52 % českých zákazníků e-shopů nakupuje online také módu

52 % českých zákazníků e-shopů nakupuje online také módu

Obraty internetových obchodů rok od roku rostou. Jedním z progresivních segmentů jsou v posledních letech také on-line nákupy oblečení a módy. Podle aktuálního průzkumu Rondo.cz nakupuje pravidelně tento sortiment na e-shopech přes 52 % Čechů nakupujících na internetu. Třicet procent pak více než dva roky a 22 % procent začalo módu online nakupovat v posledních dvou letech a pokračují v tom. Podle expertů se čeká další boom s nástupem technologií rozšířené reality a umělé inteligence. Ve světě již progresivní projekty v módním byznyse fungují a jejich masivní rozšíření se očekává.

Technologie, které vás obslouží

Digitální technologie a umělá inteligence přinášejí do celého maloobchodu trendy, které ještě před pár lety neznal. A díky nim v posledních letech rapidně roste i nákup módy online. V českém prostředí je průkopníkem nákupů módy online hlavně Zoot.cz. Dokázal totiž kromě širokého a rychle dostupného portfolia módních značek nabídnout zajímavý zážitek a servis.

Aplikací nejmodernějších technologií do módního byznysu se ve světovém měřítku zabývá společnost Accenture, která své nejnovější závěry každoročně shrnuje ve své studii Technology Vision a se stala partnerem programu New York Fashion Tech Lab 2018. Technologická laboratoř zahrnuje například společnost CameraIQ, jež vyvíjí mobilní kamerové technologie nebo platformu virtuální reality pro zážitkové nakupování Obses.

Další posílení prodejů módy v online prostředí se očekává právě s rozšířením využití mobilních kamer nebo dokonce 3D kamer, které zákazníkovi například automaticky určí velikost oblečení a zprostředkují nabídku relevantních možností a kombinací. Vedle běžného zprostředkování prohlédnutí zboží z různých úhlů nebo volby jeho barevných variant umožní technologie i vizualizaci oblečení na vlastní postavě. Zákazník pak zvolí ideální variantu i vyhovující velikost a zároveň v aplikaci vyřídí platbu i objednávku dodání.

Vedle služby i zážitek

Prostředí internetu dává zákazníkovi možnost vyhledání, prohlédnutí a porovnání velkého množství zboží. Poskytne tak velmi dobrou a rychlou službu. Odborná veřejnost však očekává, že konkurenční výhoda bude stále více přicházet s přidanou hodnotou v podobě zážitku.

„Budoucností maloobchodního prodeje je zcela jistě zážitek a emoce. Firmy, které dokáží toto realizovat a začlenit do své DNA jako první získají obrovskou výhodu. Koncept gamifikace nakupování, který vnáší hru a odměnu do nákupního procesu, je právě jedním z takových řešení. A pomocí tohoto nástroje lze nejen zvyšovat loajalitu, prodeje a počty zákazníků, ale i zákazníky lépe poznávat a nabízet jim přesně to, co chtějí,“ informuje Lukáš Vršecký z digitální platformy Rondo.cz.

Data jsou zlatý důl

Opravdovým zlatým dolem jsou pro e-shopy data, která z digitálního prostředí mají o zákaznících a začínají je stále více využívat. O těch se zatím mnoha kamenným prodejcům může jen zdát. Kolik minut byl kdo na prodejně, co se mu líbilo, nebo odkud pochází. To jsou cenné informace, na kterých při zapojení technologií lze stavět další komunikaci se zákazníkem. „I kamenné obchody však mají možnost data o svých zákaznících získat. Osvědčila se nám cesta, kdy za tyto informace nabídneme zákazníkovi odměnu na platformě věrnostního programu, který je navíc spojen se zábavnou hrou o hodnotné ceny. Kamenný obchod pak má základní digitální informace a může svůj vztah se zákazníkem na jejich základě rozvíjet,“ uzavírá Lukáš Vršecký z Rondo.cz.

Zdroj informací

Profireal Group a Nejbusiness.cz

Datum

18.7.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.3147 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál