu, nejčastěji daný produkt či službu, kterou daný projekt produkuje. Abyste ale byli úspěšní, musíte mít opravdu kvalitní a atraktivní produkt a propracovanou strategii. Pokud jste přesvědčeni o úspěchu, zkuste projekty Kickstarter, HitHit či Startovač.
Zdánlivě jednoduchý způsob, ale opak je pravdou. Investorů a business angels není mnoho, a navíc mají spousty nabídek a velice pečlivě si vybírají, kam své prostředky vloží. Dalším rizikem je to, že musíte obětovat část své firmy. A to nejenom, že investorovi přenecháte podíl ve firmě, ale také často rozhodovací manažerské pravomoci. Což může být nevýhodou, ale v případě dobré volby to můžete přetavit na výhodu a ke kýženému rozvoji mohou pomoci jak investorovy finanční prostředky, tak jeho manažerské zkušenosti a dovednosti. Ale můžete se samozřejmě také domluvit na formě finančního podílu ve firmě bez manažerského zapojení.
Že jste o této možnosti ještě neslyšeli? Není divu, jedná se o zcela nový formát, který ostrý start teprve čeká. V principu tokenizace vychází z digitalizace finančních prostředků. Její předzvěstí je již využívané ICO, první veřejná nabídka digitálních mincí. Tomuto businessu se věnuje také nedávno založená společnost XIXOIO, která novou možnost brzy posune ještě dále. „Finalizujeme nový produkt a službu, které kombinují to nejlepší z ICO a IPO – úpisu klasických akcií. Start-upy tak budou moci prostřednictvím našeho řešení získat velice rychle peníze na svůj rozvoj. Investoři budou ale pouze stakeholdery, takže nebudou mít možnost mluvit do vlastního řízení a rozvoje firmy. Více představíme na XIXOIO konferenci First Crypto Banking Conference, která proběhne koncem listopadu v Praze,“ prozrazuje spoluzakladatel XIXOIO Richard Watzke
8. října 2018
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...