Bezkontaktní platby jsou u Evropanů stále oblíbenější. Každá druhá platba kartou Mastercard v obchodě je v dnešní době bezkontaktní, jedná se o nejrozšířenější způsob bezhotovostního placení v evropských dějinách. A evropským premiantem bezkontaktního placení stále zůstává Česká republika, kde je podíl těchto rychlých, pohodlných a bezpečných plateb dokonce 93 procent.
Jednou z hlavních oblastí, jež stojí za nárůstem počtu bezkontaktních plateb, je veřejná doprava, kde bezkontaktní platby umožňují rychlejší odbavení a vyšší míru bezpečnosti. Počty cestujících veřejnou dopravou využívajících bezkontaktní technologie nepřestávají růst s tím, jak tato technologie získává v každodenním životě stále významnější roli. Společnost Mastercard tento vývoj podporuje a přispívá k zavádění bezkontaktního placení jako normy napříč evropským kontinentem. Záměrem je zajistit, aby byly do roku 2020 všechny platební terminály v prodejních místech v evropských zemích schopné zpracovávat bezkontaktní platby.
Podíl | |
Evropa | 48 % |
Česká republika | 93 % |
Polsko | 85 % |
Maďarsko | 83 % |
Slovensko | 83 % |
Itálie | 48 % |
Rakousko | 47 % |
Francie | 25 % |
Německo | 15 % |
Belgie | 5 % |
„V Česku jsou bezkontaktní platby hlavním motorem technologických inovací. Nakupujícím zjednodušují život díky rychlému, pohodlnému a bezpečnému placení a obchodníkům zefektivňují procesy a zvyšují tržby. Ve zmiňované veřejné dopravě rostou počty transakcí na území ČR meziročně o 45 procent,“ uvedl generální ředitel Mastercard pro ČR, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš.
Aktuální statistika společnosti Mastercard dokládá nesporný růst oblíbenosti bezkontaktních plateb v evropských zemích, když tento způsob placení v letošním prvním pololetí vykázal meziroční růst o 97 procent. Neustálý technologický pokrok v oblasti plateb a datových analýz v celé Evropě umožňuje zemím plně využívat neustálého rozvoje regionální infrastruktury. Výsledkem je, že každá země je schopna fungovat efektivněji a s vyšší mírou vzájemné integrace.
V evropských zemích dochází k výraznému posunu v chování spotřebitelů směrem k využívání bezkontaktních způsobů placení. Přeborníky v tomto ohledu jsou např. Polsko a další země, kde růst bezhotovostních transakcí je k dnešnímu datu více než 80 procent. Mnoho evropských zemí je na čele přechodu ke zcela bezhotovostní ekonomice, což je patrné i z odklonu obyvatel od hotovosti a rychlého nástupu využívání bezkontaktních způsobů placení.
Další rozšiřování bezkontaktního placení je důkazem ochoty, s jakou spotřebitelé v Evropě přecházejí na novou technologii přinášející důvěryhodná a pohodlná řešení.
19. září 2018
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...