3 největší existenční rizika obchodníků, u kterých stále hraje prim kamenná prodejna

3 největší existenční rizika obchodníků, u kterých stále hraje prim kamenná prodejna

Stále více zákazníků v ČR i zahraničí nakupuje v internetových obchodech, ale pořizování zboží prostřednictvím kamenných prodejen rozhodně neztrácí na popularitě. Zejména u komodit a produktů, které si chtějí zákazníci vyzkoušet a osahat, nebo kde potřebují či si chtějí nechat poradit. Stejně tak rádi zavítají do obchodů, které nabízejí zážitek, mají příjemnou obsluhu nebo jsou svým způsobem jedinečné. Kamenné obchody ale nesmí usnout na vavřínech. Aby je internetová konkurence, ale i konkurence z řad kamenných prodejen, nezničila, musí si dát pozor na následující tři rizika.

Neznají nebo se nesnaží identifikovat svoje zákazníky

I přes růst internetového nakupování je pozice kamenných prodejen pořád silná. To dokazují například stále přibývající a rozrůstající se nákupní centra. Každý se při nákupech určitě opakovaně setkal se situací, kdy mu prodavač nabízel zákaznickou či věrnostní kartičku. Důvodů z pohledu prodávajících je několik, ale hlavní je snaha identifikovat svého zákazníka a mít na něj kontakt. E-shopy to mají jednodušší, jakmile u nich zákazník nakoupí, mají jeho jméno, e-mail, místo bydliště či sídla firmy. Ale existují i řešení pro kamenné prodejny, a to nejenom zákaznické a věrnostní karty.

„V poslední době sledujeme nárůst poptávky po řešeních zajišťujících identifikaci zákazníka, aby je obchod nejen poznal, ale mohl s těmito informacemi dále pracovat. A to nejen pro řešení nabídek na míru, ale také pro spotřebitelské soutěže sloužící k udržení zákazníků, motivaci k dalším nákupům a posilování věrnosti,“ prozrazuje Jan Hřebabecký, zakladatel společnosti Rondo.cz, která se specializuje na podobná řešení pro retailové společnosti. „Identifikace zákazníků kamenných prodejen byla například největší potřebou našeho klienta Království hraček Bambule a Sparky’s, pro kterého od té doby dlouhodobě pracujeme,“ dodává Jan Hřebabecký.

Chtějí zůstat čistě kamenný obchod

Dalším rizikem je usnutí na vavřínech a domněnka obchodníků, že se bez internetu obejdou. Nebo že stačí jenom „mít“ nějakou webovou stránku či Facebookovou stránku. I zákazníci, kteří preferují nákupy v kamenných prodejnách uvítají informace o novinkách, speciálních akcích či chtějí být se svými oblíbenými značkami v online kontaktu.

Moderním obchodním řešením je omnichannel, možnost nakoupit jak v kamenné prodejně, tak online. „Nutným trendem současnosti pro celý segment retailu je přechod do plnohodnotného omnichannel byznysu. Dnešní zákazník totiž neřeší, zda se pohybuje v online shopu, mobilní aplikaci či stojí v kamenném obchodě. Očekává, že bude mít možnost volby a dostane konzistentní informaci přes všechny kanály,“ říká Ondřej Dědina, ředitel společnosti Mibcon.

Ale ne pro každého obchodníka je vytvoření plnohodnotného e-shopu nutná nebo udržitelná strategie. Řešením může být i možnost si objednat zboží přes web, e-mail či Facebook. Mnoho zákazníků to ocení. Určitě se však vyplatí investovat do internetové prezentace či prezentace na sociálních sítích. Díky šablonovým řešením nemusí být i pro menší prodejce tato investice nedostupná.

Nejsou ochotni investovat do personálu

Situaci na českém pracovním trhu netřeba dlouze rozebírat. Mnoho společností a institucí se potýká s nedostatkem kvalitních pracovníků i s chybějící pracovní silou obecně. Je proto nezbytné, aby si i obchodníci, u kterých hrají prim kamenné prodejny, uvědomili, že kvalitního zaměstnance je potřeba adekvátně zaplatit nebo mu poskytnout zajímavé benefity. A ty stávající neustále proškolovat a rozvíjet jejich znalosti a dovednosti. Platí to jak u managementu, tak u vedoucích prodejen či řadového personálu.

Není žádným tajemstvím, že velké české e-shopy investují do zaměstnanců nemalé peníze a přetahují ty kvalitní právě dalším retailovým prodejcům. Ať již se jedná o protřelé manažery či například nákupčí. „Co se týká oblasti retailu, sledujeme na našem pracovním portále u inzerátů firem zvyšování mezd i přidávání benefitů. Konkurence je velká a firmy si pracovníky předcházejí. Zatím to platí zejména o Praze, ale předpokládáme, že tento trend bude častější i v regionech,“ prozrazuje Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz.

Zdroj informací

ASPEN.PR s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

20. září 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.2772 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál