Komentář Henrika Henrikssona, prezidenta a generálního ředitele: "Společnost Scania zvýšila čistý prodej na rekordních 66,2 miliardy Švédských korun v prvních šesti měsících roku 2018, což ve srovnání s předchozím rokem představuje nárůst o 9 procent. Zisk dosáhl 6 950 mld. SEK, což znamenalo provozní marži 10,5 procent. Zatímco vyšší objem prodaných vozidel a služeb měl na zisk pozitivní vliv, stejně tak kurz Švédské koruny, negativní dopad měly naopak faktory v podobě méně příznivého tržního mixu, vyšší náklady na výrobu dvou produktových řad a pokračující potíže na straně dodavatelů. Nedávná napjatá situace v dodavatelském řetězci se ještě zhoršila kvůli stávce u dodavatele komponentů, což mělo za následek, že společnost Scania byla nucena dočasně zastavit dodávky a prodej motorů V8. V důsledku těchto přerušení se také zvýšila úroveň skladových zásob, což mělo také v kombinaci s vysokou úrovní investic negativní dopad na peněžní tok.
Poptávka po nákladních automobilech zůstává silná na většině trhů, mimo jiné v automobilovém, těžebním, lesnickém a zemědělském sektoru. Poptávka po nákladních automobilech v Evropě zůstává na vysoké úrovni. V Latinské Americe se trend poptávky odráží v pomalém oživení v Brazílii. V Eurasii jsou také objednávky stále na dobré úrovni hlavně díky Rusku. Objednávky na Blízkém východě se snížily kvůli opětovnému zavedení sankcí v Íránu. Ve zbytku Asie je trend pozitivní v důsledku pokračujícího vývoje směrem k modernějším logistickým systémům. Poptávka po autobusech a autokarech je i nadále silná. V průmyslové oblasti dosáhla poptávka po nových motorech rekordních úrovní a trend je pozitivní ve všech segmentech. Finanční služby vykazovaly provozní výnosy ve výši 665 milionů SEK a úvěrové ztráty zůstávají na nízké úrovni.
V prvním čtvrtletí roku 2018 bylo dosaženo velkého využití kapacit ve firemních flotilách a tržby za služby dosáhly v první polovině roku 2018 rekordní výše 13,1 mld. SEK, což představuje nárůst o 12 procent. Digitalizace a konektivita jsou rozhodující pro posun směrem k udržitelnému dopravnímu systému a představují stále důležitější část nabídky služeb společnosti Scania. Díky digitalizaci můžeme zvýšit efektivitu podnikání v oblasti služeb lepším využitím kapacit v našich servisech a tím tak nabídnout zákazníkům efektivnější služby s cílem zvýšit jejich ziskovost. Zatím se digitalizace také otevírá pro nové obchodní modely jako je Scania Go – nedávno představená služba mobility. Prostřednictvím jediné aplikace mají zaměstnanci společnosti Scania během pracovního dne přístup k řadě různých druhů dopravy jako alternativu k soukromému vozidlu. Cílem je podporovat udržitelné a sdílené cestování a prozkoumat potenciál systému v širším, komerčním pohledu.“
Scania a NejBusiness.cz
14. srpna 2018
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...